225/35/r18 onder polo 6c

Hallo,

Heeft iemand hier ervaring met deze maat banden op een Polo 6R/6C? 225/35/r18 op 18x8J ET35

Mijn Polo rijd op een Beilstein B14 schroefset en is niet extreem laag (ongeveer 30/45 mm verlaagd). Wil graag weten of deze gaan aanlopen aangezien ze een stukje groter zijn dan wat de meeste normaal hebben.

Alvast bedankt!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
Hallo Spitsy,

Ik denk dat 225 voor niet gaat lukken. je komt dan eerder op een 215 of liever nog 205.
Ligt er natuurlijk wel aan hoe laag die van jou ligt.

Ik heb de volgende maten:

voor: 205/35/18 8,5j et35
achter 215/35/18 9,5j et35(afgedraaid naar et38)

Check mijn page anders, dan heb je een idee.
 
Audi  8V  1.4 TFSI 150 PK 
Bedankt voor je reactie! Ja ik ben heel erg aan het twijfelen, ik zou heel graag de 225's willen nemen maar wil liever geen risico's nemen. Daarom dacht ik van... vraag het maar hier om te kijken of iemand anders misschien al ervaring heeft met deze maat, want meeste rijden volgens mij op 205 of 215. Voor mij moet 215 geen probleem zijn aangezien ik mijne niet heel veel verlaagd hebt (30mm voor en 45mm achter).
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
ik weet zo niet hoeveel mijne aan de voorkant is verlaagd. Ik heb er wel 215 op gehad maar dit slijt behoorlijk aan. Dat komt omdat er aan de binnenkant van de spatbord een rand zit en een bevestigingspunt met schroef voor het plastic. Dan zijn mijn velgen wel 8,5J.
 
Audi  8V  1.4 TFSI 150 PK 
Mensen,

Ik heb 18" velgen onder de auto met de volgende banden:
215/35 R18 84 Y CONTINENTAL Conti-SportContact 5 XL, FR

Ondanks de banden niet getrokken zijn komt de velg iets buiten de band uit.
Mijn vraag is of het een optie is om onder mijn standaard Polo Bluemotion 225/35 18" te gooien?
In de hoop dat de velg iets meer naar binnen trekt.

Reden hiertoe is dat mijn vriendin voor haar rijbewijs gaat en ik mijn velgen niet meer zeker ben dan :)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion 
Mensen,

Ik heb 18" velgen onder de auto met de volgende banden:
215/35 R18 84 Y CONTINENTAL Conti-SportContact 5 XL, FR

Ondanks de banden niet getrokken zijn komt de velg iets buiten de band uit.
Mijn vraag is of het een optie is om onder mijn standaard Polo Bluemotion 225/35 18" te gooien?
In de hoop dat de velg iets meer naar binnen trekt.

Reden hiertoe is dat mijn vriendin voor haar rijbewijs gaat en ik mijn velgen niet meer zeker ben dan :)

Ik heb precies hetzelfde gedaan onder mijn polo 6r. De normale maat was ook 215/35r18 en heb ook gekozen voor 225/35r18 zodat de band iets buiten de velg komt (ook op aanraden van de velg verkoper).
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2TSI90pk 
Nee ik heb nergens last van gehad! Al 2 jaar prima mee rond gereden. Weet natuurlijk niet hoe dit gaat als je je polo verlaagd hebt. Morgen komen bij mij de verlagingsveren van 25/30 mm er onder dus hoop maar dat het dan nog past....
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6r  1.2TSI90pk 
sorry alvast voor het topic omhoog te schoppen
maar gaat 225-40-18 onder een polo 6c R-line passen ? momenteel niet verlaagd!
 
Volkswagen  Polo 6c  1.2 tsi 90pk R-line 
sorry alvast voor het topic omhoog te schoppen
maar gaat 225-40-18 onder een polo 6c R-line passen ? momenteel niet verlaagd!

Ik denk wel dat dat moet lukken! Ik rijd zelf met 225/35r18 en ik mijn schroefset staat bijna op zn laagst en gaat prima met het dagelijks gebruik
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!