2012 Volkswagen polo 6R 1.2 TSI Comfortline

Een van de twee polo's waar we hier in ons huishouden mee verplaatsen
Merk
Volkswagen
Model
polo 6R
Uitvoering
1.2 TSI Comfortline
Kleur
Pepper grey
Bouwjaar
2012
Meer foto's zullen binnenkort nog wel volgen.
Maar goed dit is de onze 2e polo.
Naast de Highline nu deze erbij, een 2012 Comfortline 90pk TSI
Voorzien van o.a RNS315 incl BT en MDI, middenarmsteun, Cruise controle, Boordcomputer.

Plannen zijn er iig wel, uitvoer ervan zal rustig aan gaan gebeuren.
O.a op de lijst staan andere velgen. BlueGT tacho, lederen stuurwiel
Verder zien we het wel :grin:
 
De beide polo's op ons erfje bij ons thuis

5485.jpg
 
Eindelijk wat tijd gehad om wat te stoeien met een vagcom kabel.
Veel rond neuzen en kijken wat er allemaal mogelijk is resulteerde in een lege auto accuBig Grin
Dus maar ff de lader er op en vervolgens wat later iig paar opties aangezet.
Autolock boven 15kmh en unlock bij sleutel verwijderen
En stuur wat zwaarder gezet. (rs/gti instelling)
Binnenkort nog ff verder stoeien als er weer meer tijd is
 
En vandaag kunnen testen of de snelheidsafhankelijke ruitenwisser optie werkt.
En ja dus.
Net als ik gewend was bij onze A3 nu ook op de polo.
Kortom rijdend gewoon wissen, en bij stilstand automatisch naar interval, ga je weer rijden gaat de wisser ook weer wissen.
En nog vergeten te melden dat ik de weergave van de FIS aangepast heb. nu ipv l/100km nu km/l
 
Na dat ik vanmiddag met de highline bezig ook nog weer ff gekeken met vagcom, maar ergens kloppen er toch wat dingetjes niet.
Eigenlijk meer een ding volgens mij.
Module 09 Cent. Elect. (J519) de volgende is aanwezig iig 6R0 937 087 K
Kan bij deze met vagcom iig niet alles aanpassen krijg toch af en toe een out of range error...
En kwam er ook achter dat ze de navigatie (rns-315) nooit hebben aangemeld.....
Code:
1 Fault Found:
1048640 - Control module not coded
En krijg het zelf niet voor elkaar om deze aan te melden bij de Can gateway
 
Eerder vandaag nog weer even een poosje ziten googlen en testen met vcds.
En met wat meer aanpassingen eindelijk ook de XDS optie en pedaal respons aangepast.
Morgen maar eens kijken of het ook echt een ander gevoel geeft Big Grin

Helaas ook uitgevonden dat er bij de mj 2012 BCM's zijn die tearwiping niet ondersteunen.
En daar is mijn BCM in de polo dus eentje van.
Het werkt iig wel bij onze andere polo (2010 highline) daar heb ik het laatst wel aangezet zonder problemen
 
En vandaag het eindelijk goed kunnen "testen" met de JD externe module/box
Waar de polo zonder tuning vanaf ongeveer 1700rpm (naar mijn mening) vrij bruusk zijn koppel leverde en bleef het een vlak gevoel, komt het nu veel lekkerder en geleidelijker in.
Nu rijdt het iig lekkerder en voelt het ook levendiger aan. Het koppel komt er iets rustiger in en blijft lekker klimmen tot hoger in de toeren.
Inhalen is veel leuker nu :cool:
Alleen jammer dat de polo begrenst is op 196 kmh :rolleyes:
Waren toch in DLD vanmiddag dus en Aral ultimate 102 erin en ff kunnen doortrekken.
Zonder de tuning was de polo wel ff nodig voor de begrenzer afregelde op 196kmh, was het nu zelf makkelijk. En je voelt gewoon dat er nog meer in zit.
Het is nu nog een stukkie leuker rijden met de TSI:mrgreen:
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!