6R BM: Welke maat winter banden voor 16" velgen

op 16" blijf je aan een best brede en platte band gebonden voor de polo vind ik. Vrij lichte wagen en veel band oppervlakte met beperkte lucht en dus flexibiliteit.

Wat majinbu zegt klopt sowieso, ik vind dit altijd een fijne omrekenings funtie:
www.gbshop.nl/content/informatie/techni ... kening.htm

Ik ben lid van de consumentenbond en zij testen de Conti's wintercontact ts800 en 830 als zeer goed en ook de Vredestein Snowtrac 3, succes ermee Armo en er zijn vast nog veel meer meningen..........
 
Ik zou kiezen voor een extra setje velgen, maar dan 15 inch. Dan heb je een acceptabelere breedte voor de winter; standaard is voor zomerbanden 185-60-15 op de Bluemotion. Simpel setje lichtmetaal er bij, dat scheelt je 2x per jaar demonteren-monteren en balanceren, dus al gauw 120 Euro/jaar.
Zo'n brede band (195-50-16) in de winter onder een lichte auto is niet verstandig en in die hoogte-breedte-verhouding erg duur. Bij Dunlop zit er 40 Euro verschil per band tussen de twee genoemde maten.
 
Het kan zelfs nog goedkoper door 14 inch te nemen met 175-70-14 banden.
Je kan het beste nu je banden bestellen, vorig jaar om deze tijd heb ik 52 euro de stuk betaald, in december was de prijs opgelopen tot 77 euro voor dezelfde band.
 
Ik heb net mijn winterbanden besteld bij Bandenmax.com Super advies en nóg betere prijzen. Ik zegBig GrinOEN!!!

Maarre wat ik hoorde is dat 14" wordt afgeraden ivm de kleine inchmaat en mogelijk problemen met de schijven omdat de velg (te)klein is.
 
ropo2002 zei:
Ik heb net mijn winterbanden besteld bij Bandenmax.com Super advies en nóg betere prijzen. Ik zegBig GrinOEN!!!

Maarre wat ik hoorde is dat 14" wordt afgeraden ivm de kleine inchmaat en mogelijk problemen met de schijven omdat de velg (te)klein is.


Past dus wel zie reactie van Majinbu in een ander topic, oeps! :|
 
ik heb net een setje lm-velgen (enzo B) 15 inch met (fulda kristall montero 3) banden 185/60/R15 88T besteld via autobandenmarkt,
betaal er incl verzenden, ex.btw 492 euro voor, incl. btw zou je 576 euro moeten neerleggen. goedkoopste prijs in NL met deze banden was 675 euro bij de dealer betaal je al snel 750 euro.
 
PimVW zei:
Ik heb geen Polo 6R BM maar een 6R met 1.4 motor (dus st. andere bandenmaat).
Desondanks 185/65 R15 Good Year Ultragrip 7, 265 eur incl stalen velgen.
2e hands 7000 km opgereden Big Grin

Geen geld!

Let wel op de flits-bohla want volgens mijn berekening gaat je km teller bijna 4 km/h te weinig aangeven, oftewel 120 op de teller is 124 rijden!

Gaat er natuurlijk nog wel de afwijking af die je teller sowieso heeft, (bij mij is met de goeie maat band 127 op de teller 120 echte). Maar toch!

Anders kun je hier nog ff nakijken:

http://www.gbshop.nl/content/informatie/technische-info/omwisselingsberekening.htm
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!