Voorstellen 1e VW, een Polo 9N 1.6 uit 2008

Nieuw op dit forum en sinds afgelopen Zaterdag in het bezit van mijn 1e Volkswagen, en dan een Polo 1.6 ( 3 deurs ) uit 2008.
Erg blij mee, rijd heerlijk en ziet er nog netjes uit.
Zit met een paar kleine vragen waarover ik op dit forum wat info hoop te vinden.

Volkswagen  Polo 9N3 
Welkom en veel leesplezier, gefeliciteerd met je mooie Polo.
Benieuwd naar de foto's straks.

Volvo  - 
Welkom en veel leesplezier, gefeliciteerd met je mooie Polo.
Benieuwd naar de foto's straks.
Ik zal binnenkort eens wat betere foto's maken.
Voor nu 1 met mijn andere trots erachter, een Eriba Triton uit 1987.

De auto is bijna naar wens.
Er moeten nog een paar dingen gedaan worden om er echt een fijne auto van te maken.
De auto trekt iets naar links en trilt een beetje, hier heb ik zelf geen verstand van dus dit laat ik door de garage doen.
Ook moet de schakelaar van de achteruitrij verlichting vervangen worden, dit laat ik dan ook gelijk door de garage doen.
Ook zou ik graag de bestuurders stoel vervangen. Het lijkt erop dat hij wat doorgezakt is waardoor ik iets scheef zit.
Stuurwiel wil ik ook vervangen, de linker kant is flink versleten.
En aanstaande Vrijdag ga ik de kachelmotor vervangen, van de huidige zijn de lagers versleten met als resultaat lawaai op standje 1 en 2.

Een aantal dingen heb ik wel al gedaan.
De microswitch van de kofferbak vervangen, de oude deed het met geluk hoogstens 2 van de 10 keer maar vaker helemaal niet.
Ook heb ik er nieuwe velgen onder gezet, niks bijzonders maar een stuk mooier als de oude stalen velgen met wieldoppen.
Remolie laten verversen, de oude was bijna zwart.
Een servicebeurt voor de airco, dit bleek hard nodig. Er zat nog maar 148 gram koelmiddel in en het filter rook niet echt fris meer.
Radio met Andoid Auto ingebouwd.

Maar nog steeds erg blij met mijn Polo

20250807_123455.webp

Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 9N3 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!