chucknorris
Bekend lid
Lekstroom meet je niet met een volt-meting maar met een ampere meter, deze plaats je tussen je accu en vervolgens kun je dan een voor een een zekering lostrekken om zo te kijken in welk circuit het zit.
Ik zou toch als eerst de Accu verdenken, als deze rot is komt hij ook nooit op 14,4 volt! Laat deze even doormeten, als die gewoon goed is kun je je dynamo ook even laten testen.
Zekeringen los trekken is bij een moderne auto NOT done, door het spanninsloos maken van een groep, bestaat een reële kans dat je de storing tijdelijk opheft. Plaats je de zekering er weer in, dan is er opeens niks meer aan de hand. Het advies is dan ook om spanningsval over een zekering te meten. Dit doe je door de voltmeter in het kleinste bereik te zetten en dan over de zekering heen meten, de volt meter zou dan 0.0V aan moeten geven, alles hier boven is fout.
En het meten van spanningsval is sneller, en je hebt geen gezeik met radio codes

Volkswagen
Polo BlueGT