6r 1.2 schroefset op een GTI?

Beste leden,

Wegens diefstal van mijn Rline ben ik een tijdje afwezig geweest op het forum. Ik heb echter niet stil gezeten en heb me suf gezocht naar een vervanger op zowel Duitse als Nederlandse sites. Helaas is mijn Polo niet meer teruggevonden en wordt het dus tijd voor een nieuwe.

Omdat mijn KW V1 (Polo 6r 1.2 & Audi a1, Skoda etc.) schroefset onlangs is gereviseerd en ik hem nog niet had gemonteerd ligt deze nog in mijn kledingkast. Mijn vraag is zou deze ook op een 6r GTI passen? Ik neem aan dat het enige verschil is dat de voor aslast van een 1.2 860kg is en die van een GTI tot 960kg is. Het is een verschil van 100kg, het kan zijn dat de schroefset gewoon normaal functioneert of misschien iets meer doorveert en dat de dempers iets meer te verduren krijgen onder de GTI. Wat ik ook zat te denken is dat het gewoon slimme marketing is maar dat de schroefset van een 1.2 en een GTI gewoon gelijkwaardig zijn.

Iemand die hier meer over weet?
 
Ik weet wel niet hoe de keuring dan zit, in Be krijg je dat nooit gekeurd.

Beste is natuurlijk schroefset verkopen en eentje de juiste as lasten kopen. Maar normaal zou het geen probleem moeten zijn denk ik. Je kan natuurlijk ze er eens ondersteken en als je moest merken dat het toch niet rijdt zoals het moet er nog terug van onder halen.

Enige waar ik eventueel een beetje voor vrees is dat je demper gaat toeslaan door het extra gewicht.
 
Laatst bewerkt:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!