17" of 18" R32 op polo BM

Hoi, graag jullie mening over het volgende:

Ik wil R32 velgen op mijn BM (nog 1,5 maand... pfff), maar ik twijfel tussen 17" en 18".

18" is makkelijker verkrijgbaar, maar uiteraard ook duurder (in verhouding). Heb nu een offerte liggen voor 18" met Federal banden 215/35/18 voor 925 en 17" met Toyo's 205/40/17 voor 875 (hier zit denk ik nog rek in).

Optisch zeg ik 18", maar ik heb geen ervaring met de hardheid. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je een enorm verschil merkt of je nu 75mm (215/35) of 82mm (205/40) aan "demping" hebt??

Wat zijn jullie ervaringen?
 
de 18 is iets stugger dan 17 en de een zegt valt wel mee en de andere zegt wat is die stug met 17
dus je moet zelf de keus maken iets stugger of iets meer comfort

groeten ger
 
ik heb vant weekend 18 inchers laten monteren op mn BM, helemaal gessn spijt van! echt no way.. zo blij dat ik voor de 18 ben gegaan.. anders wask na een dag truggegaan, om omte ruilen;P 18 is vet! klaar.. maar idd.. stug stug? wat is stug?

ik rijd nu heerlijk met 18 (215/35) rond.. en vind het zo vele malen MEEvallen..
dusja, ieder heb een eigen ervaring
 
ik heb op mn velgen 215/35/18 van Dunlop sp sportmaxx liggen. mooi bandje.. en op autobandenmarkt.nl goede cijfers..

cijfers van gebruik hebk nog niet, moet nog eerste keer tanken.. en heb alleen nog maar woon werk verkeer +/ 15km totaal gereden:S en wat kleine ritjes...
 
kheb 1 fotoke van mn velgen onder de auto.. heb nog geen tidj gehad om een shootje te maken.. kwa optrekken mee niet erg veel.. miss dat hij iets of wat meer zoekt denk? en ja het stuurt net wat zwaarder.. maar dat vind ik juist FIJN.. ik stuurde normaal met 1 pinkje Stick Out Tongue haha nu heb je een lekker stuur vast! niet
overdreven hr!!