9N benzine rijders, uw aandacht!

Ja, heb ik je aandacht? Top.

Ik rijd nu ongever 2 maanden flink wat met mijn 9N 1.9TDI.
Ik rijd gemiddeld op een hele tank 1 op 17, 1 op 18. En dat is dus veel snelweg (veel 120 weg, scheelt erg tov 100), maar ook nog best veel binnen de bebouwde kom.

Op zich niet heel verkeerd, al ging ik uit van 1 op 20, maar dan zou ik alleen maar op de snelweg 100 moeten rijden, en de A15 is nou eenmaal 120 ;).

Mijn diesel is 10-15euro per week goedkoper tov benzine. Uitgaande van:
475 km, 1 op 18, 1,35euro/liter, 260euro wegenbelasting/kwartaal (diesel)
475 km, 1 op 12, 1,67euro/liter, 120euro wegenbelasting/kwartaal (benzine)

Wie kan mij benzinerwijs wat bijbrengen? En dat met name de 1.4, no way dat ik een 1.2 zou gaan rijden.
 
Wegenbelasting:

33 euro per maand, 99 kwartaal.

Ik rij gemiddeld 1 op 14.

meestal ergens in de 550 km voor ik weer moet tanken (40 liter). Dat doe ik altijd in duitsland. Laatste keer 1.488 de liter.
 
Hier in omgeving rotterdam betaal je dikke 1.65 helaas.
Een 6R valt helaas buiten het budget haha.
En Bas, jouw wegenbelasting is ook niet eerlijk, want jij woont praktisch in het buitenland haha.

Als ik in limburg had gewoond, had een benzine dus goedkoper geweest :roll:
 
Wegenbelasting 103,- per kwartaal (Rotterdam)
1:13,5 a 1:14 en dan is dit iets van 450 op 1 tank.
De teller geeft dan nog wel aan dat ik iets meer als 100 km kan rijden, maar hier geloof ik geen snars van, onder de 90 gaat het altijd hard, ik tank dus dan al omdat ik geen tankstations tegen kom en geen zin heb om zonder benzine te komen staan!!!!

Laatste keer tanken was 1.589 de liter, dit was een onbemande pomp en niet langs de snelweg, hier tank ik alleen nog maar als ik echt niet anders kan want die lui langs de snelweg draaien je ook een poot uit!!!!
 
Onno zei:
Wegenbelasting 103,- per maand (Rotterdam)
1:13,5 a 1:14 en dan is dit iets van 450 op 1 tank.
De teller geeft dan nog wel aan dat ik iets meer als 100 km kan rijden, maar hier geloof ik geen snars van, onder de 90 gaat het altijd hard, ik tank dus dan al omdat ik geen tankstations tegen kom en geen zin heb om zonder benzine te komen staan!!!!

Laatste keer tanken was 1.589 de liter, dit was een onbemande pomp en niet langs de snelweg, hier tank ik alleen nog maar als ik echt niet anders kan want die lui langs de snelweg draaien je ook een poot uit!!!!


Ik geloof niet dat jij 103 per maand betaald voor een 1.4 benzine zal wel per 3 maanden zijn zkr
 
Moet je wel een 1.4 16v kopen, want anders kun je dus wel net zo goed een 1.2 kopen, dat scheelt 2 of 3 pk...

Ik betaal overigens ook 99 per kwartaal en rij 1 op 16/17 (met 17inch)

Traag als stront zijn alle polo's dus dat boeit me verder niet... Snel kan ik toch niet rijden woon werk verkeer dus het voegt voor mij niks toe.. Dan liever zuinig met een klein motortje..

Als je echt snel en goedkoop wil zijn koop dan een motor, die van mij doet met 160-170 nog steeds 1 op 17 en kost 70 euro per JAAR wegenbelasting dat is pas goedkoop Big Grin
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!