Aanschaffen Polo GTI AW

Hoi Forum,

Helaas moet ik afscheid nemen van mijn huidige Polo vanwege een scheiding. Nu geeft dat wel de mogelijkheid voor mij om op zoek te gaan naar een nieuwe occasion en ik zit te denken aan een Polo GTI AW.
Ik heb nog nooit een auto gekocht naast mijn huidige en heb dan ook zeer weinig ervaring hierin.
Mijn vraag is of jullie tips hebben waar ik op moet letten in mijn zoektocht.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSI GTi 
Voor zover ik weet geen specifieke dingen. Wel bij voorkeur één zonder OPF. Had destijds geen flauw idee, maar scheelt een hoop in lekker geluid. Zeker als je daar nog wat aan wilt doen met een andere uitlaat. En persoonlijk zou ik altijd gaan voor een dealer onderhouden exemplaar.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Tsja, als ik mijn voorkeuren opnoem ben je nog wel maanden aan het zoeken.
Echte problemen heb ik nog niet ondervonden met de GTi.
Wel 2 irritante geluidjes; trillend handremknopje en piepende achterremmen met achteruit rijden. beide opgelost door de dealer.
Hoogste prio op mijn lijstje; NAP, dus geen ingevoerde auto, 1e eigenaar, Dealer onderhouden, aankoop bij een merkdealer.
Klinkt raar, maar ik let ook altijd op het merk van de autobanden. B-merk banden zegt mij veel over het onderhoud van de algehele auto o_O
Wil natuurlijk niet zeggen dat een ingevoerde auto met 5 eigenaren op B-merk banden slecht is, maar ik laat die auto's gewoon staan.

Succes met je zoektocht.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Hoi, ik wilde eens iets anders dan mn betrouwbare 1.4 63kw en heb gezocht naar een AW1.0tsi met de 116pk motor, wegens slechte ervaring met autohandelaren uitsluitend bij een dealer gezocht en gevonden, ik raad je dit ook aan, duurder maar wel zekerheid, beurt en 6mnd bovag, prima afgeleverd.

Fantastische auto de AW, feest om mee op pad te zijn en voor mij snel genoeg, pano, leder, virtual, beats en ori 17inch vw wielset, ik vind het een grote vooruitgang ten opzichte van de 6R die ik ook heel fijn vond, bij mn 6R in beginsel veel gedoe gehad met latere manco's en afspraken die niet zijn nagekomen bij aankoop (autobedrijf) dus daar begin ik niet meer aan. Vind de AW een aanrader, let bij vooral een GTI goed op de historie.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 85kw 
  • Leuk
Waarderingen: Sal en Yannickmb
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSI GTi 
  • Leuk
Waarderingen: MHPolo
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!