Voorstellen Aangenaam kennis te maken - nieuw lid 6c gti

Bedankt voor de tip. Volgens deze en deze beschrijving is hij niet compatibel met mijn wagen, maar volgens dit eerdere topic op dit forum misschien wel? Anyway, het prijsverschil tov dat Alpine systeem is enorm. Dus zeker waard om te informeren. Ik zal dov PM'en!
Arrahant,

Dat scherm werkt wel op jouw auto.
Je betaalt voor dat systeem €300,- +/-
Daarbij ga jij ook je huidige car functies missen etc.

Het prijs verschil met het originele MIB scherm upgraden wat €400,- kost of €500,- is afhankelijk van of je de “NAV” knop wilt laten werken. Voor de waarde van je auto is het ook beter om voor je MIB upgrade te gaan.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI 200PK DSG JDEngineering 
  • Leuk
Waarderingen: Arrahant
Ik zou inderdaad je huidige radio in de auto laten zitten en door iemand je app connect laten activeren. Houd er rekening mee dat als je besluit om er toch een andere radio in te zetten (alpine/rcd330) je dus veel opties en instellingen en functies gaat missen, en dat wil je niet.

De rcd330 was een perfecte optie geweest als je een 6r gti had.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Arrahant
Arrahant,

Dat scherm werkt wel op jouw auto.
Je betaalt voor dat systeem €300,- +/-
Daarbij ga jij ook je huidige car functies missen etc.

Het prijs verschil met het originele MIB scherm upgraden wat €400,- kost of €500,- is afhankelijk van of je de “NAV” knop wilt laten werken. Voor de waarde van je auto is het ook beter om voor je MIB upgrade te gaan.
Is 'missen' een tikfout in dit berichtje? Of bedoel je idd dat je functies verliest met de RCD330?
 
Ik zou inderdaad je huidige radio in de auto laten zitten en door iemand je app connect laten activeren. Houd er rekening mee dat als je besluit om er toch een andere radio in te zetten (alpine/rcd330) je dus veel opties en instellingen en functies gaat missen, en dat wil je niet.

De rcd330 was een perfecte optie geweest als je een 6r gti had.
Wat raar, de garage waar ik de auto heb gehaald en Autoplus in Arkel claimden beiden dat activatie geen optie is. Rampie heeft in PM's ook al gemeld dat hij denkt dat het bestwel eens mogelijk zal zijn; hij vroeg om foto's van de software versie van mijn radio.

De RCD 330 is dus niet of niet helemaal compatibel met de 6c? Overigens garandeert Herman van Carsounds dat ik met deze Alpine geen functies verlies.

In ieder geval bedankt voor de heads up jongens!! Ik zit met veel twijfels nu.
 
Laatst bewerkt:
Wat raar, de garage waar ik de auto heb gehaald en Autoplus in Arkel claimden beiden dat activatie geen optie is. Rampie heeft in PM's ook al gemeld dat hij denkt dat het bestwel eens mogelijk zal zijn; hij vroeg om foto's van de software versie van mijn radio.

De RCD 330 is dus niet of niet helemaal compatibel met de 6c? Overigens garandeert Herman van Carsounds dat ik met deze Alpine geen functies verlies.

In ieder geval bedankt voor de heads up jongens!! Ik zit met veel twijfels nu.
Hoewel Alpine één van de betere third party autoradiomakers zijn raad ik het toch af om er een aan te schaffen. Het Discover Media systeem wat je nu in de gti hebt zitten is al super nice en modern + is het wel degelijk mogelijk om de (verborgen) appconnect te activeren. Dit zou je misschien een paar honderd euro kosten en behoud je de originele radio. Twee vliegen in één klap dus. Je moet alleen even de juiste persoon hier voor vinden.

Je moet even Jordy Coelen op facebook opzoeken! Of Vagcom limburg heet zijn bedrijf. Hij verkoopt kastjes + inbouwen.
Je zou dit kunnen proberen. Vragen kost niets!
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI 
Is 'missen' een tikfout in dit berichtje? Of bedoel je idd dat je functies verliest met de RCD330?
Ik ga ervanuit als je nu de ''Car'' knop hebt op de auto. en die zie je niet terug op de RCD330 dat je die functie inderdaad gaat missen. De radio die wij er nu in hebben zitten is echt heel erg goed & origineel in deze auto. De radio heeft alleen de software update nodig die je bij Vagcom Limburg kan laten doen voor 400/500 euro. Dan heb je alles naar wens en origineel.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI 200PK DSG JDEngineering 
  • Leuk
Waarderingen: Arrahant
Ik ga ervanuit als je nu de ''Car'' knop hebt op de auto. en die zie je niet terug op de RCD330 dat je die functie inderdaad gaat missen. De radio die wij er nu in hebben zitten is echt heel erg goed & origineel in deze auto. De radio heeft alleen de software update nodig die je bij Vagcom Limburg kan laten doen voor 400/500 euro. Dan heb je alles naar wens en origineel.
Helder, dank je wel. Ik heb inderdaad het Car menu erin zitten. Bandenspanning. Ook rondetijden bijhouden en dat soort dingen.

Ik ga tijdens de lunchpauze zo dadelijk checken welke software versie ik heb en vagcom bellen.

Missende functies zijn een definitieve no go wat betreft een andere radio, dus die RCD330 valt dan gelijk af. Ik vind het Alpine systeem verder prima ogen, maar het moet zowel hardware- als softwarematig wel helemaal passen in de 6C. In dat opzicht is het alles of niets voor mij.
 
  • Leuk
Waarderingen: tuttiefruttie
Helder, dank je wel. Ik heb inderdaad het Car menu erin zitten. Bandenspanning. Ook rondetijden bijhouden en dat soort dingen.

Ik ga tijdens de lunchpauze zo dadelijk checken welke software versie ik heb en vagcom bellen.

Missende functies zijn een definitieve no go wat betreft een andere radio, dus die RCD330 valt dan gelijk af. Ik vind het Alpine systeem verder prima ogen, maar het moet zowel hardware- als softwarematig wel helemaal passen in de 6C. In dat opzicht is het alles of niets voor mij.
Super fijn om te horen! Hou ons op de hoogte.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI 200PK DSG JDEngineering 
  • Leuk
Waarderingen: Arrahant
Met de 6c versie van de rcd330 raak je niet de carfuncties kwijt. Er is een heel nieuw knopje voor genaamd "Car" waarbij je dan bij kunt waar je voorheen ook bij kon komen zoals dus bandenspanning.
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
  • Leuk
Waarderingen: Arrahant
Werk was wat hectisch dus pas net kunnen checken wat er in zit, zie 2e foto hieronder. Volgens het boekje betreft het een 'Discover Media Gen 2'. Zoals je ziet heb ik geen nav of traffic buttons. Ik zie ook geen 'Mirror Link' tile als ik door de menu's scroll (en uiteraard geen App-Connect). Denken jullie dat ik met een update App-Connect hierin zou kunnen krijgen?
Ik vind het lastig om overzicht te verkrijgen van de verschillende beschikbare systemen. Voor alle achtergrondinfo inclusief directe links naar de productinfo pagina's van fabrikanten van computeronderdelen ga ik altijd naar Tweakers.net; is er iets soortgelijks voor auto onderdelen inclusief radio's?

Net ook zitten zitten zoeken naar oude topics op dit forum en wat dingen tegengekomen:
  • Een kastje zoals dit wil ik niet. Oftewel een oplossing waarbij je door een knop ingedrukt te houden switcht tussen het kastje en het OEM-systeem. Ik wil alles geïntegreerd hebben in een en hetzelfde systeem.
  • Hier wordt gerefereerd naar Discover Media head unit met Discover Pro kastje in je 6c laten zetten? Er wordt alleen gezegd dat het kan, maar geen foto's of filmpje als bewijs.
  • Hier een Beetle die volgens de foto hetzelfde systeem bevat als de mijne. Maar op pagina 2 heeft hij het erover dat hij een Composition Media en geen Discover Media Gen 2 zoals ik erin heeft zitten. Anyway, zijn dealer liet destijds weten dat je alleen met het 'Executive pakket' Carplay of Android Auto erop kon gebruiken.
Morgenochtend vagcom eens bellen over een software update. Tevens forumlid dov ge-pm'd.

Op de terugweg naar huis ben ik ook teruggebeld door de lokale VW-dealer (Ames Autobedrijf) en zij bevestigen dat deze radio geen App-Connect kan krijgen. Zoals ik al eerder zei ben ik al eerder ook naar de garage teruggegaan waar ik deze wagen heb gehaald, en ook langsgeweest bij Autoplus in Arkel, en allen bevestigen dat een kastje ertussen of andere radio de enige optie is om Android Auto in mijn wagen te krijgen. RCD330 documentatie is vaag over compatibiliteit met mijn wagen... Voelt niet goed. Meer info nodig voordat ik daarmee in zou stemmen.
Kleine NB: ik heb voordat ik dit forum ontdekte al een 10% aanbetaling gedaan voor de Alpine 803D met DAB+ antenne inclusief inbouw, en ik weet niet zeker hoeveel daarvan ik kwijt zal zijn als ik nu nog cancel. Ik moet dus zeker weten dat de andere oplossing werkt en helemaal volgens mijn wensen is voordat ik nog overstag wil & kan...

Ik zou de volume knop wel missen uiteraard... Maar afgezien van emergency calls garandeert Alpine volledige compatibiliteit. Zoals je op de onderste foto van mijn head unit kunt zien heb ik een zwart glanzend paneel rondom de mijne zitten, dus onderstaand zou gewoon netjes ingebouwd moeten ogen. En met deze krijg ik een grotere head unit, plus meer functionaliteit via het display bij mijn instrumentarium. Plus installatie bij een erkende Kenwood & Alpine dealer met veel goede reviews op FB en Google. Dat voelt voor nu nog beter.
Alpine-Style-Navigation-Designed-for-VW-Polo.jpg

PXL_20230904_160457897.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Kijk aan, de foto met onderdeelnummer verklaard een hoop. Zie het linkje hieronder, jouw radio staat dus niet in dit lijstje.


Het lijkt erop dat je dus een (hele) oude versie van de Discover Media in de auto hebt zitten. Vind ik wel vreemd aangezien de gti uit 2016 komt, dat is (zover ik weet) het jaar dat App-Connect gereleaset is. Misschien heeft het ermee te maken de je auto uit het buitenland komt.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Arrahant
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!