Voorstellen 2022 Polo AW R-Line

Beste forum leden!

Ik wil mij graag even voorstellen. Ik ben Mike, 25 jaar oud. Heb eigenlijk altijd al oude auto’s gereden maar toen ik mijn vriendin leerde kennen aan de andere kant van het land moest ik toch iets moderners en efficiënters gaan rijden. Vandaar dat ik heb besloten om een Polo te rijden met de 1.0 TSI motor.

Ik heb in augustus 2022 een Polo AW prefacelift gekocht. Echter baalde ik ervan dat ik niet meteen de facelift Polo had gekocht aangezien ik deze toch wel erg geslaagd vond. In april van dit jaar ben ik tot koop overgegaan van een Polo AW facelift. Ik kreeg bij een kleine lokale dealer een heel mooi aanbod voor mijn pre facelift en ben tot een deal gekomen. Ben nu trotse bezitter van een VW Polo AW facelift, R-Line Business+. Alle opties behalve de achteruitrijcamera, keyless en instelbare rijmodi. Ben er zeer tevreden mee! Inmiddels alweer 12.000 km mee gereden sinds ik hem dit voorjaar heb aangeschaft.

Ik maak jaarlijks best veel kilometers voor woon-werkverkeer en naar mijn vriendin. Ik kom uit op 40.000-50.000 km per jaar! De auto staat zeker niet stil. Echter wil ik wel lang plezier hebben van deze auto. Er wordt zeer goed voor gezorgd! Ik rij hem altijd overdreven goed warm tot de olie echt minimaal 80 graden aangeeft voordat ik echt de motor doe belasten. Ook heb ik de auto bij 15.000 km een oliebeurtje gegeven met nieuwe VAG 5w20. Ik ben zelfs aan het overwegen om iedere 10.000 km olie te verwisselen als ik de 30.000 km beurt heb gehad. Verder ben ik bij TVS in Varsseveld langsgeweest voor een drivability software upgrade voor de DSG. Maakt een wereld van verschil met schakelen en de aandrijflijn zou een stuk langer meegaan!

Eind juli ben ik bij John van der Rijt langsgegaan om de auto te voorzien van mooie zwarte 17” OZ Ultralegerra velgen, 35 mm verlagen door middel van H&R veren te plaatsen en een setje H&R stabilisatorstangen voor en achter. Het weggedrag was al goed, maar dit is werkelijk getransformeerd! De auto rolt niet meer in bochten en ligt snaarstrak op de weg. Ook het geringe onafgeveerde gewicht van de lichte velgjes komen de wegligging en trekkracht ten goede. Ik hoop nu minimaal de komende 5-8 jaar te kunnen genieten van deze auto! En natuurlijk een hoop te leren op het forum hier ☺️
 

Bijlagen

  • 31CC8634-1F6E-4EDD-945F-E44C62940FC2.jpeg
    31CC8634-1F6E-4EDD-945F-E44C62940FC2.jpeg
    5.3 MB · Weergaven: 43
  • F6077726-38AE-48D0-B3D1-AB77577A46FB.jpeg
    F6077726-38AE-48D0-B3D1-AB77577A46FB.jpeg
    4.3 MB · Weergaven: 42
  • 8C8DBD4B-2DED-4A4C-B6C1-B634136FA73E.jpeg
    8C8DBD4B-2DED-4A4C-B6C1-B634136FA73E.jpeg
    2.3 MB · Weergaven: 41
  • 137A1FBF-A682-47E0-89D5-45A1413E1085.jpeg
    137A1FBF-A682-47E0-89D5-45A1413E1085.jpeg
    2.2 MB · Weergaven: 43
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 
Welkom en veel plezier van je nieuwe polo Mike. Maar na al deze inversteringen had je bijna een nieuwe polo GTI kunnen kopen;)
Ja daar ben ik me absoluut bewust van. Alles bij elkaar is het niet goedkoop geweest! Ik zie een Polo GTI echter wel meer als een soort bijzondere auto die men een beetje moet preserveren voor in de toekomst. Daar bedoel ik mee dat het natuurlijk een bijzondere snelle auto is, een 2.0L motor in een B segmenter is anno 2023 uniek. Misschien over 10+ jaar wel een soort klassieker die veel waard wordt. Dan vind ik het zonde als ik jaarlijks in een GTI heel veel kilometers op de teller zou zetten, op de snelweg waar ik er niet volledig van zou kunnen genieten. Ik rij vaak van Z Limburg naar Eindhoven of Lelystad met 100-110 op de cruise. Dan zou een GTI niet volledig tot zijn recht komen. Een Polo die verder goed in de opties zit met een lekkere wegligging en een zuinig blokje is perfect voor mij. Een "gewone" Polo krijgt natuurlijk nooit zo'n cultstatus in de toekomst als een GTI dus voel ik me niet schuldig als ik deze auto inzet als kilometervreter.
Frans dankjewel dat ik hier welkom ben. En de andere twee heren ook, bedankt voor de complimenten! Ik hoop dat ik hier het een en ander kan leren in het forum en mijn ervaringen een beetje kan delen.
:)
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Frans_WL
Welkom

Zou een diesel dan geen verstandigere keuze zijn geweest?
Achteraf gezien denk ik wel. Ik ben wel huiverig voor diesel te rijden omdat diesel lang niet meer zo populair is als het ooit was. Dus als ik dan van mijn dieselauto af wil uiteindelijk krijg ik er zo goed als niks meer voor terug. Dat vind ik een beetje riskant. De moderne TSI’s zijn gelukkig ook erg zuinig geworden.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Achteraf gezien denk ik wel. Ik ben wel huiverig voor diesel te rijden omdat diesel lang niet meer zo populair is als het ooit was. Dus als ik dan van mijn dieselauto af wil uiteindelijk krijg ik er zo goed als niks meer voor terug. Dat vind ik een beetje riskant. De moderne TSI’s zijn gelukkig ook erg zuinig geworden.
maar dat compenseer je dan toch ruim met wat je bespaart qua brandstof verbruik + kosten brandstof lijkt me?
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
maar dat compenseer je dan toch ruim met wat je bespaart qua brandstof verbruik + kosten brandstof lijkt me?
Eind dit jaar heb ik als het goed is mijn motorrijbewijs, ik was sowieso van plan om een lichte motor voor erbij te kopen zodat ik de auto iets minder ga gebruiken. Dan neemt het jaarkilometrage wel iets af. Als ik deze auto weer in ga ruilen voor een diesel dan ga ik er financiëel alweer op achteruit qua inruilwaarde vrees ik.

Daarbij woon ik naast de grens van België en kan hier euro 98 voor rond de €2,00 tanken. Ik heb uitgerekend: als ik 200.000 km binnen 4 jaar zou rijden dat ik met een diesel €3.600 voordeliger uit zou zijn in mijn situatie. Dat is in het uiterste geval als ik echt die 50.000 km per jaar vol zou rijden, daar kom ik waarschijnlijk niet aan. Dan is het verschil niet zo heel groot.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: dov
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!