2007 Volkswagen Polo 9N3 GTD

Volgend weekend ben ik een weekendje weg in het Noorden.
Ik zal proberen om dan wat foto's te maken van de wagen.

De vorige eigenaar heeft niet zoveel aandacht besteedt aan de buitenzijde van de auto.
Echter de technische staat, prijs en de 1.9 TDI 130PK hebben mij overtuigd van de aankoop.
Misschien dat ik hem in de toekomst volledig laat wrappen of spuiten.

Tevens wordt volgende week zaterdag de auto gechipt naar ± 175 PK.
Dit gebeurd bij van Vucht tuning in Marum (Groningen).
 
Vandaag heeft de ECU een remap gehad naar 175 PK en 410 NM koppel.
Ongelofelijk wat een bommetje! Alleen nu moet hij naar de 200 PK toe. Haha
Bijzonder was bij de eerste rollerbank test bleek dat de auto fabriek af al reeds
152 PK tot zijn beschikking had. Dit kwam wel vaker voor begreep ik.
Het lijkt nu of er maar een paar PK zijn bijgekomen. Echter door allerlei optimalisaties
loopt de motor veel mooier en veel sneller.

Ik zal binnenkort wat foto's en filmpjes plaatsen. Gaat nu lastig vanaf de iPad.
 
Nice nice!

Merk je veel verschil?

Ja ik merk enorm veel verschil. De motor pakt veel sneller op.
Het respons op het gaspedaal is super lekker nu.
De eerste centimeter indrukken is voor normaal rijden.
Trap je het pedaal verder in dan beginnen de paarden te werken.

Auto rijdt overigens nog heel normaal. Hij rijdt nu zoals VW hem had moeten maken vind ik.
En dan praat ik niet eens over het vermogen maar juist over hoe hij nu reageert en oppakt.

Heb de software zo laten afstellen dat ik niet meer terug hoef als ik zelf een grotere intercooler
achter de voorbumper heb bevestigd.
Dit heeft als gevolg dat hij nu de bekende Diesel roet walm geeft als ik eens flink het gas in trap.
Volgens VVT is dit helemaal weg met een andere intercooler. En zou er meteen 10 tot 15 PK bij komen.

Afgelopen zaterdag ook een Eibach Pro-Kit eronder gegooid.
WOW! Ook daar wat een verschil. Kom net terug rijden uit het noorden.
Snelwegbocht met advies snelheid 70 knal ik met 140 makkelijk door heen.
Auto blijft strak op de weg en helt absoluut niet meer over.

Heb de auto nu iets meer dan een maand in mijn bezit en het wordt als maar leuker!
 
Hoi Rob,

Excuus voor het lange wachten, zit ziek thuis.

Jouw Polo wrappen in mat grijs met een stukje zwart in de voorbumper kost slechts € 950,--.
Dit is excl. (de)montage.
Als je iets wil (de)monteren dan dien je dat zelf te doen.

Hoor het wel of je hier iets in ziet.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!