Welkom op MyPolo!

Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.

Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.

ABS lampje

Discussie in '(2005-2009) Volkswagen Polo 9N3' gestart door Ruud9N, 25 jul 2014.

1. dann

dann Member

Lid geworden:
    18 aug 2010

103
    0
    16
    ik heb toen een keer bij de Aldi een doppenset gekocht van een tientje, altijd handig,
    en met een (kleine) doppenset lukt het wel, want met en steeksleutel gaat het moeilijk

2. Google AdSense Advertenties

Word om alle Google Adsense reclame te verbergen.
  3. Ruud9N

Ruud9N Well-Known Member

Lid geworden:
    24 jul 2013

2.428
    555
    113
    Ik roep altijd een vriend te hulp, hij heeft best veel gereedschap.

Gevonden. Na wat zoekwerk kwam ik tot ontdekking dat er in de kap van de accubak nog een klep zat. (je moet het maar net weten. Ik haalde dat niet uit de berichten) Die heb ik geopend en ja hoor, daar zag ik de veroorzaker, een scheurtje.
    Kapot.JPG

Heb begrepen dat ik deze plaatjes bij de automaterialenzaak kan halen maar dat ze niet goedkoop zijn, klopt dat?

Spritmonitor.de '03 Volkswagen Polo 9N 1.4 55kW/75PK.

4. thomassafca

Premium member

Lid geworden:
    19 okt 2013

461
    106
    43
    Bij mij was er ook eentje kapot, langs de garage gereden.
    Ze hadden daar een VW Fox staan met een reserve plaatje er in, die kreeg ik voor niks mee!
    Zal dus niet heel duur zijn lijkt me..

Volkswagen Polo 9N 1.4 16v

5. starsky

Administrator

Lid geworden:
    19 okt 2009

7.176
    1.029
    326
    5 euro ofzo?

Of je moet eens op de sloop kijken Stick Out Tongue

Volkswagen Polo 9N3 1.4 TDI 100pk

6. Ruud9N

Ruud9N Well-Known Member

Lid geworden:
    24 jul 2013

2.428
    555
    113
    Ga ik morgen eens informeren.

Automaterialenzaak hadden ze het niet en de dealer had geen 'slopers' staan.

7. starsky

Administrator

Lid geworden:
    19 okt 2009

7.176
    1.029
    326

8. Ruud9N

Ruud9N Well-Known Member

Lid geworden:
    24 jul 2013

2.428
    555
    113
    Geen enkele sloperij in de buurt heeft het. :(
    Dan maar naar de dealer (€ 3,50) alleen kunnen die mij niet vertellen hoeveel ampère het moet zijn.
    Toch slecht voor een dealer. :(

Ik vermoed 40A.

9. scaniafan

scaniafan New Member

Lid geworden:
    18 mrt 2013

5
    0
    1
    Wat staat er op de zekering die er nu in zit (de kapotte?) :wink:

10. Ruud9N

Ruud9N Well-Known Member

Lid geworden:
    24 jul 2013

2.428
    555
    113
    Kan ik niet lezen maar ben er inmiddels wel achter en heb vandaag een nieuwe gekocht. (40A)
    Nu alleen nog aan gereedschap zien te komen. :)

11. starsky

Administrator

Lid geworden:
    19 okt 2009

7.176
    1.029
    326
    Ik heb wel gereedschap, denk alleen dat het te ver rijden is Stick Out Tongue :mrgreen:

12. Ruud9N

Ruud9N Well-Known Member

Lid geworden:
    24 jul 2013

2.428
    555
    113
    Haha, 360km. (heen en weer) is inderdaad een beetje té veel van het goede.

Maar het is al gelukt.

Moertjes los, zekeringetje eruit, nieuwe erin, moertjes vast.
    Kind kan de was doen.
    Maar toen ik de motor startte bleef het lampje branden dus ik baalde natuurlijk weer als een stekker.
    Toch, toen ik naar huis reed floepte die ineens uit dus schijnbaar toch iets goeds gedaan. :)

13. Google AdSense Advertenties

Word om alle Google Adsense reclame te verbergen.
  14. 008200

008200 New Member

Lid geworden:
    17 okt 2014

7
    5
    3
    #32 008200, 28 jul 2018
    Laatst bewerkt: 28 jul 2018
    Dag - op reis naar mijn vakantiebestemming bij 35 graden Celsius en met de airco op max, ging gisteren ineens het ABS-lampje branden. Even opgezocht dat je daar in beginsel nog wel mee kon doorrijden. 's Avonds op dit Forum (hierboven!) gelezen dat het ABS systeem gevoelig is voor kleine verstoring van de stroom door dit systeem en dat je daarom moet beginnen met de betreffende zekering te controleren: boven op de accu in een geheim dubbele dekseltje zitten vier zekeringen. Alle vier waren ze nog heel, maar even voor de zekerheid de contacten van deze zekeringen opgeschuurd ( ze zitten er tenslotte al vanaf 2003, dus 15 jaar, onder gloeiend hete omstandigheden, in). En dat hielp dus meteen!
    Ik had laatste hetzelfde met dezelfde soort zekering in mijn Robomow grasmaaier: ook geoxideerde contacten van de zekering.
    Veel dank voor deze aangereikte tip ! Dat bespaart me de gang naar een VW-dealer, de bijbehorende uitlees-kosten en misschien wel heel veel dure pogingen om dit op te lossen door onderdelen te vervangen! :)
    François

Johan, Sal en Ruud9N vinden dit leuk.
  15. Johan

Administrator VCDS Support

Lid geworden:
    29 jul 2008

3.710
    229
    63
    Goed dat het zo opgelost is! Zeker in het buitenland vervelend, vaak zijn ze niet echt behulpzaam voor vakantiegangers..

Volkswagen Golf GTI Pirelli 1.8 8v

16. 008200

008200 New Member

Lid geworden:
    17 okt 2014

7
    5
    3
    #34 008200, 1 okt 2018
    Laatst bewerkt: 1 okt 2018
    Omdat het ABS-lampje steeds vaker aanging ( en dan meestal bij een volgende start weer uitbleef) maar tenslotte hardnekkig aanbleef, toch maar in de garage laten uitlezen. Wat bleek : zekering stuk. Ik had ook de juiste zekeringen over het hoofd gezien; ik keek onder het accudeksel naar de bekende veelkleurige zekeringen onder een apart kapje, waar er 4 onder verborgen waren. De juiste plek was echter daarbuiten: op een printboard zitten daar enkele metalen stripjes met ringetjes en moertjes vastgezet,. met een vernauwing als een primitief soort smeltdraad. Daar was er een slecht van en uiteindelijk doorgebrand.
    Kosten: uitlezen €50,88, zekering controleren/vervangen €20,35 en de zekering zelf €2,95.
    Plus 21% BTW.
    Tja, je moet maar weten waar dat dingtje zit....;-D
    Maar nu gaat ie weer ok!

17. Johan

Administrator VCDS Support

Lid geworden:
    29 jul 2008

3.710
    229
    63
    Zoo dat is dan nog pittig betaald voor een zekering van nog geen 3euro, je had als je goed gelezen had aardig wat kunnen besparen (er staat zelfs een foto in dit topic ;) )! Maar gelukkig is het opgelost zonder een ABS pomp o.i.d. te vervangen, dan ben je verder van huis ;)

Volkswagen Golf GTI Pirelli 1.8 8v

HoMi vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina

XenForo/
  1. Deze site maakt gebruik van cookies om inhoud te personaliseren, uw ervaring te optimaliseren en om u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie