Aanhaalmomenten bij vervanging koppelingsset Polo 6R (BlueGT)

Goedemiddag,

Iemand die mij kan vertellen wat de aanhaalmomenten zijn van het vliegwiel en drukgroep bij het vervangen van de koppeling?

Ik ga aankomend weekend mijn koppeling vervangen. Druklager lekt minimaal waardoor de koppeling soms op de bodem blijft liggen.
Na het meerdere malen pompen hoor je ook een soort zuigend/blazend geluid en vervolgens lekken er een paar druppels olie uit de bak. (remvloeistof)

Betreft een handgeschalde 6-bak (code: NJU)

Er gaat 2,3L bakolie in (SP GEAR 1081)

Bedankt!
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI JD: 200pk en 340nm 
oh, ik draai ze altijd gewoon goed vast! vaak betekend dit 13nm met locktide.
Vergis je daar niet in!!!! sowieso je vliegwiel zit met locktide vast.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Wat ik trouwens niet zo goed begrijp uit je verhaal, wellicht dat het bij een bluegt anders is als bij mijn "gewone" 1400, maar de druklager kan toch helemaal niet lekken bij een polo? Het zou dan de hoofdcilinder kunnen zijn bij je pedaal of de hulpcilinder op de bak die de vork van de druklager aandrukt.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 16v CGGB 
Wat ik trouwens niet zo goed begrijp uit je verhaal, wellicht dat het bij een bluegt anders is als bij mijn "gewone" 1400, maar de druklager kan toch helemaal niet lekken bij een polo? Het zou dan de hoofdcilinder kunnen zijn bij je pedaal of de hulpcilinder op de bak die de vork van de druklager aandrukt.

Hier zit een hydraulisch druklager in, deze kunnen zeker gaan lekken en de problemen veroorzaken die TS heeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tarabass
Hier zit een hydraulisch druklager in, deze kunnen zeker gaan lekken en de problemen veroorzaken die TS heeft.
Klopt helemaal.

Je kunt heel veel informatie vinden op onderstaande site:


Het zoeken naar een bepaald "onderwerp" is wel erg onduidelijk op deze site.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI JD: 200pk en 340nm 
Thanks, die website heb ik weleens gezien maar doordat mijn Passat er niet op staat weer in de vergetelheid geraakt. Direct gebookmarkt! Een goeie kennis van me stuurt nu regelmatig foto's van de laptop bij de dealer/z'n werk. Vandaar dat ik wist dat de nm klopte Stick Out Tongue

Samen met http://www.oemepc.com/ erg handig.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 16v CGGB 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!