Aandrijfas moer aanhaal moment

vandaag wil ik alle remblokken vervangen van mijn polo 1.2 bm.
Achter heb ik trommelremmen.
Dus om er bij te kunnen komen om de remschoenen te vervangen moet ik de aandrijfas moer los draaien.
Wie weet welke maat dop dat is voor de moer van de aandrijfas.
En wie weet hoe vast ik die moet draaien Nm.
 
Als het goed is, zit er een conisch lager in. Wat je dan doet is em vastdraaien en gelijk ook de trommel ronddraaien totdat tie stroef begint te lopen en dan de moer een kwartslag terugdraaien.

Als je wiel erop zit kun je nog even controleren op speling door het wiel horizontaal en verticaal beet te pakken met beide handen en dan heen en weer schudden.

TIP: maak eerst 1 kant los zodat je aan de andere kant nog een voorbeeld hebt hoe het hoort te zitten, succes!
 
Zo alles is gedaan en gelukt.
Alleen een probleem aan de voor kant.
Waar de remklauw vast zit met de 7mm inbusbout (die ik weer speciaal moest gaan kopen) was het schroefdraad op de arm dol gedraaid.
Dus moest het schroef draad uit boren en een nieuw schroefdraad tapen.
Gelukkig was ik bij een automatrialen winkel en die had een reparatie set liggen voor €13 dus ik was al weer opgelucht.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!