Accu leeg

mn accu was weer is leeg na 6 dagen mn auto niet te gebruiken.
maandag naar de dealer voor lange gebruiks test.
het is wel zo als mijn camera of mijn pioneer subwoofer de schuld is moet ik dik betalen.

kan een subwoofer die pas stroom krijgt bij contackt aanzetten je accu leeg trekken?

vr gr ramon
 
mn accu was weer is leeg na 6 dagen mn auto niet te gebruiken.
maandag naar de dealer voor lange gebruiks test.
het is wel zo als mijn camera of mijn pioneer subwoofer de schuld is moet ik dik betalen.

kan een subwoofer die pas stroom krijgt bij contackt aanzetten je accu leeg trekken?

vr gr ramon

Als je hem verkeerd hebt aangesloten wel.
Dat zou voor mij het eerste zijn waar ik naar ging kijken. Aftermarketspul wat niet of niet goed is aangesloten.
Zorg dus tot je zeker weet dat dat goed zit.
 
vandaag 9 uur aan de computer gehangen en wat denk je nee hoor meneer put uw auto verbruikt geen stroom in de rust stand.
ja maar mn accu is wel leeg na 6 dagen stil staan ja weten wij ook niet dan en sta je weer buiten.
 
De mededeling dat de auto in rust geen stroom verbruikt is niet correct want elke auto heeft een aantal zaken die een beetje stroom verbruiken zoals je klok en je radio en bij auto's, waarvan je de ECU's moet resetten als de accu verwisseld is, verbruiken de ECU's ook wel wat stroom.
Alleen die stroomafname is normaal zo klein dat je daar geen probleem van ondervindt.
Je kunt die stroom in enkele seconden meten, daar heb je geen 9 uur een computer voor nodig.
Accu's hebben ook zelfontlading die je kan testen door de accu los te nemen en dan na een week weer terug zetten kijken of je auto nog wil starten.
De vraag is ook of je accu wel volledig geladen wordt of een laadprobleem hebt.
Zelf had ik toen ik op vakantie wilde dat de auto niet wilde starten wegens platte accu. Ik had nog een goede reserve accu en die er ingezet en de auto startte daarmee prima. De auto heeft tijdens onze zeilvakantie 2 maanden met die reserve accu stil gestaan en na die 2 maanden had ik ook geen startproblemen.
 
ze hebben vannacht de auto aan de computer laten hangen en hij heeft vannacht een paar keer 200 mili amp gevraagd met piekjes en auto verder niet wakker gemaakt.
ze weten alleen niet welk onderdeel die de stroom gevraagd heeft en gaan nu dingen los trekken maar kan weer uren duren voor hij die 200 mili amp vraagt want bij eerste meting van uren werd er niks gevraagd.

de auto start ook niet meer als de accu lager is als 12,5? volt ofzo de rest doet het dan wel maar de start motor zegt te weinig stroom ik start niet.

dus 6 nachten paar keer 200 mili amp dan kom je al gouw onder de accu spanning die de auto wil hebben om te starten.
 
Hmm.. Jij had toch ook zo'n bluetooth obd adapter voor een app zoals torque?
Haal jij die er wel uit als je de auto voor een tijdje laat staan? ;)

Zag namelijk al heel gauw dat mijn bluetooth obd adapter niet uit ging, maar gewoon bleef werken.
Het is maar een hersenspinsel, maar ik vraag het me gewoon af ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!