2007 Volkswagen polo gti 9n3

Hallo,

Mijn naam is Mark, ik woon in de buurt van Rotterdam.

Ben sinds april de trotse bezitter van een rode polo 9n3 GTI.
Auto bevalt super, ben er erg blij mee.

Toen ik de auto kocht stond er net 40.000km op.
Heb toen preventief de distributie laten vervangen, dan zit dat in ieder geval goed :)

Auto was nog helemaal standaard toen ik hem kocht.
Ik heb de standaard inlaat snorkel die naar het luchtfilter loopt toen vervangen voor een exemplaartje van een ibiza curpra diesel, deze was 2x zo dik als origineel!
luchtfiltertje vervangen door een K&N inlegfilter.
Het standaard divertervalve vervangen door een exemplaar van Forge, dit is wel een leuk ding! Blaast niet overdreven hard af maar je hoort het wel.
Daarna naar JD engineering geweest met de polo, rollerbank uitdraai erbij. Ging van 154pk en 226nm naar 209pk en 313nm, rijd heerlijk!

De eerste continental bandjes zaten er ook nog onder, deze zijn vervangen door pirelli's p zero nero GT. Ook erg fijne bandjes!

Verdere plannen:
Zit sterk te twijfelen om hem te verlagen en op ander lichtmetaal te zetten, misschien OZ Ultraleggera.

Dus als jullie nog tips hebben om dit zo mooi mogelijk te doen, zat te denken aan 17 inch velgen.
Maar wat voor bandenmaat?
wat voor schroefset? of evt verlagingsveren?

en ik wil ooit nog een remmen upgrade uitvoeren, weet nog niet helemaal wat precies dus als jullie ook daar tips van hebben?
Is meer een beetje voor de looks moet ik zeggen, maar extra remvermogen is nooit weg.

Als jullie voor de rest nog op of aanmerkingen hebben hoor ik het graag!

Groetjes Mark
 
Mooie rode gti! bandenmaat voor een 17" zou ik 205 40 r17 nemen, of als je een iets dikkere wang wilt 205 45 R17.

205 40 R17 pirelli p zero nero rubber ligt standaard op men fr en ook op een gti cup edition dacht ik.

Remmenupgrade is er ook genoeg keuze. Kijk naar het golf 4 platvorm (5x100): OEM tt 312mm, r32 334mm, seat sport brembo,... After market Brembo/AP/Tarox. Voor de achterremmen heb je de OEM 256mmx22 upgrade (geventileerd).
 
Welkom en dikke Gti!

Zou qua bandenmaat voor 205/40/17 gaan of 195/40/17 al is die laatste niet zon goede combo met 313nm :mrgreen:
Zou voor een AP schroefset gaan, iets stugger maar geen knalharde auto.

Het vermogen dat je nu hebt is met die PD130 intake en inlegfilter? Zei JD daar nog wat over?
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
Bedankt allemaal!

het gemeten vermogen is inderdaad met die aanpassingen aan het luchtfilter, werd aangeraden door JD :)
AP had ik ook naar gekeken, zat een beetje te vergelijken met een set van Vogtland. iemand daar ervaring mee toevallig?
Hij mag best sportief zijn, maar wel dat er nog een beetje vering inzit.

en of je het echt merkt die inlaat.. ik weet het niet. (niet echt voelbaar). Voor het chippen was het wel een pluspunt werd mij verteld.

en qua remmen, had een beetje op internet gekeken en daar kwam ik op Audi TT remmen uit van een 225pk Quattro.
312mm aan de voorkant en 256mm achter. is dit een aanrader of schiet je hier weinig mee op?
En past dit allemaal vrij makkelijk?
 
Bedankt!

Stel dat ik een ap schroefset neem in combi met de originele velgen (vind het toch wel wat hebben) staan de velgen dat ver naar binnen of lijkt dit maar zo op de foto's?

Dat valt best mee, voor kan je niet zo breed en laag want dan schuur je de wielkuip bij fikse hobbels, achter kan er wel een spacer tussen, AP gaat achter niet zo heel laag met stelring helemaal ingedraaid.
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
en qua remmen, had een beetje op internet gekeken en daar kwam ik op Audi TT remmen uit van een 225pk Quattro.
312mm aan de voorkant en 256mm achter. is dit een aanrader of schiet je hier weinig mee op?
En past dit allemaal vrij makkelijk?

Schiet je wel wat met op, je gaat immers van 288mm naar 312mm. Lijkt weinig maar is toch een redelijk verschil. In combinatie met verse dot 4 remvloeistof en een ferodo ds performance ga je het zeker voelen. Als je anders een r32 setje 2dehands op de kop kan tikken zou ik zeker niet twijfelen maar dan heb je absoluut 17" velgen nodig. Een big brake kit is natuurlijk nog een pak beter in combinatie met stalen remleidingen. Het enigste nadeel is dat je mogelijk wat moet ingeven aan comfort. Dit hangt uiteraard af van welke set je aankoopt en combinatie blokken, soort/vorm remklauw en schijven. Ikzelf heb een tarox b30-6 kit en ik moet zeggen dat valt serieus mee, totaal geen last van piepen of "humming sound" tijdens het hevig remmen. Bij biesheuvel hebben ze mij dan ook aangeraden om F2000 schijven te nemen en geen g88, die g88 schijven kunnen wat lawaai maken tijdens het hevig remmen en nadien piepen als ze warm staan.

Voor de 256mm achter moet je wel andere brackets hebben want die van de quattro passen niet. Je moet de FWD brackets van een golf jubi hebben om de klauwen te monteren en het hitteschild moet er af omdat het geventileerde schijven zijn. Die zijn een pak dikker dan de massieve 232mm schijven. Vooraan is het dan weer gewoon plug & play als je OEM gaat. Een big brake kit is natuurlijk ook weer wat breder en ga je naar de ET waarde van je velg en de vorm van de spaken moeten kijken.
 
Ik zit een beetje te twijfelen of dat ik met originele velgen rond blijf rijden of een nieuw setje lichtmetaal.
Als het origineel blijft blijven de remmen ook gewoon zitten, dan ga ik misschien voor stalen remleidingen en goede blokken.

Iemand nog een goed adres voor milltek uitlaatjes?
 
Hallo,

Het is een tijdje stil geweest rond de polo, maar toch zat gedaan Big Grin

Deze week heb ik een AP schroefset gemonteerd icm ibiza cupra R tdi draagarm rubbers!
Het rijgedrag is er behoorlijk van opgeknapt, nog genoeg comfort om lekker te cruisen en als je wil kan je je goed uitleven op een bochtig weggetje :mrgreen:
foto bij het verhaaltje:
5x1u37.jpg

28vggth.jpg

indicatie voor de hoogte:
2rze6uq.jpg


ook een cupra R lipje opmaat gemaakt en gemonteerd :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Ascari
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!