Accu snel leeg

Hoi,
Ik heb het volgende al een paar keer gehad.
Dat mijn accu gewoon leeg is en dat mijn auto helemaal niets meer doet.

Ik heb de accu laten testen en hij is gewoon goed.
Het was afgelopen zomer; toen was ik 2 weken op vakantie. Dus stond ie 2 weken stil.
Toen erna deed ie niks meer.

Maar zojuist wilde ik even met mijn auto weg; deed ie het weer niet. En zaterdagochtend was de laatste keer dat ik hem had gebruikt.

Komt dit nou door mijn xenonverlichting of mijn autoradio?

Weet iemand; waar het misschien aan zou kunnen liggen.
 
Als je accu is snel leeg is kan dat komen omdat je accu bijna leeg als jij je auto gebruikt hebt en de accu niet goed bijgeladen is. Meet de spanning op je accu eens als de motor draait. De laadspanning moet ongeveer 14,4 Volt zijn. Als de laadspanning in orde is kun je, als de motor uit staat en de verbruikers uitgeschakeld zijn, de massakabel van de accu los maken en dan met een stroommeter tussen de min van de accu en massa het stroomverbruik meten. Dat moet minimaal zijn want het geheugen van de radio en je klok verbruiken niet veel. Misschien blijft de achterruitverwarming of spiegelverwarming aan staan.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!