Acculampje brandt polo 9N3

Hallo allemaal,

Ik heb me zojuist aangemeld op jullie forum omdat mijn vriendin een paar weken terug een polo 9n3 heeft gekocht (particulier) uit 2007. De auto heeft pas 25000 km op de teller. De auto is bij aankoop nieuwe APK gekeurd. Wel moet ik opmerken dat de auto schade heeft gehad (waarschijnlijk meer dan ons verteld is). Waarbij de auto langs een andere auto is geschampt. Hierbij zou niks vervangen zijn maar alleen (slecht) gespoten. In de garage bleek later dat ook de gehele voorophanging is vervangen.

Maar sinds dat ze hem heeft, heeft ze al heel wat problemen met de auto gehad :( :( .

In eerste instantie begon op een gegeven moment het accu lampje te branden. Ze is gewoon doorgereden en uiteindelijk op haar werk aan beland. Hier heeft ze der auto uitgeschakeld en meteen weer gestart maar helaas wilde hij niet meer starten. Uiteindelijk probeerde ze het aan het einde van de dag nog eens en toen was er niets aan de hand.
Voor de zekerheid is de auto toch maar naar de garage bracht. Hier bleek na wat zoeken dat de accu niet vast zat en een kabeltje van de startmotor los zat. Tevens was er wat corrosie op een elektronica brug(?). Dit is allemaal opgelost en schoongemaakt.

Een later brandde het lampje weer. Motor even aan en uit gezet en het probleem was opgelost. Maar eenmaal op bestemming aangekomen los de auto steeds af. Omdat we ver van huis stonden hebben we de ANWB maar even gebeld en bleek dat we geen achteruit, eerste en tweede versnelling meer hadden. In de garage bleek dat er een boutje weg was van de koppeling. Tevens waren twee remschijven en blokken aan vervanging toe. Verder zat een remleiding met een Tie wrap vast :evil: :shock:

Mijn vriendin was na al die reparatie haar vertrouwen over die auto helemaal verloren. Maar is toch gewoon weer aan het rijden gegaan. Tot vandaag het accu lampje weer begon te branden.
Het lampje begint uit het niets ineens een beetje zwak te branden. Na een tijdje gaat hij vol branden en gaat niet meer uit totdat je de auto uitschakelt.

Lang verhaal maar dat is vooral om jullie een beetje achtergrond info te geven.

Kun jullie ons helpen om het acculampje probleem op te lossen?

Alvast hartelijk bedankt,

Groeten Jelle
 
Het is idd een heel verhaal en wat jammer dat je vriendin al zoveel pech ermee heeft.. :(
Maar ik zou iig de dynamo 's laten reviseren, ik vermoed dat deze is overleden en de accu wordt niet meer (of onvoldoende) bijgeladen. Laat ook de auto 's uitlezen door iemand die VAG-com heeft, dan kun je meteen zien wat voor foutcodes erin staan..Schijven en blokken kun je, als je een beetje handig bent, zelf vervangen.
Er zijn ook wel handige jongens hier op het forum die je zeker zouden willen helpen.. ;)
 
Thnx voor je reactie!

Toen de auto de eerste keer in de garage stond hebben ze de dynamo en accu gecontroleerd en daar was niks mee aan de hand.
Schijven en blokken zijn reeds vervangen dus dat probleem is al opgelost.

Is idd een goed punt over VAG-com. Heb hier ergens een kabel liggen maar ik heb het programma nooit aan de gang gekregen :roll: .

Als er iemand in de buurt (oss) me hierbij kan helpen hoor ik het graag.
 
Nadat we dachten dat het probleem opgelost was. Is het afgelopen vrijdag weer begonnen.

Onderweg begon het acculampje weer te branden. Eenmaal op de locatie aangekomen viel de stuurbekrachtiging uit. Auto geparkeerd en uitgeschakeld. Zoals eerder wilde auto niet meer starten. Mijn vriendin heeft Hey een anderhalf uur later meer geprobeerd en toen starten de auto weer gewoon. Op de terugweg is er niks aan de hand geweest en heeft het lampje niet gebrand.

Vanmiddag begon het lampje weer te branden. En je raad het al de stuurbekrachtiging stopte er weer mee. Dit maal in de bocht. Gelukkig konden we door snel handelen de auto met 2 man in de berm krijgen.

Anwb gebeld en na lang overleggen werd de auto gelukkig afgesleept ( auto reed gewoon dus ze sleepte hem eigenlijk niet af).

Morgen word hij naar de garage gebracht en gaan ze hem weer bekijken.


Alvast bedankt.
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
 
Verrek!! Ik heb een sterk vermoeden.

Boven op je accu zit een verdeelstrip voor de + kabels via de hoofdzekeringen.
Haal alles los en schuur alle plaatsen waar contact wordt gemaakt schoon. Ik heb dit ook gehad en bij mij was het dus puur overgangsweerstand.
 
Allereerst bedankt voor jullie reactie.

De auto is vandaag terug gekomen van de garage. Ze hebben een extra massakabel geplaatst bij de dynamo en ze hebben een besturingsrelais vervangen/geplaatst.
Mijn vriendin gaat nu weer rijden met de polo en hopen dat het probleem is opgelost.

We houden jullie op de hoogte!

@Starsky: de auto heeft idd aan de bestuurderszijde schade gehad.

@Bas: bedankt voor de tip. Als het probleem nog niet is opgelost zullen we hier eens naar kijken (misschien wel goed om het alvast preventief te doen)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!