6R Gordelpiep uitzetten

Toen ik mijn polo kocht piepte de auto alleen als de bijrijder geen gordel omhad.
De bestuurderskant kon ik rustig de riem afdoen zonder piep en lampje in mijn dashboard.
Nu opeens zonder dat er wat met de auto is gebeurd heb ik wel die irritante piep, geen idee hoe dat ineens kan.

Kan er iemand in de buurt van Venlo deze piep uitzetten ???
Ik weet dat er iemand in de buurt van Bleiswijk of Rotterdam zit die dat kan, maar dat vind ik te ver.
Iemand die dit kan uitzetten ?

en evt ook de coming home en/of leaving home activeren.
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
Via onze vriend Jella in bodegraven die kan dit alles voor een schappelijk prijsje,
Staat op marktplaats veel suc6 !!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion 
Bodengraven bedoelde ik inderdaad, maar dat vind ik veel te ver rijden.
Als Bas het ook kan zou ideaal zijn, die werkt zo ongeveer bij mij om de hoek !!

Man wat is die piep irritant.
Ik heb altijd de gordel om, maar als ik ergens aan kom rijden doe ik mijn gordel altijd al af. Vind ik makkelijker ook met achteruit parkeren. Echter ineens begint dat rotding nu steeds te jengelen.
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
Inderdaad, vele auto's hebben het niet eens. Lijkt mij erg sterk dat het piepje een verplichting is?
Nee is geen verplichting althans het kan wel een eis zijn bij de type goedkeuring voor de fabrikant.
Het is in ieder geval geen APK eis.
Controle volgens APK regelgeving artikel 5.2.47 Visuele controle. Hierbij wordt de gordel in de
sluiting gebracht. Indien de gordel is voorzien van een oprolmechanisme wordt de gordel omgedaan. De blokkering wordt gecontroleerd door te trekken
aan de gordel; indien dit geen uitsluitsel biedt, wordt tijdens een remproef op de weg het blokkeren van de gordel gecontroleerd.

Ik weet dat bij veel auto's door een stekker los te maken onder de stoel <dan detecteert deze niet dat er gewicht op zit > kun je dit signaal (piep) en/of lampje op dashboard uitschakelen.
Het wordt een andere kwestie indien je letsel oploopt bij een eventuele aanrijding, dan kan de verzekering zeer vervelend gaan doen en mag je verklaren waarom je met je hoofd door de voorruit bent gegaan. Ook al is het niet je schuld.

Dus simpel, gewoon gordel dragen ;)
 
zelf heb ik het gordel waarschuwwing systeem als optie in de auto.
Nu heb ik dit laten uitprogrameren, heb zelf niet goed opgelet maar dit was met vcds gedaan.
Zowel het lampje als het piepje zijn weg.

Nu heb ik sinds kort zelf ( oficieel ) de vcds aangeschaft.
Zelf al een beetje op ondekkingsreis en een aantal optie doorgenomen.
ben is gaan kijken of ik hem weer aankrijg.
Maar ik kom allen een 4 tal optie tegen om te veranderen staat nu op 4 maar als ik 1 t/m 3 doe acc. hij het niet.
Zit ik in de verkeerde module te kijken ?
 
zelf heb ik het gordel waarschuwwing systeem als optie in de auto.
Nu heb ik dit laten uitprogrameren, heb zelf niet goed opgelet maar dit was met vcds gedaan.
Zowel het lampje als het piepje zijn weg.

Nu heb ik sinds kort zelf ( oficieel ) de vcds aangeschaft.
Zelf al een beetje op ondekkingsreis en een aantal optie doorgenomen.
ben is gaan kijken of ik hem weer aankrijg.
Maar ik kom allen een 4 tal optie tegen om te veranderen staat nu op 4 maar als ik 1 t/m 3 doe acc. hij het niet.
Zit ik in de verkeerde module te kijken ?

je moet niet in controller 9 zitten iig Stick Out Tongue
ik weet zo even het nummer van de controller niet uit m'n hoofd, maar hij is als het goed is gelabeld als instruments en dan onder longcoding helper zul je wel het vinkje zien staan als het goed is ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
heb weer een poging gewaagd. kom in de controller 17 : seat belt warning tegen. bij adaption.


FotoOUXB6WE4-1.jpg


Nu kan ik die versie 4 veranderen in 1 t/m 3 maak dan geeft hij een fout.

@Houz74 ik kom geen pagina 22 tegen op jou link. verder geeft deze geen uitleg how-to..

Grt.
Marco
 
@Houz74 ik kom geen pagina 22 tegen op jou link. verder geeft deze geen uitleg how-to..
Online document is gewijzigd vandaar dat er minder pagina's over zijn:
2012-08-22 Verwijzingen naar codering verwijderd ivm broodroof. Het document is nu een opsomming van de mogelijkheden. De label files van VCDS doen de rest.
Thuis heb ik de eerdere versie nog wel, zal de relevante stukken copy/pasten vanavond.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!