AC en recirculatie gaan onbedoeld aan

Hallo allemaal,

Misschien is het iets dat hoort, maar bepaald intuietief vind ik het niet. Wanneer AC uit staat, en de fan aan staat en ik de thermostaat van koud naar warm zet, en vervolgens terug naar koud, gaan ineens AC en recirculatie ook aan. Dit terwijl ik AC en recirculatie uit had staan, dus wil ik dit ook niet aan hebben.

Wanneer ik de thermostaat op koud zet moet ik AC en recirculatie automatisch uitzetten.

Kan me enigzins voorstellen dat wanneer ie om koud staat, AC aan gaat omdat je koude lucht wenst, maar recirculatie stand lijkt me overbodig.

Misschien hoort dit of misschien hoort dit niet? Maar ik ben niet het type persoon dat 24/7 standaard met AC aan rijd.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Op welke stand staat de ventilatie op gericht? Als dit de voorruit is, dan is dit normaal dat de A/C automatisch aangaat om jouw te helpen jouw voorruit snel en veilig te ontwassemen. Volgens mij staat dit ook in het instructieboekje.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Op welke stand staat de ventilatie op gericht? Als dit de voorruit is, dan is dit normaal dat de A/C automatisch aangaat om jouw te helpen jouw voorruit snel en veilig te ontwassemen. Volgens mij staat dit ook in het instructieboekje.

Zal het instructieboekje nogmaals doornemen. Nee hij staat gericht op gezicht en voeten.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Zal het instructieboekje nogmaals doornemen. Nee hij staat gericht op gezicht en voeten.
Mmm... ja bij mij is het ook het geval moest er ook aan wennen dat de recirculatie en A/C automatisch gestart worden.
Ik heb ook even gekeken in het boekje maar kan het eigenlijk toch niet terugvinden..

Ik las dit wel op een Skoda forum:

Als je de voorruitverwarming opzet dan wordt automatisch de airco aangezet. Dit omdat de voorruit op deze manier het snelst vrij is van condens. De recirculatie gaat ook soms automatisch aan omdat het op die manier het interieur het snelst opwarmt. Het is dus 'nomaal', de auto denkt voor jou. Het is niet altijd even praktisch, ik doe die dingen liever zelf.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!