30.000km voor eerste beurt/oliewissel. Wel erg veel?

Zoals de titel al beschrijft. Ik rij in een nieuwe Polo AW en die gaat inmiddels richting de 13.000 km op de teller. Nu zou ik persoonlijk alleen zeggen dat het bij 15.000 km wel tijd begint te worden voor een eerste oliewissel. De auto zelf geeft alleen aan dat er nog gewoon mee doorgereden kan worden tot de 30.000km is aangetikt.
Hoe zien jullie dat? Het is niet dat ik VW niet vertrouw wat betreft onderhoud intervallen, maar ik ben gewoon benieuwd :) Mijn gevoel zegt gewoon dat 30.000km op 1 oliewissel erg lang is.
Long-life olie gaat 30.000 km mee. Kennelijk is deze interval voldoende, ook m.b.t. alle andere punten van aandacht, om bij dit door de fabrikant aanbevolen schema, de volledige fabrieksgarantie te geven. Dan moet je toch wel gerustgesteld zijn, neem ik aan en niet voor intervallen willen gaan die de helft daarvan zijn. Mij eerste auto moest al na 1.000 km al terug naar de garage (kopbouten aantrekken + olie verversen) en daarna iedere 5.000 of 7.500 km. Maar die tijden liggen ondertussen ver achter ons.
 
Volkswagen  Polo 6R Blue Motion  1,2 TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!