2x soort tik bij wegrijden

goedemorgen,

Sinds 1,5 week ben ik in het bezit van een gloednieuwe 6r TSI. Nu hoor ik een soort tik/kraak/bonk achtig geluid wanneer ik wegrijd.
Ik hoor dit 2x kort achter elkaar ongeveer 5 seconde nadat de auto is gestart en ik ben weggereden. Het geluid is dus tijdens het rijden.

Weet iemand wat dit is? het geluid komt vanuit het onderstel (lijkt), ik voel het af en toe ook in mijn pedalen.
Stelt de auto iets in of iets dergelijks? de dealer kan het niet verklaren

Gr,
Ronald
 
Bij een nieuwe auto waar iets blijft vastzitten:confused: Nee.............................

IIG dat is je abs systeem wat even vlug een zelf test doet ;) Niks om je zorgen over te maken :rolleyes:
 
bedankt voor je tip, helaas is het pas te horen na ongeveer 50 meter rijden dus dat kan het niet zijn

@ Bas, ja daar dacht ik ook al aan (heb dit ook gelezen in een ander topic op het forum). Maar maakt dat zo'n herrie dan bij de 6R? Bij mijn GTI (9n3) was deze test namelijk nauwelijks hoorbaar en hier klinkt het alsof ik een rubber in mijn ophanging mis haha. Het gekke is dat alleen na het wegrijden is en de rest van de rit niets te horen is
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had precies hetzelfde bij mijn 6R TSI, ook mijn dealer vond het een gek geluid en had geen idee wat het was. Ze dachten in eerste instantie dat het uit de DSG kwam. Na wat proberen kwam ik er achter dat ik het alleen maar hoor de eerste keer dat ik harder rij dan 15 km/uur. Zet je computer maar eens op digitale snelheid, dan zie je dat het exact bij 15 km/u gebeurt (ongeacht hoe lang of hoe ver je op dat moment gereden hebt). Daarna hoor je het pas weer als de motor uit is geweest.
Uiteindelijk werd mij verteld dat er een systeem gereset/getest wordt op dat moment (ESP of ABS).
 
@JvB, bedankt! ga het vanavond direct testen. Was me wel al opgevallen dat wanneer ik de auto start en op het geluid ga wachten (zonder te rijden) de test niet komt.

Blijf het wel raar vinden dat deze test zo'n herrie moet maken en dat je deze voelt in je pedaal. Bij mijn 9n3 GTI hoorde je deze test nauwelijks (wellicht op andere wijze uitgevoerd)
 
Bij een nieuwe auto waar iets blijft vastzitten:confused: Nee.............................

IIG dat is je abs systeem wat even vlug een zelf test doet ;) Niks om je zorgen over te maken :rolleyes:

telt anderhalf jaar ook nog als nieuw? Stick Out Tongue
mijn trommelremmen blijven sinds kort namelijk regelmatig plakken, maar dat heeft verder niks vandoen met dit topic.

Verder merk ik zelf niks van deze test, plus bij 15 km/u gaan m'n deuren ook automatisch op slot dus kan zijn dat dat 't geluid overstemt?
 
VW  6R  1.2TDI 
Dat zelf testje van het systeem maakt niet zo'n bijzonder hard geluid, geen kraak/bonk in ieder geval.

Ik hoor niks bij het weg rijden, alleen mijn deuren die bij 15 km/u dicht gaan.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!