Aanschaf 9N3 (2006) 100 pk.

Polootje

Actief lid
1,220
14
43
Goedemiddag allen,

Ik ben Jolanda, ook wel bekend als Polootje op andere VW fora en ben nu (nog) in het bezit van een 6N2 1.4 16V uit 2001. Deze bevalt mij nog steeds uitstekend en dat blijkt ook wel dat ik deze al weer 5,5 jaar in mijn bezit heb, maar....een nieuwer model zou ook leuk zijn en ben al wezen kijken naar een 9N3 uit 2006 met 100pk (deze schijnen redelijk zeldzaam te zijn??) Wij zijn ook al wezen proefrijden in de 100pk en dat rijdt zeker niet verkeerd!!
Mijn voorkeur gaat sowieso uit naar een 9N3, omdat ik dit model meer vind "smoelen" dan een 9N.

Ik twijfel nog steeds of ik mijn huidige Polo zal inruilen, omdat ik toch aardig wat moet meebrengen voor de 9N3, hoewel ik een vrij goede prijs terugkrijg!

Mijn vraag aan jullie is nu: wat zijn de "zwakke punten" van de 9N3?

Mocht ik overgaan tot aanschaf van de wagen; hoe zit het dan met het aansluiten van de AVIC X1 ivm de canbus die in de 9N3 zit....Mijn man zit met het event. probleem van het aansluiten van de speedpulse of althans waar hij die vandaan moet pakken.

Ik weet het, het zijn gelijk een hoop vragen maar er zijn hier wellicht een paar experts die mij een antwoord op willen geven ;)

Nou, boys (and girls) ik hoop dat jullie mij een antwoord naar tevredenheid kunnen geven.

Groetjes,
Polootje
 
zwakke dingen,
- koplampen/achterlichten willen nog wel eens lekken
- onderstel wil nog wel eens 'klapperen' bij klinkerwegen, zijn rotte draagarmrubbers of stabilisatorrubbers
- temperatuursensoren en bobine's gaan wel eens stuk (merk je direct)
- en ik heb wel eens gelezen dat een 100pk motor wat meer olie verbruikte als normaal, of dit echt een kwaal is zou je even moeten google'n!

ohja, en welkom op de website!
 
Div Toerentalsensoren en/of impulsgevers van motor/bak overlijden vaker. Dit merk je doordat de motor er langer over doet om te starten en bij warme motor vaak pas bij de 2e keer proberen.
 
Bedankt jongens voor de snelle antwoorden en welkomstwoord ;)

Nou...we hebben proefgereden en ik moet zeggen dat het totaal niet verkeerd rijdt!! We hebben natuurlijk het een en ander uitgeprobeerd. Maar goed, er zit dan ook goed 5 jaar tussen mijn "oude" en de 2006 Polo. Hij stuurt en schakelt heel soepel en remt goed. Je kunt goed merken dat er schijven rondom zitten wat ik overigens weer miste bij mijn G40 (wat mis ik dat brute geweld toch soms ;) )

Inmiddels is de 100pk dus aan mij verkocht en zal de aangegeven punten zeker in m'n achterhoofd houden en ze erop wijzen. Hij krijgt een grote beurt en nieuwe APK plus 6mdn. garantie.

Aangezien ze mij kennen als een "zeikerd" en iemand die retezuinig is op haar auto, weten ze dat ik gelijk op de stoep sta als ik een geluid hoor wat er niet in hoort te zitten. Het mot gewoon goed zijn, ja toch?

Uiteraard heb ik weer de nodige plannetjes, zoals 17 duimers eronder en een stukkie lager (ongeveer 3,5cm) dus......maar eerst weer ff flink sparen natuurlijk.
 
Maik zei:
Gefeliciteerd met je aankoop Big Grin Welke kleur heeft je 9N3 ? Veel plezier en hopelijk zien we gauw wat foto's van deze 100pk sterke 9N3. Kwa uiterlijke aanpassingen moet het helemaal goedkomen als ik het zo verder hoor.


Hij is zwart metallic (Black Magic Pearl Effect) LC9Z is de kleurcode...zeeer besmettelijke kleur dus... :roll: Zeker als je Relfexzilver (LA7W) gewend bent. Maar maakt toch niet uit, was 'm toch zeer regelmatig; dat heb ik met al m'n auto's gedaan, dus deze zal geen uitzondering daarop zijn.
 
Haha, ik heb hiervoor een 6N2 gehad in Reflexzilver. Daarna een dus me huidige 9N gekocht in de kleur Black Magic Pearl effect. maar als ik nu weer een andere auto Polo zou kopen zou ik weer voor Reflexzilver gaan. Naar mijn mening zie je bepaalde dingen beter, kijk bijvoorbeeld naar een grijze Cup Edition of naar een zwarte Cup Edition ( Ik vind de grijze dan mooier )
 
Ik heb de wagen nog niet, want er mot natuurlijk nog het een en ander aan gebeuren. Ze weten dat ik een "zeikerd" ben en een pietje precies, dus ik heb gezegd: liever dat het wat langer duurt en goed als snel en kl....

Natuurlijk heb ik het een en ander al besteld: verlagingssetje van Weitec (ja, ff alleen veren op de orig.schokkers) Hij gaat dan zo'n 3cm naar de aarde. En chrome tellerringen. Dat vind ik toch ff wat beter "smoelen" En ook heb ik een andere uitlaat besteld (ovaal).
 
WPolo zei:
hahaha;) zoals ik bedoel al dingen aangeschaft voordat de polo er zelf is;)


Hahahaha...ja, ik ben al druk doende met de hebbedingen....Tis erg leuk om te doen dat zoeken.
Oh ja, heb ook nog een subtiel onderspoilertje voor de voorbumper van Dietrich gekocht en nee, niet zo'n Johnnybak geval want daar hou ik totaal niet van!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!