Aantal vraagjes over de Polo 1.2 TDI (2012)

Tweak

Actief lid
359
70
31
Ik heb al een topic lopen over de bumper en de radio maar heb nog een paar vragen. Leek mij beter om hier een ander topic voor te maken.
Zoekfunctie heb ik voor sommige dingen al gebruikt maar helaas geen antwoord gevonden. Ik heb deze auto sinds zondag in het bezit.

Ik had sowieso het boekje eerst moeten lezen, dan had ik de originele asbak niet weggegooid waarvan ik dacht dat het een Action ding was. Maar goed rook toch niet.

De Polo heb ik overgenomen van mijn zus en heb dus een occasion check laten uitvoeren bij de dealer a 50 euro. Eigenlijk kwam hier niks raars naar voren/boven.

Wat ik wel wist, de spiegel bediening knop was los en niet terug te plaatsen. Vervolgens heb ik het stuk plastic losgehaald en toen viel alles op de grond. Ik heb hem toen weer in elkaar gezet en de spiegels kan ik omhoog en omlaag zetten maar niet naar binnen of buiten. Ik heb een nieuwe verstelling besteld. Weet iemand of het probleem hier wel mee is opgelost? Ik kan het pookje gewoon alle kanten op bewegen.

De koppeling zit erg hoog, ik vond een ander topic met dezelfde vraag en het leek alsof dit bij elke 1.2 TDI zo is? Klopt dit? Hij slipt niet en toeren en snelheid lopen gewoon samen goed op.

Nu een paar keer gehad, ik deed denk ik de gordel los? Terwijl de auto stil stond en de motor slaat af. Er staat dan iets van manueel starten.. Ik wist niet dat deze auto een soort start stop systeem heeft. Maar het lijkt dus op enkel een STOP systeem. Ik vond een topic dat het plaatsen van de sleutel en het draaien op contact voldoende moet zijn zodat de auto zelf start als je de koppeling in hebt en de gordel om? Dit doet hij dus niet.
Net even getest, auto op contact gezet (radio gaat aan) koppeling in en gordel om maar hij start niet vanzelf. Moet altijd de sleutel omdraaien voor de startmotor.

Tijdens het rijden bij bepaalde toeren en versnelling merk ik soms bij de bodem lichte trillingen, hebben andere dit ook met deze motor? (het is natuurlijk een diesel en 3 cil dus merk je gauw al meer denk ik)

En dat was het voor nu even denk ik met de vragen :)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Start/stop:

Stop gedeelte: je komt bij een stoplicht, gordel om natuurlijk, maar is ook vereiste. Zit de auto in neutraal en als de auto niet teveel verbruikers heeft, bijvoorbeeld airco of de blower op 3 of , dan schakelt hij uit, zodra je de koppeling loslaat.

Start gedeelte: werkt niet voor de eerste keer starten, je moet altijd de sleutel omdraaien. Wanneer het wel werkt is als je het stop gedeelte hierboven hebt en de auto is uitgevallen, dan druk je de koppeling in en de auto start weer, of als er een verbruiker de stroom zover heeft laten zakken dat de accu wilt laden, dan springt hij ook aan, schrik je je altijd de kolere.
 
Ah kijk dat werkt inderdaad! Je moet dus je voet van de koppeling halen en dat deed ik niet.. Dan was het dus ook niet de gordel maar dit.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Nieuwe spiegelverstelling knop/ding heeft het probleem opgelost.

Nog extra vragen..

Heeft iemand hier zijn 1.2 TDI laten chippen zo ja hoe duur is dat? En merk je dus wel echt verschil? En nog belangrijker kan dit echt geen kwaad voor de motor?

De antenne op deze auto vind ik echt slecht, de FM ontvangst is echt slecht! Is er iemand hier die een DAB+ antenne heeft geplaatst? Ik wil liever niks op de voorruit plakken. Misschien maar de complete antenne op het dak vervangen?

En is er iemand die een android radio heeft geplaatst in een 1.2 TDI zonder stuur bediening die op de radio wel info krijgt van de deuren en accu spanning etc?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Met het vergrootglas rechtsboven kan je zoeken in het forum. Eerste twee vragen is al best veel over gesproken.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
Ja over tuning en dab+.
Dat is niet de eerste post die ik gemaakt heb in dit topic, maar goed ik heb de zoekfunctie gebruikt. DAB+ heb ik dus gezien dat sommige de antenne vervangen hebben etc. Maar je hebt dus ook andere soort antenne's (die ik bij de DAB USB adapter besteld had) ze gaan me een nieuwe opsturen (omdat deze dus niet werkt) maar die nieuwe gaat ook niet werken denk ik.

Word dus antenne op het dak vervangen vermoed ik, wat ik dus niet snap waarom sommige de bedrading helemaal achter langs doen en plastic kappen onder loshalen etc.

Volgens mij is het voldoende om achter in de kofferbak het plastic boven los te halen. En dan kan je met je hand/arm er al tussen om de antenne los te halen en te vervangen. Vervolgens A stijl loshalen en dan stroom draad naar achter duwen en bedrading van antenne zo terug trekken? Maar dit is gebaseerd op het bekijken van wat youtube video's misschien kan dit dus niet?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!