Accu laad niet, Dynamo werkt wel.

Martien

Premium lid
475
170
70
Hallo

Ik heb een probleempje, ik merkte dat de auto de laatste dagen moeilijk startte totdat de auto mij liet staan:eek:
De accu isafgelopen winter vervangen en deze is gewoon goed dus ik dacht het moet de dynamo zijn.

Vanmiddag heb ik de dynamo vervangen maar de accu laad nog steeds niet bij, als de auto loopt krijg ik 12,6 volt ongeveer en als hij niet loopt 12.5
Dus heb ik direct op de dynamo gemeten en daar krijg ik netjes 14 volt, dus toen dacht ik als de accu leeg is moet ik effe rijden en dan is het goed maar niets is minder waar.

Dus nu ben ik het spoor even bijster en weet even niet waar ik moet zoeken, heb wel de laatste dagen vooraf regelmatig een relais horen schakelen onder het dashboard weet niet of het dat kan zijn want ik dacht een dynamo loopt rechtstreeks naar de accu dus laad altijd in principe maar met de huidige elektronica weet ik dat niet.

Dus heeft iemand suggesties waar ik kan gaan zoeken of heeft iemand dit al meegemaakt.

Thanks voor de eventuele response.(y)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 BlueMotion 
Hee Martien!

12.6 V als de auto loopt is veel te weinig.

Ik zou even een weerstand meting doen van de plus naar plus accu.

Controleer ook even alle massa kabels misschien maakt er 1 slecht contact.

Controleer vooral die op de montorsteun bij je distributie riem.
Dat is er 1 met een bout met tapeind en een moer.
Niet alleen bekijken ook even loshalen wil wel eens aangetast zijn.
 
Oké, ik ga morgen weer even verder kijken, zijn er nog meer massapunten waar ik moet kijken.
Het massapunt bij de riem, kan ik daar zo bij en dan van onder of boven.

Thanks
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 BlueMotion 
een gek idee! wat is de staat van de hoofdzekering tussen accu en dynamo? (als deze er zit natuurlijk) logische verklaring is: je accu word nu alleen nog maar bij geladen doormiddel van de stuurstroom van de dynamo. zoals werd aangegeven: meet de weerstand eens tussen de plusdraad van de dynamo en de plus van de accu?
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Zoo eindelijk, gisteravond even gelezen over de v4 meting en dat zag er nog ingewikkeld uit m dus gelukkig dat ik me daar niet in bv hoeven te verdiepen.

Vanmorgen wilde ik de accu laten meten aangezien de massa op de steun goed was op dat moment.
Toch weer de dynamo gaan meten en kreeg ik niets.

Kabeltje getrokken van de massa van de accu naar de dynamo en toen wa het goed.
Dus toch verder kijken wederom de massa gemeten van de motorsteun en toen had ik geen massa, wat bleek.
Onder uiteinde van de kabel onder de dieselfilter heeft flink lopen knetteren en maakte meestal geen contact en kreeg hem er zelfs niet af zonder de bout af te breken.
Dus even een nieuw goed massapunt gezocht en het werkt.

Geluk bij een ongeluk, toen ik de kap van het blok eraf haalde zag ik diesel lopen als de auto liep dus had een klein lek en geluk.

Allen bedankt voor de hulp, ikke weer blij.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 BlueMotion 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!