400-450 km op een volle tank.

Met mijn 1.2 12V met 15" continental bandjes reed ik tussen de 1:15 en de 1:18. Ik keek laatst en mijn gemiddelde was 1:15.9
Heb er nu Dunlop SP Sport01 onderliggen en ik ben benieuwd wat het nu gaat worden. De cijfers maken mij voor nu iig wel blij Stick Out Tongue. Net 40km gereden en ik kreeg al 1:15,7 te zien. Maar pas na 3 of 4 tankbeurten ga ik kijken naar het gemiddelde en dan kijken of de bandjes een beetje zuiniger zijn of hetzelfde zijn als de conti's (ga uit van hetzelfde)
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDi 
Ik houd alles bij op spritmonitor.de.
Echt een handige site waar je ook kan zien wat je wagen per kilometer kost. (mits je het trouw bijhoud)

Op dit moment ca. € 0,51 per km. (ex. afschrijving)
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Ik houd alles bij op spritmonitor.de.
Echt een handige site waar je ook kan zien wat je wagen per kilometer kost. (mits je het trouw bijhoud)

Op dit moment ca. € 0,51 per km. (ex. afschrijving)

Doe ik ook inderdaad, hele fijne website waar echt veel in bij te houden is en je soms wel verrassende dingen tegen kunt komen zonder het zelf te hoeven berekenen.


Ik kan met mijn polo 9n 1.4 2004, +/-520KM rijden met een volle tank. 15'' Lichtmetalen velgen met 4 seizoensbanden (195/50). Hij verbruikt 1:11,5 KM.

pff wat een cijfers man, niet echt om vrolijk van te worden :/ Mijn S2000 haalt dat soort cijfers gewoon en daarbij is er niet echt gedacht over zuinig rijden ofzo (2.0L zonder turbo, 240pk, 1220kg, 215/45r17 en 245/40r17 en ik haal met lekker doorrijden tussen 1:11 en 1:11,5. Met de 50L tank ga ik meestal pas tanken rond de 500km :/ ben dus wel blij dat mijn Polo diesel lust, anders had ik de S2000 gewoon voor dagelijks verkeer gebruikt Big Grin
 
Volgens mij zuipt die van mij echt hahaha.... In oktober heb ik een apk(tje) en laat ze er gelijk naar kijken:))

Doe ik ook inderdaad, hele fijne website waar echt veel in bij te houden is en je soms wel verrassende dingen tegen kunt komen zonder het zelf te hoeven berekenen.




pff wat een cijfers man, niet echt om vrolijk van te worden :/ Mijn S2000 haalt dat soort cijfers gewoon en daarbij is er niet echt gedacht over zuinig rijden ofzo (2.0L zonder turbo, 240pk, 1220kg, 215/45r17 en 245/40r17 en ik haal met lekker doorrijden tussen 1:11 en 1:11,5. Met de 50L tank ga ik meestal pas tanken rond de 500km :/ ben dus wel blij dat mijn Polo diesel lust, anders had ik de S2000 gewoon voor dagelijks verkeer gebruikt Big Grin
 
Hoe hard rijd je?

Ik rijd 100km/u op cruise control want daarboven begint ie te zuipen.
Meestal heb ik de airco uit of het moet echt warm worden.
Wel vaak de ramen open.
Redelijk veel snelweg.
In de stad rijd ik rustig.

Gisteren getankt en de BC gaf 700km. actieradius aan. (niet dat ik dat ga halen hoor :()
Gemiddeld verbruik ligt op de 1:15.4. = 6.51/100km. (BC: 6.37/100km.)
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
1:15 haal ik ook wel binnendoor rijden hoor! Snelweg 1:17!

Gister had ik 65km gereden en actie radius 720 kilometer maar toe had ik weer 150 kilometer aardig doorgereden en nu staat die op 450 haha snap dat ding niet!
 
Ik had het over gemiddeld he.
Op de snelweg (100 op de cruise) haal ik wel 1:18.

Hij berekend de actieradius op jouw rijgedrag van de laatste ?? kilometers.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Hoe hard rijd je?

Ik rijd 100km/u op cruise control want daarboven begint ie te zuipen.
Meestal heb ik de airco uit of het moet echt warm worden.
Wel vaak de ramen open.
Redelijk veel snelweg.
In de stad rijd ik rustig.

Gisteren getankt en de BC gaf 700km. actieradius aan. (niet dat ik dat ga halen hoor :()
Gemiddeld verbruik ligt op de 1:15.4. = 6.51/100km. (BC: 6.37/100km.)


Mijn bc geeft altijd 600km actieradius aan met een volle tank. Ik rij meestal 120km/u met airco en CC op de 100km/u en 120km/u wegen. En op de provinciale wegen rij ik 70-100km/u.
Ik heb ook bij verschillende tankstations getankt, maar met shell maak ik echt de "meeste" kilometers.
 
Vandaag getankt en een actieradius van 700km.
Verbruik: 5.7/100. :)
Wel bijna alleen maar snelweg. (100km/uur, airco meestal uit)
Onderweg, actieradius en dagteller bij elkaar opgeteld, zat ik soms aan de 780km. :)

Laatste keren alleen Shell Express getankt op 1 keer na, dat was ESSO Express.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Met een volle tank haal ik ongeveer 650km.
Dan rij ik zo nu en dan met de airco aan, regelmatig met ramen open, stad en snelweg is gemengd (rij graag door)
Alles zonder cruisecontrole want die heb ik nóg niet Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
Met mijn polo met 1.4l 16v 55kW/75pk motor van 2006 zou ik 666km op een volle tank moeten kunnen rijden. Ik heb de tank echter nog nooit leeg gereden en ga weer bijtanken als het tanklampje gaat branden. Gemiddeld verbruik over meer dan een jaar is 14,8 km/l ofwel 6,76 l/100km.
Ik stel mijn actieradius op 560 km op 38 liter benzine want dan gaat het tanklampje weer aan.
Op de snelweg rijd ik, als het verkeer dat toelaat, ca 120 km/h en cruisecontrol aan of uit scheelt weinig in verbruik. De meeste ritten zijn echter op korte afstanden gereden.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!