ACC uitschakelen Polo AW

Hallo mede Polo AW rijder.

Wie weet of er een mogelijkheid is om de Adaptieve Cruise Control uit te schakelen op de Polo AW 2018?
Via Kufatec is er een dongle te verkrijgen die de cruise control zo zou moeten coderen zodat je zelf kan kiezen wat te gebruiken. CC, ACC of begrenzer. Deze werkt helaas niet op mijn auto. In het instrumentenpaneel is deze wel gecodeerd, maar de ACC kan niet worden uitgeschakeld. In overleg met Kufatec de benodigde software geüpdated, maar zonder succes. Dongle kunnen retouneren.
Met het vele verkeer in Nederland op de weg, en mensen die te weinig afstand houden voor de radar, is het voor mij erg vervelend om te gebruiken. Wil dit dus graag uitschakelbaar maken of permanent uitschakelen en normale cruise control rijden.

Wie kan mij hiermee helpen of weet hier een goede oplossing voor?
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 116pk 
Ik heb het wel een aan iemand gevraagd die VAG deed in neunen. Het was niet mogelijk volgens hem. Je kan het op je stuurwiel wel uitschakelen maar dan doet je normale cruise control het ook niet meer. Los van elkaar kan volgens hem helaas niet.
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 
Het heeft gewerkt op mijn AW na codering via VCDS.
Gewoon mogelijk dus.
Selecteer via hendel knop links, menu in dashboard, daar snelheidsregeling selecteren (na programmeren)
20230401_154641.JPG
Bedankt voor je foto en uitleg.
Bij mij helaas geen werking via de Kufatec Dongle, wel een selectielijst in beeld, niet uit te zetten. Zie bijgevoegde foto.
Ik ga contact opnemen met de eerder door jouw genoemde partij!
 

Bijlagen

  • IMG_3056.jpeg
    IMG_3056.jpeg
    595.9 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 116pk 
Bedankt voor je foto en uitleg.
Bij mij helaas geen werking via de Kufatec Dongle, wel een selectielijst in beeld, niet uit te zetten. Foto voeg ik bij hoe het er bij mij uit ziet.
Ik ga contact opnemen met de eerder door jouw genoemde partij!

Via 't forum @Antera
Bij sponsoren staat z'n 06 nr.
 
  • Leuk
Waarderingen: 2GPoloDriver
Kan je ACC niet gewoon uit vinken, en gewoon cruise control gebruiken? Of kunnen auto's met ACC uitgeschakeld alleen de begrenzer gebruiken?
Laatst was dit bij de Transporter die ik gehuurd had wel het geval dat ik alleen de begrenzer kon gebruiken, weet niet hoe dit bij de nieuwe Polo's zit.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Alleen met ACC aan heb je cruise control in de AW, tenzij je fabriek af geen ACC had, dan heb je wel "ouderwetse" CC
Snelheidsregeling staat er niet tussen zonder dat dat geprogrammeerd is.
Wat stom zeg, het zou toch gewoon een optie moeten zijn om CC te kunnen gebruiken zonder dat je ACC hebt aangevinkt in het systeem. Ik zelf vind ACC bloed irritant. Ik houd van doorrijden en dan is CC op 110 km/h echt heel fijn.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
  • Leuk
Waarderingen: 2GPoloDriver
blij dat ik enkel voor CC en begrenzer gekozen heb rij ook graag door zoals ik zelf wil.
die extra euros die ACC als optie kon bij mij heb ik aan andere dingen uitgegeven
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
  • Leuk
Waarderingen: 2GPoloDriver
Wat stom zeg, het zou toch gewoon een optie moeten zijn om CC te kunnen gebruiken zonder dat je ACC hebt aangevinkt in het systeem. Ik zelf vind ACC bloed irritant. Ik houd van doorrijden en dan is CC op 110 km/h echt heel fijn.
Bloed irritant is het zeker als er telkens voor je wordt afgeremd. Normale CC rijd veel meer ontspannen, zeker met handbak!
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 116pk 
  • Leuk
Waarderingen: Thomaskol
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!