17" of 18" Velgen onder een Polo 6R

Beste My Polo'ers,

Ik ben momenteel in contact met Online-Velgen aangezien ik nieuwe velgen wil hebben voor mijn Polo.
Ik zit momenteel erg te twijfelen tussen 18" en 17" velgen.
Online-Velgen zegt dat de 18" Oxigin Oxrock 8.5J heeft en dat bij 215 banden de band er getrokken opkomt. Dit vergroot dus ook de kans dat ik me velg veel sneller kan beschadigen.
Zij geven mij aan dat het bij 17" een stuk minder is.

Ik heb momenteel 16" velgen eronder zitten en vindt deze maat te klein. Nu is mijn vraag of 17" een groot verschil maakt tegenover 16"?
En wat zijn jullie ervaring met 17 en 18" velgen op het gebied van stoepranden e.d.?

Bij voorbaat dank voor jullie reactie's.


Met vriendelijke groet,

Jevon.
 
17 tov van een 16 inch velg vind ik toch een aardig verschil. 17 oogt veel groter en staat ook mooier.
Ik heb nu een 17'er met een 215 op en staat helemaal niet getrokken (velgen zijn 7,5j).
Qua stoepen en dergelijke moet je wel opletten, maar ook weer niet overdreven.
18 inch is in mijn ogen misschien wat te groot, maar dit hangt van persoon tot persoon af Big Grin .
let ook op als je in de toekomst je wagen wil verlagen dat je misschien beter een 205 neemt (minder kan op schuren in kassen,..).
 
Ik zou voor de 18 inch gaan
Ik ben zelf ook op zoek ...heb nu 17 inch en die van enzo is ook 18inch dat klopt
en van Bas is ook 18 inch zelfs met 8,5 J en 9,5J maar daar moest ie iets voor aanpassen.
 
ik zou zelf voor 17 inch gaan, vind 18 inch way to big voor op een polo.
ik denk als je es aan bas moet vragen als ze de 3sdm's in 17 inch hadden dan denk ik dat hij voor 17 was gegaan in plaats van 18 ook ivm verlagen etc en je moet al een band erop zetten die veel meer getrokken is dan een 17er, als je voor 18 inch gaat zou je ik je toch aanraden voor eerder een 205 band eronder te zetten ok het staat getrokken maar je zal het je niet beklagen qua schuren in de kassen anders moet je die ook nog eens gaan laten uitrollen ;)
 
alleen waar je ook gewoon op moet letten hoe breed je velg is van de 18'' want met een 215 band op een 8,5j is al lichtjes getrokken zet dat op een 7,5j heb je zo goed als geen getrokken band dus dat heeft ook wel belang ;)
 
Bedankt voor al jullie reacties.

Als ik zo die foto's zie vind ik 18" toch wel erg mooi staan! Sid, bedankt dat je dat even zegt omtrent de banden want zodra ik me velgen ga monteren ga ik hem ook gelijk verlagen.
als ik 205 banden neem is het dan niet zo dat die dan nog meer getrokken staan op de velg?

De velgen die ik wil bestellen zijn de Oxigin Oxrock 14. 8.5j bij 18" en bij 17" zijn ze 7.5j
Hieronder kun je de reactie lezen van online-velgen:

Beste,

U moet er rekening mee houden dat de combinatie die u uitgekozen heeft er niet zo uit komt te zien.
U kiest een 8.5J velg met 215 banden, deze komen er getrokken op. Dat betekend dat de velgen buiten de banden uitsteken.
Mocht u een minder getrokken band willen hebben kan ik u aanraden om voor 17 inch te gaan. Dan heeft u namelijk een 7.5J velg met een 215 band.
Hiermee komt de band over de velg, dit ziet er een stuk beter uit dan de 18 inch. U heeft met de 18 inch ook meer kans om uw velgen te beschadigen.


In afwachting van uw reactie!



Met vriendelijke groet,

Team Online-Velgen

Online-Velgen
De Maas 19
5684PL Best
Nederland

w) www.online-velgen.nl
t) +31 (0) 499 377 662



Graag hoor ik jullie oordeel hierover.

Mvg,

Jevon
 
zoals xander zeg als je niet wilt dat je velg buiten je band steek kan je ook gewoon een bredere band steken, maar ik gok dat je dan gaat aanlopen inclusief verlaging zonder verlagen is dat geen probleem. je kunt anders gewoon even in mijn garage kijken ik heb een 17 inch velg maar wel 8j breed ik heb hier een 205 opliggen dit is echt niet extreem getrokken ofzo het is gewoon lichtjes getrokken. ok wat zij zeggen in de mail is gewoon stel je rijdt tegen een borduur dan heb je pech dan is je velg beschadigd (ook aan de hand gehad) nu als je gewoon er tegen op rijdt ook 100% zeker dat je ook wel borduurschade zal hebben, het zal alleen veel minder zijn maarja dat moet jij uitmaken.
ik ben zelf aant kijken om een 195 band op te leggen nadat deze versleten zijn waardoor toch wel redelijk wat getrokken komen te staan, maar ik schuur nu in de kassen vandaar deze keus en het oogt ook bruut z'n getrokken band (persoonlijke mening).
dus wat je mss heb best even kunt doen:
1. een 18'' met 215 eromheen op een 8,5j (zij zeggen dat dat getrokken, ma dat is heus niet zo erg als dat zij schrijven is echt miniem) en riskeren van schuren in de kassen
2. een 18'' met 205 eromheen op een 8,5j (getrokken velg, ongeveer hetzelfde als mij, maar dan nog ietsje feller omdat de velg een 0,5j breder is) dus wss minimum schuren alleen heel goed opletten met stoepranden!
3. een 17'' met 215 eromheen op een 7,5j is helemaal niet getrokken, gewoon normaal
4. een 17'' met 205 eromheen op een 7,5j heel, heel lichtjes getrokken.

dat was een hele boterham hopelijk heb je er iets aan, mocht er iets zijn laat je het maar weten ;):mrgreen:
ps: zeg tegen hun waar je de velgen gaat kopen, dat je de auto wilt verlagen en dus helemaal niet wilt aanlopen want weten zij dit? misschien dat zij dan iets anders voorstellen ;)
 
hier een voorbeeld hoe getrokken het staat op een 205/40/18 8,5j breed
er wordt ook gewoon veel een 215/35/18 genomen in plaats van ene 40 zodat je een smallere band krijgt, dit zorgt ook wel dat je comfort beetje achteruit gaat, hoe smaller de band hoe meer je gaat voelen ;) het best misschien gewoon even met die van de winkel praten
9ri15t.jpg
 
Bedankt voor al jullie reacties.

Als ik zo die foto's zie vind ik 18" toch wel erg mooi staan! Sid, bedankt dat je dat even zegt omtrent de banden want zodra ik me velgen ga monteren ga ik hem ook gelijk verlagen.
als ik 205 banden neem is het dan niet zo dat die dan nog meer getrokken staan op de velg?

De velgen die ik wil bestellen zijn de Oxigin Oxrock 14. 8.5j bij 18" en bij 17" zijn ze 7.5j
Hieronder kun je de reactie lezen van online-velgen:

Beste,

U moet er rekening mee houden dat de combinatie die u uitgekozen heeft er niet zo uit komt te zien.
U kiest een 8.5J velg met 215 banden, deze komen er getrokken op. Dat betekend dat de velgen buiten de banden uitsteken.
Mocht u een minder getrokken band willen hebben kan ik u aanraden om voor 17 inch te gaan. Dan heeft u namelijk een 7.5J velg met een 215 band.
Hiermee komt de band over de velg, dit ziet er een stuk beter uit dan de 18 inch. U heeft met de 18 inch ook meer kans om uw velgen te beschadigen.


In afwachting van uw reactie!



Met vriendelijke groet,

Team Online-Velgen

Online-Velgen
De Maas 19
5684PL Best
Nederland

w) www.online-velgen.nl
t) +31 (0) 499 377 662



Graag hoor ik jullie oordeel hierover.

Mvg,

Jevon

Hoi Aerostriker,

Als je 18 inch neemt met 8,5J met welke ET waarde? anders moet je voor je modderkuip aanpassen achter kan die dat makkelijk hebben
Bij verlaging zou ik 18inch 7,5J of 8J bij een ET35 nemen met banden 215-35-18 bij tyrestretch kan je zien hoe dat eruit gaat zien.
 
hier een voorbeeld hoe getrokken het staat op een 205/40/18 8,5j breed
er wordt ook gewoon veel een 215/35/18 genomen in plaats van ene 40 zodat je een smallere band krijgt, dit zorgt ook wel dat je comfort beetje achteruit gaat, hoe smaller de band hoe meer je gaat voelen ;) het best misschien gewoon even met die van de winkel praten
9ri15t.jpg

geweldig staat echt gaaf
zon getrokke band
 
zoals xander zeg als je niet wilt dat je velg buiten je band steek kan je ook gewoon een bredere band steken, maar ik gok dat je dan gaat aanlopen inclusief verlaging zonder verlagen is dat geen probleem. je kunt anders gewoon even in mijn garage kijken ik heb een 17 inch velg maar wel 8j breed ik heb hier een 205 opliggen dit is echt niet extreem getrokken ofzo het is gewoon lichtjes getrokken. ok wat zij zeggen in de mail is gewoon stel je rijdt tegen een borduur dan heb je pech dan is je velg beschadigd (ook aan de hand gehad) nu als je gewoon er tegen op rijdt ook 100% zeker dat je ook wel borduurschade zal hebben, het zal alleen veel minder zijn maarja dat moet jij uitmaken.
ik ben zelf aant kijken om een 195 band op te leggen nadat deze versleten zijn waardoor toch wel redelijk wat getrokken komen te staan, maar ik schuur nu in de kassen vandaar deze keus en het oogt ook bruut z'n getrokken band (persoonlijke mening).
dus wat je mss heb best even kunt doen:
1. een 18'' met 215 eromheen op een 8,5j (zij zeggen dat dat getrokken, ma dat is heus niet zo erg als dat zij schrijven is echt miniem) en riskeren van schuren in de kassen
2. een 18'' met 205 eromheen op een 8,5j (getrokken velg, ongeveer hetzelfde als mij, maar dan nog ietsje feller omdat de velg een 0,5j breder is) dus wss minimum schuren alleen heel goed opletten met stoepranden!
3. een 17'' met 215 eromheen op een 7,5j is helemaal niet getrokken, gewoon normaal
4. een 17'' met 205 eromheen op een 7,5j heel, heel lichtjes getrokken.

dat was een hele boterham hopelijk heb je er iets aan, mocht er iets zijn laat je het maar weten ;):mrgreen:
ps: zeg tegen hun waar je de velgen gaat kopen, dat je de auto wilt verlagen en dus helemaal niet wilt aanlopen want weten zij dit? misschien dat zij dan iets anders voorstellen ;)
Hartstikke bedankt voor je feedback Sid, ik ga hierover ff brainstormen.
 
Hoi Aerostriker,

Als je 18 inch neemt met 8,5J met welke ET waarde? anders moet je voor je modderkuip aanpassen achter kan die dat makkelijk hebben
Bij verlaging zou ik 18inch 7,5J of 8J bij een ET35 nemen met banden 215-35-18 bij tyrestretch kan je zien hoe dat eruit gaat zien.
Ik heb echt geen idee wat de ET waarde is van die velgen. Heb al overal zitten zoeken maar kan het nergens vinden. Het gaat hier om de Oxigin Oxrock 14 velgen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!