2 of 4 deuren

Handiger, kleinere deuren dus kunnen ze verder open als je tussen auto's in geparkeerd staat, makkelijker om boodschappen op de achterbank te zetten (boodschappen in een tas vallen altijd om in de kofferbak), geen vrienden die met vieze schoenen langs de achterkant van je stoelen gaan bij het uitstappen en misschien wel belangrijkste, hogere inruilwaarde/makkelijker te verkopen. Iemand die opzoek is naar een auto zal eerder consessies doen met een 4 deur dan wanneer de auto 2 deuren heeft.
 
Inderdaad een 2 deurs vind ik ook veel sportiever en die ene keer dat er iemand achterin zit... Het is wel zo dat ik de easy entry van de 9N3 stukken beter vond werken dan die van de 6R, dat valt wel een beetje tegen.
 
2-deurs is sportiever, 4-deurs is handiger. Zelf heb ik een 4-deurs, omdat deze bij de dealer stond, en ik daarbij nog gebruik kon maken van de vorige BPM-regeling (vóór juli 2012), waarbij een 3-deurs nieuw besteld moest worden en deze me 2000 euro meer zou kosten.

Dan is de keuze makkelijk gemaakt ;)
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
Ik heb een 4 deurs genomen omdat het makkelijker is. Ik vind een 4 deurs persoonlijk sportiever staan aangezien de auto groter oogt. Tevens ben ik niet de grootste persoon en in een 2 deurs lijkt het net alsof ik heel dicht achter het stuur zit en dat staat niet Stick Out Tongue.
 
Haha, dat is ook een mooie reden ;) Zelf zit ik als ik echt recht ga zitten direct naast de ruimte tussen de voor- en achterdeur. Dan lijkt het net of er niemand in de auto zit Stick Out Tongue

Ik vind 2 deurs dus sportiever, maar 4 deurs is inderdaad volwassener.
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
ik vind de raamlijn van de 2-deurs minder mooi, en kwa sportiviteit doet de 4deurs voor mij niks onder. Buiten dat de gebruikelijke gemakken zoals boodschappen doen :mrgreen:
 
ik heb 3 deurs, omdat sportiever staat, en je sleept 2 deuren minder mee ;) (minder total weight)

Tevens vind ik dat je makkelijker kan instappen, met een 5 deurs heb ik een paar keer tegen de deur post gebeukt :mad: (had leenauto)
 
Uiterlijk is een kwestie van smaak, daar zullen de meningen waarschijnlijk altijd verdeeld over blijven ;)
Wat ik zelf een nadeel vind van de 4/5-deurs is dat de middenstijl dan erg in de weg zit. Dat merk ik het meeste met zowel opzij als over je schouder kijken. Daarnaast geeft het mij een minder ruime indruk als ik in de auto zit.
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Waarom jullie ook bijna allemaal
1471.jpg
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!