9N3 falend deurslot

Hoi allemaal, ik heb sinds vandaag een andere 2e auto gekocht, een 4-deurs VW Polo 9n3 1.4 16v uit 2006.
Echter heb ik een, mogelijk 2 aparte problemen mbt de centrale vergrendeling;

Probleem 1: afstandsbediening in de sleutel vergrendelt wel, ontgrendelt niet. Ik bezit 2 sleutels, beiden hebben dezelfde klacht. Batterij vervangen, helpt niet.

Probleem 2: Het portier linksachter werkt niet (opent niet) op de cv, wanneer ik hem met sleutel in bestuurders portier vergrendel. Alle andere deuren wel.
Ook van binnenuit ontgrendelen werkt niet. Echter zat hij vanochtend ook ‘dicht’ en kon ik hem vanavond wel openen, hoe dit ontgrendeld is weet ik niet.

Verder heeft de auto ook elektrische ramen achter welke wel normaal werken.

Heeft iemand er mogelijk ervaring mee, of tips?
Uitlezen met vagcom gaf geen resultaat.

Over de garage waar ik de auto kocht geen slecht woord, ik heb een goede korting ontvangen en zal het zelf, al dan niet laten oplossen.

Grt Bart. Vr
 
VW Polo  9n3  1.4 16v 75pk 
Deurslot vervangen inderdaad. Zijn voor +/- 35 eu te koop en "redelijk" eenvoudig te monteren. Laatst nog moeten doen .. AutoDOC heeft hier wel video's over.
 
Volkswagen  Polo GTD  1.9 TSI 170 PK 
Autodoc video heb ik hier nog niet over kunnen vinden. Kan je die eens linken?

Hier een geschreven handleiding:
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
Paar maanden geleden heb ik ook dit soort slot problemen gehad bij mijn 9n3. Begon bij de bijrijders kant, vervolgens rechts achter die wel op slot wilde maar niet meer van het slot. Wat jij een beetje omschrijft over jou auto. Om deze deur open te krijgen heb ik heel vaak met de afstandbediening open en dicht gedrukt, samen met wat klappen op de deur rond het slot (niet dat je er een deuk in slaat ofzo) en toen sprong het slot open.

Verder was de micro schakelaar in het deurslot van de bestuurders kant kapot waardoor ik regelmatig mijn lampen aan liet staan (lichtverklikker werkt dan niet). Dus deze deursloten vervangen op links achter na. Tot nu toe werkt het weer naar behoren evenals de centrale vergrendeling.
Het zou zomaar kunnen dat als 1 slot defect is dat de centrale vergrendeling dan niet meer werkt.

De voorste deursloten zijn makkelijk te vervangen. De achterdeuren is een rot klus omdat je een plastic pinnetje uit de raamhouder moet slaan (en later ook weer terug moet plaatsen). Je moet hier wel voorzichtig te werk gaan want je zal niet de eerste zijn die het raam kapot slaat.
 
Volkswagen  Polo 9n3  1.6 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: SoloPolo
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!