Accu om de 2 dagen leeg

Lekstroom meet je niet met een volt-meting maar met een ampere meter, deze plaats je tussen je accu en vervolgens kun je dan een voor een een zekering lostrekken om zo te kijken in welk circuit het zit.
Ik zou toch als eerst de Accu verdenken, als deze rot is komt hij ook nooit op 14,4 volt! Laat deze even doormeten, als die gewoon goed is kun je je dynamo ook even laten testen.

Zekeringen los trekken is bij een moderne auto NOT done, door het spanninsloos maken van een groep, bestaat een reële kans dat je de storing tijdelijk opheft. Plaats je de zekering er weer in, dan is er opeens niks meer aan de hand. Het advies is dan ook om spanningsval over een zekering te meten. Dit doe je door de voltmeter in het kleinste bereik te zetten en dan over de zekering heen meten, de volt meter zou dan 0.0V aan moeten geven, alles hier boven is fout.


En het meten van spanningsval is sneller, en je hebt geen gezeik met radio codes :)
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
Zekeringen los trekken is bij een moderne auto NOT done, door het spanninsloos maken van een groep, bestaat een reële kans dat je de storing tijdelijk opheft. Plaats je de zekering er weer in, dan is er opeens niks meer aan de hand. Het advies is dan ook om spanningsval over een zekering te meten. Dit doe je door de voltmeter in het kleinste bereik te zetten en dan over de zekering heen meten, de volt meter zou dan 0.0V aan moeten geven, alles hier boven is fout.


En het meten van spanningsval is sneller, en je hebt geen gezeik met radio codes :)

Jij bedoelt de twee meetpennen over dezelfde draad zetten en dan spannings verlies meten?
Kan zijn dat ik jou'n uitleg niet goed interpreteer maar wat jij op dat moment aan het doen bent is een V4 meting.

Het probleem was geen spannigs verschil (verlies) maar een clandestiene verbruiker.
Teminste als de accu niet defect zou zijn.
 
Jij bedoelt de twee meetpennen over dezelfde draad zetten en dan spannings verlies meten?
Kan zijn dat ik jou'n uitleg niet goed interpreteer maar wat jij op dat moment aan het doen bent is een V4 meting.

Het probleem was geen spannigs verschil (verlies) maar een clandestiene verbruiker.
Teminste als de accu niet defect zou zijn.
Nee, over de zekering heen, je meet dan het verbruik in de groep.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
Als je over de zekering heen meet, meet je niets tenzij de zekering gebroken is. dan meet je 12v.
Dan heb je namelijk spannings verschil.
Wil je kijken over spanning op de groep staat is het gewoon, 1 pen aan de massa (min) en de ander id groep, dus op de zekering.

Voor alle duidelijkheid, als je spanning meet meet je niets meer dan het verschil tussen plus en min.
Dus als je bijde meet pennen op de plus zet, op de zekering of de draad (dit maakt geen verschil) dan meet je 0V.
Tenzij zich een weerstand bevind in het circuit, dan meet je bijvoorbeeld 4V, licht maar net aan hoe groot de weerstand is.

Op die manier meet je dus spannings verlies in het circuit en niet of er spanning staat op het circuit.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!