4 juli 2021
7
0
6
Land
Netherlands
Goededag allemaal, ik rijd sinds een paar maanden de polo 6r 1.2 tdi. Ik wil er graag wat meer pit in hebben maar is al gechipt. Tot wat kan je gaan met het vermogen aanpassen want lijkt me dat je ook de turbodruk natuurlijk kan verhogen. Nou is dus de vraag tot waar je kan gaan. Ben er van plan een soort van gtd uitvoering er van te maken.

Verder exterieur, wil graag er een sportuitlaat onder hebben voor iets meer geluid. Wat kan dan daarin? Zit namelijk alleen een einddemper op. Einddemper vervangen door sport of straight pipe? Verder nog mooie velgen en achterbumper vanwege uitlaat en misschien een andere voorbumper.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 105pk 

sombrero

Nieuw lid
22 oktober 2013
5
0
1
Ik heb zelf ook een Polo 1.2 BM en chiptuning, maar aangezien het een 3-cilinder is met niet heel veel cilinderinhoud is er vrij lastig om er nog heel veel extra pit uit te halen. Wat bij mij hielp bij het chiptunen, was het monteren van een schuimfilter in plaats van een papieren filter. Heb toen deze gemonteerd: https://24tuned.com/product/air-int...mfilter-vag-1-21-4-tfsi-en-1-21-6-tdi-px1819/

Een andere upgrade die je zou kunnen uitvoeren - verwijderen van DPF (meestal met EGR). Turbo kan dan wat beter spoelen en sneller opkomen.

Zelf heb ik deze upgrade nog niet uitgevoerd, maar wellicht komt dat nog in de toekomst.
 
4 juli 2021
7
0
6
Land
Netherlands
Ik heb zelf ook een Polo 1.2 BM en chiptuning, maar aangezien het een 3-cilinder is met niet heel veel cilinderinhoud is er vrij lastig om er nog heel veel extra pit uit te halen. Wat bij mij hielp bij het chiptunen, was het monteren van een schuimfilter in plaats van een papieren filter. Heb toen deze gemonteerd: https://24tuned.com/product/air-int...mfilter-vag-1-21-4-tfsi-en-1-21-6-tdi-px1819/

Een andere upgrade die je zou kunnen uitvoeren - verwijderen van DPF (meestal met EGR). Turbo kan dan wat beter spoelen en sneller opkomen.

Zelf heb ik deze upgrade nog niet uitgevoerd, maar wellicht komt dat nog in de toekomst.
Kom je dan niet in de knoei met apk vanwege uitstoot enzo? Zit er wel over na te denken dat ook te doen namelijk
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 105pk 

Remon446

Bekend lid
4 november 2017
292
226
59
Rijssen
Land
Netherlands
Roetfilter verwijderen gaat je niet echt sneller maken op zo 1.2 tdi, bij chippen houd het gewoon op.
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  | Polo 6R 1.6 TDI 203pk 370nm stage 3 (verkocht) 

sombrero

Nieuw lid
22 oktober 2013
5
0
1
Ik heb mij inderdaad ook nu laten vertellen dat door de kleine turbo van de 1.2 dat een roetfilter verwijderen niet heel veel impact zal maken. Zelf merk ik wel na het upgraden van de filter dat de gasresponse wat sneller was. Bij het chippen gaven ze ook aan dat de filter een beetje zal bijdragen. Heb de filter niet per se voor het vermogen genomen, maar deze kun je gewoon oneindig uitwassen.
 

Catunambu

Bekend lid
6 mei 2019
1,147
562
130
25
Land
Netherlands
Goededag allemaal, ik rijd sinds een paar maanden de polo 6r 1.2 tdi. Ik wil er graag wat meer pit in hebben maar is al gechipt. Tot wat kan je gaan met het vermogen aanpassen want lijkt me dat je ook de turbodruk natuurlijk kan verhogen. Nou is dus de vraag tot waar je kan gaan. Ben er van plan een soort van gtd uitvoering er van te maken.

Verder exterieur, wil graag er een sportuitlaat onder hebben voor iets meer geluid. Wat kan dan daarin? Zit namelijk alleen een einddemper op. Einddemper vervangen door sport of straight pipe? Verder nog mooie velgen en achterbumper vanwege uitlaat en misschien een andere voorbumper.
1.2TDI heeft een limited factor: koppeling. Die van mij gaf, na het chippen, binnen 40k (210.000km) de geest...
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI BlueMotion 1.2TDI 95PK 210Nm (SOLD)  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 

olopvw

Lid
20 augustus 2015
223
17
20
Land
Netherlands
Koppeling hieldt het 300.000km vol bij mijn polo 1.2 tdi incl tuning. Uit ervaring : Deze 6R 1.2 tdi polo rijdt met roetfilter verwijderd incl chiptuning en egr uit het snelst dan met alleen chiptuning en egr uit, zoals iets beter oppakken bij optrekken en nog iets zuiniger rijden dan met roetfilter zo'n 750/800km op volle tank. roetfilter eraan icm chiptuning en egr uit rijdt sportiever dan standaard maar neemt het diesel verbruik zeker toe en zal het dpf zich vaker schoonbranden dus diesel verbruik 650/700 km op volle tank en kan het roetfilter eerder kapot gaan. Polo1.2 tdi met alleen roetfilter eruit icm met originele vw software dus geen tuning rijdt naar mijn ervaring het beste en zo zuinig als een nieuwe polo dus met meest kilometers op volle tank zeker minimaal 950km met weinig motorische problemen. Roetfilter leeg en egr uitgescakeld zonder chiptuning nog niet geprobeerd maar zal goed rijden en zeker zuiniger dan origineel maar dit weet ik niet zeker omdat ik deze samenstelling nog niet heb gehad.

in ieder geval roetfilter verwijderen moet je wel melden bij RDW omdat het slecht is voor het milieu/C02 . Mijn advies : Bij motorische problemen en nog geen nieuwe auto kunnen kopen zou ik eerst rijden met alleen roetfilter eruit als deze problemen geeft dan kijken of die zwart uitlaat gassen roet, als dat niet is dan egr off erbij indien deze vervolgens ook problemen geeft , mocht het nog steeds niet roeten met deze combinatie wat opzich al goed is dan chiptuning erbij, roet ie daarna wel dan stapje terug als dat storend voor je is, goede afspraken maken met een tuner is dan wel gewenst.
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 

Catunambu

Bekend lid
6 mei 2019
1,147
562
130
25
Land
Netherlands
Koppeling hieldt het 300.000km vol bij mijn polo 1.2 tdi incl tuning. Uit ervaring : Deze 6R 1.2 tdi polo rijdt met roetfilter verwijderd incl chiptuning en egr uit het snelst dan met alleen chiptuning en egr uit, zoals iets beter oppakken bij optrekken en nog iets zuiniger rijden dan met roetfilter zo'n 750/800km op volle tank. roetfilter eraan icm chiptuning en egr uit rijdt sportiever dan standaard maar neemt het diesel verbruik zeker toe en zal het dpf zich vaker schoonbranden dus diesel verbruik 650/700 km op volle tank en kan het roetfilter eerder kapot gaan. Polo1.2 tdi met alleen roetfilter eruit icm met originele vw software dus geen tuning rijdt naar mijn ervaring het beste en zo zuinig als een nieuwe polo dus met meest kilometers op volle tank zeker minimaal 950km met weinig motorische problemen. Roetfilter leeg en egr uitgescakeld zonder chiptuning nog niet geprobeerd maar zal goed rijden en zeker zuiniger dan origineel maar dit weet ik niet zeker omdat ik deze samenstelling nog niet heb gehad.

in ieder geval roetfilter verwijderen moet je wel melden bij RDW omdat het slecht is voor het milieu/C02 . Mijn advies : Bij motorische problemen en nog geen nieuwe auto kunnen kopen zou ik eerst rijden met alleen roetfilter eruit als deze problemen geeft dan kijken of die zwart uitlaat gassen roet, als dat niet is dan egr off erbij indien deze vervolgens ook problemen geeft , mocht het nog steeds niet roeten met deze combinatie wat opzich al goed is dan chiptuning erbij, roet ie daarna wel dan stapje terug als dat storend voor je is, goede afspraken maken met een tuner is dan wel gewenst.
Roetfilter verwijderen is leuk, mag volgens mij enkel als je auto van VOOR 2011 is... Daarna mag het niet meer en krijg je dit ook niet geregistreerd. Daarnaast loopt je tegen het feit aan dat je de binnenstad niet meer in mag met je auto....

Mijn advies: Tune m lekker naar 95-105pk (verschillende tuners claimen verschillende vermogens, rijden bijna t zelfde), schakel je EGR uit en zorg ervoor dat je auto voldoende tijd krijgt om te regenereren. Dan heb je t langste plezier van je auto! Koppeling bij de 200.000km is geen schande aangezien de koppeling van dit type auto het zwaar voor zn kloten krijgt door het gebrek aan koppel/vermogen onder de 1800rpm.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI BlueMotion 1.2TDI 95PK 210Nm (SOLD)  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Jur6R

olopvw

Lid
20 augustus 2015
223
17
20
Land
Netherlands
Goededag allemaal, ik rijd sinds een paar maanden de polo 6r 1.2 tdi. Ik wil er graag wat meer pit in hebben maar is al gechipt. Tot wat kan je gaan met het vermogen aanpassen want lijkt me dat je ook de turbodruk natuurlijk kan verhogen. Nou is dus de vraag tot waar je kan gaan. Ben er van plan een soort van gtd uitvoering er van te maken.

Verder exterieur, wil graag er een sportuitlaat onder hebben voor iets meer geluid. Wat kan dan daarin? Zit namelijk alleen een einddemper op. Einddemper vervangen door sport of straight pipe? Verder nog mooie velgen en achterbumper vanwege uitlaat en misschien een andere voorbumper.

Je hebt er dus al een chiptuning opzitten, verder houdt het eigenlijk op bij een 1.2 tdi behalve nog het roetfilter leeghalen en egr uitschakelen. Lees elders hiervan de voor en nadelen, bij een lege roetfilter reageert die net iets sneller en beter. Beste is 1.2 TDI origineel houden als het egr en roetfilter dpf goed werken. Polo 1.2 tdi verder opmaat tunen is altijd wel mogelijk maar dat raad niemand je aan maar wel een polo met goede tuning mogelijkheden waarvan er al genoeg met mooiere voorbeelden zijn. Verkopen en een andere kopen is dus een goed idee
 
Laatst bewerkt:
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 

olopvw

Lid
20 augustus 2015
223
17
20
Land
Netherlands
Roetfilter verwijderen is leuk, mag volgens mij enkel als je auto van VOOR 2011 is... Daarna mag het niet meer en krijg je dit ook niet geregistreerd. Daarnaast loopt je tegen het feit aan dat je de binnenstad niet meer in mag met je auto....

Mijn advies: Tune m lekker naar 95-105pk (verschillende tuners claimen verschillende vermogens, rijden bijna t zelfde), schakel je EGR uit en zorg ervoor dat je auto voldoende tijd krijgt om te regenereren. Dan heb je t langste plezier van je auto! Koppeling bij de 200.000km is geen schande aangezien de koppeling van dit type auto het zwaar voor zn kloten krijgt door het gebrek aan koppel/vermogen onder de 1800rpm.
Door een chiptuning en egr uit zal het roetfilter/DPF vaker gaan regenereren waardoor het diesel verbruik best flink zal toenemen. chiptuning met egr en roetfilter/dpf uitgeschakeld geeft minder diesel vebruik door niet te gaan renenereren maar is de kans groter dat die gaat roeten als de chiptuning niet mooi opmaat is gedaan met deze opstelling . Polo 1.2 TDI met alleen egr en dpf uit rijdt naar mijn ervaring samen met een originele vw software het beste en lekker zuinig op volle tank z’n 1000km met gecombineerd rijstijl , met chiptuning erbij kan zonder roet maar dan via een bekende tuner zoals JDENGINEERING,Vagtechniek of vanvughtuning zodat die professioneel opmaat tuning krijgt dus met een betere uitstoot dus geen roet wat anderen tuners vaak bij falen. Bij mijn ging die met deze combinatie roeten bij een tuner wat niet mooi is en een tuner bleef erbij dat het aan de auto lag zoals slechte verstuivers, brandstofpomp of hogedrukrail maar bij weg laten halen van zijn tuning reed die roetloos.
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010