2014 Volkswagen Polo

Polo Blue GT voor Vroemster

Hierbij wil ik mij even voorstellen met onze "nieuwe" Polo Blue GT in Candy White. Waarom een witte? Mijn vrouw vindt Silk Blue een mannenkleur! Vorige week opgehaald in Duitsland. Nu nog wachten op ons gezellige RDW en dan kunnen we aan de slag! Hopelijk eind van de week op NL-kenteken.
Ik ben al jaren Golf GTI-gek en heb een Golf III GTI en V GTI gehad. Vooral met die laatste erg veel plezier gehad met de leden van het Autoweek GTI-topic. Heerlijke ritten door de Eifel naar en op de Nürburgring, super georganiseerde meetings bij Hegeman, v.d. Udenhout en anderen. Detailmeetings bij CarClean en ik vergeet vast nog wel iets.

Inmiddels rij ik alweer 4 jaar in een Audi A4 Avant met een hoop toeters en bellen maar blijft het toch kriebelen richting Volkswagen en dan vooral de GTI. Om dit probleem op te lossen hebben we nu voor mijn vrouw deze Polo Blue GT gekocht. Zij wil geen GTI (te groot, te snel) en ook geen Polo GTI. Die laatste hoef ik eerlijk gezegd ook niet als occasion gezien de horrorverhalen over het olieverbruik.
Zo zijn we uitgekomen bij de Polo Blue GT. Echt een heerlijke auto!

Specs: Jan. 2014, 10.500 km. 5-deurs, handbak, xenon, RNS 315, climatronic, PDC achter, Montani antraciet, handsfree voorbereiding, wegrij assistent met XDS, stoelverwarming, zijruiten en achterruit 65% lichtabsorberend, el.ramen rondom en de rest van de standaarduitrusting.

O ja, omdat ik nieuw ben op dit forum en nog niet zo goed de weg weet, zit ik wellicht op de verkeerde plek voor een voorsteltopic. Laat maar horen!

Tijd voor de foto's:
BlueGT5_zps45398b84.jpg

BlueGT2_zps9f52d1a4.jpg

BlueGT1_zpse4c7e62d.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@iichel: Dank je! Ik had al in het garagetopic gekeken, maar met mijn instellingen kon ik daar geen nieuwe discussie aanmaken.

Qua aanpassingen: ik heb al de strenge opdracht gekregen dat ik er niks aan mag doen! Geen VAGCOM, geen tuning. Maar......

Ik ben wel op zoek naar de juiste artikelnummers voor de chromen eindstukken. Die wil ik er wel opzetten. Ik heb gelezen dat je dan het beste bij Skoda langs kan gaan voor de Yeti-eindstukken, maar dat ik eerst even zeker weten.
Ook een Bearlock is nog een optie. Dan slaap ik wat rustiger. Alarm of stuurslot kan ook nog.
En er zit geen MF-stuur in, dus daar ga ik me ook nog in verdiepen om te kijken of dat te retrofitten is.

P.S. Bouwjaar en kilometerstand toegevoegd aan openingspost.
 
@Jasper_05: Jij ook bedankt voor de complimenten! Is die prijs per stuk of per 2?

Hier nog even een foto van hoe de auto klaarstond bij het afhalen. Echt perfect gedetailed! Ik heb nog even staan kijken bij de man die de auto's verkoopklaar maakt en hij werkte echt netjes> Er zijn geen swirls te bekennen op de lak en dingen als de motorruimte en wielkasten waren ook helemaal schoon. Ik dacht even dat ik een nieuwe auto meekreeg. Maar ja, 9 maanden is ook niet echt oud.
IMG_2081_zps5c5d90e7.jpg

IMG_2078_zps7ef90e72.jpg

IMG_2082_zps561a8cdd.jpg
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!