ABS Storing polo BM ??

Hoi,

ik heb problemen met mijn polo bluemotion

ik had een kapotte abs sensor ( de stekker was kapot .. die heb ik vervangen )
ben bij de dealer geweest die hebben het uitgelezen en kregen de storing er niet uit ??

voor dat ik bij de dealer ben geweest viel de auto soms zomaar uit ( gaf aan start/stop )
nadat ik bij de dealer ben geweest kon ik nog maar een stukje rijden ik kom aan op plaats van bestemming en sindsdien gaat de auto aan en valt meteen weer uit ?? ( geeft ook weer aan Start/stop )

ook is de EGR klep defect of geeft daar een storing op.. maar volgens mij moet de auto hierdoor nog gewoon rijden of in ieder geval starten

hele elektronica is gewoon in de war ( auto geeft de heletijd aan dat ik in zijn 5 rijd ben er echt helemaal klaar mee..

wie kan mij helpen??

heb dus door 3 mensen de auto laten uitlezen
dealer die gaf aan fout ABS en EGR die hebben zij gewist en de abs kwam gelijk weer terug.
2de gaf aan fout code 1044 module niet goed gecodeerd
3de gaf aan P040100 uitlaat feedback systeem: Voedingshoeveelheid te laag
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dealer die gaf aan fout ABS en EGR die hebben zij gewist en de abs kwam gelijk weer terug.
2de gaf aan fout code 1044 module niet goed gecodeerd
3de gaf aan P040100 uitlaat feedback systeem: Voedingshoeveelheid te laag
\


ABS kan soms verschil geven met l+r, althans dat heb ik gehad op mijn corrado. Sensoren zijn allemaal afhankelijk door te meten om dit uit te sluiten.
Weerstand moet tussen de 1000 en de 1300 zijn en pulseren als je aan de naaf/wiel draait.

Op code 1044 even bij gerrit speek geekeken en dan krijg je dit:
VCDS / VAG-COM: uitleg - tips - trics

Ik hoop dat je er wat mee kan.
 
zo de egr koeler + klep zijn vervangen ! de auto rijd weer gelukkig..
wel heb ik nog een ABS storing ?? wie kan mij daar mee helpen

is dit door te meten en hoe? bij de garage zijden ze omdat ik een GTi stuur heb geplaatst maar dit is onzin want daarvoor was dit ook niet zo.

graag hoor ik van jullie!
 
Hoe? Heel simpel, met een scope.

Een Polo 6R werkt met zogenoemde MRE-wielsensoren ( magneto-resistieve elementen). Deze krijgen een voedingspanning van uit de ABS-module. Deze spanning kan variëren afhankelijk van het type systeem. Ik heb al 1V gezien, 3V, 5V, 12V en 14V. De spannings-variatie is ongeveer 0.05V bij het draaien van het wiel. Zelf meet ik altijd met een scope de spanning en stroom.

Weerstand meten zoals je vroeger deed is uit den boze, omdat de sensor dan kapot gaat. ABS ringen zijn er ook niet meer, die zitten in de lagers.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
Hoe? Heel simpel, met een scope.

Een Polo 6R werkt met zogenoemde MRE-wielsensoren ( magneto-resistieve elementen). Deze krijgen een voedingspanning van uit de ABS-module. Deze spanning kan variëren afhankelijk van het type systeem. Ik heb al 1V gezien, 3V, 5V, 12V en 14V. De spannings-variatie is ongeveer 0.05V bij het draaien van het wiel. Zelf meet ik altijd met een scope de spanning en stroom.

Weerstand meten zoals je vroeger deed is uit den boze, omdat de sensor dan kapot gaat. ABS ringen zijn er ook niet meer, die zitten in de lagers.

Kijk, goed om te weten;) ik leg de auto's meestal aan de pc bij storingen, en alleen bij mijn oude corrado de sensoren met de hand doorgemeten en later bleek de Abs computer kapot te zijn. Het nieuwe spul vind ik niet zo interessant haha
 
Kijk, goed om te weten;) ik leg de auto's meestal aan de pc bij storingen, en alleen bij mijn oude corrado de sensoren met de hand doorgemeten en later bleek de Abs computer kapot te zijn. Het nieuwe spul vind ik niet zo interessant haha

Hé, heb jij ook een Corrado gehad Big Grin, ik heb voor deze Polo een Corrado 2.0 16V gehad Big Grin
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
Hoe? Heel simpel, met een scope.

Een Polo 6R werkt met zogenoemde MRE-wielsensoren ( magneto-resistieve elementen). Deze krijgen een voedingspanning van uit de ABS-module. Deze spanning kan variëren afhankelijk van het type systeem. Ik heb al 1V gezien, 3V, 5V, 12V en 14V. De spannings-variatie is ongeveer 0.05V bij het draaien van het wiel. Zelf meet ik altijd met een scope de spanning en stroom.

Weerstand meten zoals je vroeger deed is uit den boze, omdat de sensor dan kapot gaat. ABS ringen zijn er ook niet meer, die zitten in de lagers.

oke top! ik ga het proberen! denk dat de sensor kapot is..
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!