17" op polo 9n met sport onderstel

Beste luitjes ik rij een polo 9n TDI met vw sport onderstel. (15mm) nu wil ik er eindelijk 17" onder doen maar vraag me dan af of verlagen dan nog een optie is? Ik vind een beetje verlagen wel mooi maar niet all the way. Iemand hier ervaring mee? Bedoel dan de looks. Op internet staan eigenlijk geen voorbeelden ofzo hoe het er uit gaat zien. Alvast bedankt :cool:
 
Ik dacht er zelf ook al aan om het wel te doen. Eerst maar bandjes afrijden en wat money sparen dan komt denk ik de Keskin kt4 17" er onder zoals hier onder :cool: Past allemaal op de 9n welke ik heb in tegenstelling tot foto en staat best tof als ik de andere foto's op internet bekijk.

17113p71001182-1.jpg
 
Ben toch maar niet voor 18 gegaan. Ik heb er 17 onder gedaan maar wil hem nu 2 cm laten zakken of meer. Zit al vw sportonderstel onder van 1.5 cm. Heb een schroefset op het oog. Hoeveel kan ik hem laten zakken zonder dat het grote gevolgen heeft voor de vering etc? Ik heb volgende op het oog. Één van de weinige schroefsets waar ik bij 2 cm kan beginnen verlagen. Denk dat bij 3.5 cm het net niet past. Is dit merk kwalitatief goed? Alvast bedankt =)

FK AK coilover kits

Volkswagen Polo (9N)
Verlaging 20-60mm
incusief facelift
vanaf jaar 11.2001

maximale aslast:
voor 930kg
achter 840kg
€ 349.95
 
Super dat je er 17 inch onder hebt gedaan. Staat toch al meteen beter bij je polo. Maar er zijn een paar dingen waar je op moet letten.

1. Ga je verlagen dan blijf je verlagen dus vanaf die 20mm maakt niks uit daar zet je hem toch niet op.
2. Goedkope schroefsets zijn leuk in de aanschaf maar ik vraag me af hoe prijs/kwaliteits verhouding is. Ik heb een set van toen 700 euro. Nooit klachten of wat van gehad. Lees toch vaak dat de goedkope sets minder presteren ( stuiter effect ).
 
Johan zei:
je zegt dat je nu standaard al 1,5cm lager bent, als je deze veren eronderuit haald en die schroefkit erop zet ben je pas 0,5cm lagers als nu he..

wat zijn de specs van je velgen? (J waarde en ETwaarde)

anders kan je ff in mijn topic kijken, mijn veren zijn eind deze maand tekoop! (set van Eibach)

Haha ja helemaal niet aan gedacht. Ben ook net komen kijken zeg maar. Velgen zijn 7.5 j en et 40. Prijs van 700 euro maakt met niet echt uit wil er kwaliteit onder hebben. Was in de war met dat veren er onder weg gaan als schroefset komt. Denk dat ik toch liever voor een schroefset ga ipv veren. Weer bedankt voor de info ;)
 
ik zou ze wel even goed passen dan, ET40 is toch weer een stukje dichter bij je wielkast en aangezien je velg ook nog 7,5J breed is..

en ja een schroefset is wel een aanrader ja, merk bij mij nu het verschil in vering voor en achter al (achter zit mn schroefset er al op) ik heb echter ET38 en 7J brede velgen, dat staat aan de achterkant op MAX laag (wel met stelringen nog) en dat loopt tot nu toe nog nooit aan..
 
Heb nu deze set op het oog. Dan moet ik maar goed passen en meten. Zal straks eens kijken hoeveel ruimte ik nog over heb aan de binnenzijde van de kast. Heb je verder nog dingen waar ik op moet letten bij onderzetten schroefset. Nog nooit eerder gedaan. Had al gekeken of er een handleiding stond op de site maar die stond er niet.

Koni schroefset Volkswagen Polo 9N/9N3 bj. 2001-2008
1150-5075 schroefset Koni

Volkswagen Polo 9N/9N3 bj. 2001-2008
excl. Fun

verlaging: 20-60

Voorzijde instelbaar: ja
Achterzijde instelbaar: ja
€ 859.95
 
Bedankt voor je advies. Van de schroefdraad had ik al ergens een keer gehoord. Heb jij hem ingespoten met iets of maak je hem elke week schoon bv? Betreft inbouwen ken niemand met brug ofzo dus daar moet ik maar een goed adresje voor zoeken. Trouwens is het mogelijk voor een dieseltje wat sportiever geluid te krijgen door een andere einddemper onder te gooien?
 
Ga wel eens kijken wat ik er aan doe. Eerst verlagen. Heb je je auto ook laten uitlijnen nadat de schroefset er onder kwam? Ik heb ergens gevraagd wat ze er voor vroegen om een schroefset in te laten bouwen. Kost me 210 euro :s.
 
Ik zou ook iig het draad waar de moeren op zitten (dus niet het draad wat nog altijd zichtbaar is, maar echt het draad 'in' de moeren) in vetten met kopervet. Dan zet het zichzelf niet vast en kan je hem altijd weer vrij eenvoudig los draaien. Om nu alles met kopervet in te smeren wordt het te duur denk ik ;)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!