Aankooptips 9N3 1.4 TDI

Beste Polo-liefhebbers,

Na zelf een 60k km's in een 1.4 TDI te hebben afgelegd (leaseauto vd zaak, nu een Volvo), wil nu mijn vriendin een eigen auto kopen. Jullie raden het al, ze vond de Polo prachtig en i.v.m. haar woon-werk verkeer is een dieseltje rendabel (35k km's p.jr).

Het Zwakke Punten-topic heb ik al gevonden, dit geeft mij echter onvoldoende aankooptips. Kunnen jullie mij misschien helpen met waar ik op moet letten bij een 1.4 TDI met een km-stand tussen de 120k en 150k?

Mijn eigen Polo was destijds niet een heel goed exemplaar. Deze stond na 2.000km al binnen bij de dealer voor een nieuwe brandstofpomp. Verder heb ik er echter geen problemen mee gehad. Maar ik heb er dan ook geen 150k-km mee gereden.

Hebben jullie tips, kwaaltjes, alternatieven en 'laten-staan-argumenten'?

Alvast bedankt.

Martin
 
Ik lees zo nu en dan doom-verhalen over stuurbekrachtigingspompen die het zouden begeven....

...en de daarbij behoren > 1.000 euro reparatiekosten.

Is dit bij alle types zo, of alleen voor/na een bepaald jaar. En gebeurt dit bij een bepaalde (ca.) km-stand/leeftijd?

En als men deze dan vervangt voor een nieuwe, is dit dat een verbeterd exemplaar wat het wel vol blijft houden?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!