Aanschaf 1.2 tdi

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op het forum dus zal me eerst even voorstellen. Ik ben Olivier rij momenteel als dagelijkse auto een bmw 5 serie diesel. Echter door aanschaf benzine familie wagen (mercedes B klasse) waar vooral mijn vriendin in gaat rijden samen met de kleine ben ik op zoek naar een polo en heb mijn oog laten vallen op een 1,2 TDI uit 2010 met 130.000 km.

nu probeer ik het forum een beetje af te struinen wat de puntjes zijn waar je op moet letten echter ik kan niet veel vinden dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

is de polo blue motion 1.2 tdi een goede auto, en waar moet ik op letten als ik er eentje wil kopen?

alvast bedankt!
 
BMW  M3 + 530D  3.2 6 in lijn en 3.0 diesel 
ieder zijn mening zal hier een ander iets op kunnen leveren.
Ik ben echter zeer tevreden over de 1,2 TDi BM
Ik heb echter wel een aantal aanpassingen gedaan;
het zitmeubilair vond ik matig waardoor ik deze heb vervangen door zetels van een highline (300 Euro aan uitgegeven)
de motor heeft vooral in de onderste toeren wat weinig trekkracht , maar dit heb ik opgelost door een externe module waardoor de motor nu beter presteerd.
Daarnaast , eigenlijk alleen maar positief, heb de auto met 60k gekocht en er staat nu 150k op en ik heb er nog totaal geen mankementen aan gehad naast het reguliere onderhoud.
als ik er nu weer een zou kopen zou ik direct voor een iets luxere gaan als de standaard BM , bijvoorbeeld de BM Highline , die heeft de betere zetels en enkele andere luxe items.
succes
gr Marcel
 
Seat  Ibiza ST  1.2 TDI 
thanks voor je input.
ik lees op internet een en ander over de egr klep, maar daar is een update voor?
een bonk die sommigen bij de achter as hebben?
en een paar gekke verhalen van motoren met metaal splinters..
maargoed deze heeft al 130.000 gelopen dus ik denk dat de kinderziektes er wel uit zijn.

nog een klein dingetje, is de polo nou lekker comfortabel op de snelweg? ik moet er aan een stuk 200 km mee rijden een aantal dagen per week..
 
BMW  M3 + 530D  3.2 6 in lijn en 3.0 diesel 
Ik heb er nu een vanaf begin dit jaar.
Ben er erg tevreden over, heb ook een externe box eraan hangen om net een beetje meer trekkracht te hebben met optrekken.
Vooral in de 1ste en 2e versnelling mist hij wat vermogen naar mijn menig. Maar dat maakt het verbruik natuurlijk weer goed.
Verder is het een prima wagentje, je kunt prima meekomen op de snelweg.
Wat betreft de EGR koeler, er is een gemodificeerde versie. Met een beetje geluk heb je deze er al op zitten want de meeste begeven het wel voor de 130.000.
Ook is het belangrijk dat je niet super zuinig gaat schakelen want daardoor vervuil je hem extra, af en toe een keer flink gassen (voor zover dat gaat haha :))
 
duidelijk... ik blijf het een lastige overweging vinden van een dikke 3 liter diesel naar een 1.2 tdi... het is vooral het kosten plaatje wat het hem doet
nog even goed over nadenken...
 
BMW  M3 + 530D  3.2 6 in lijn en 3.0 diesel 
Ik heb afgelopen jaar een polo tdi gekocht. Heb daarbij natuurlijk ook een testrondje in de 1.2tdi BM gereden en mijn gevoel zei nee, er zit gewoon net te weinig power in. Voor de rest niks op aan te merken hoor.
ik heb toen gekozen voor de 1.6tdi met 105pk. Dit vind ik aanzienlijk fijner rijden en toch 1 op 20.
(Had hier voor een golf 5 1.9tdi)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 105PK/250nm - galingas chip naar 140pk/300nm 
knoop doorgehakt... Ik blijf door rijden in mijn 530D tot hij er echt bij neer valt..
polo is een te groot verschil, heerlijk dat hij zuinig is en een stuk goedkoper is. Maar... hij is gewoon klein en te oncomfortabel.
wellicht dat als de bmw ooit omvalt ik er aan ga beginnen:)
 
BMW  M3 + 530D  3.2 6 in lijn en 3.0 diesel 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!