1.2tsi stottert bij lage toeren (vol gas)

Het gaat er om hoe de druk wordt opgebouwd. Dus bij welke toerentallen die een bepaalde druk heeft. Getuned met 1,1 of 1,2 bar had de mijne denk ik ook. Dus dat is volgens mij op zich prima. Maar als dat pas bij 3000 toeren is bijv. Dan heb je kans dat de wastegate niet goed sluit. Het kan natuurlijk ook iets anders zijn, het is een kwestie van uitsluiten.

Ik zie nu pas in je handtekening dat je polo getuned is. Dat stond nergens in je begin post. Dus t kan ook nog iets in je tune zijn, tenzij het na tuning natuurlijk eerst goed heeft gereden.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
heb hem nu al 6 jaar en nooit problemen gehad met de tune inderdaad.
Vanaf 2000 toeren vol gas gaat hij naar 2100 hPa toe.

Net wel bougiekabels eraf gehaald en weer erop, eerste paar kilometers zowaar geen problemen daarna kwam het langzaam terug.

Dus toch maar even een nieuwe set gekocht!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 140PK 
  • Leuk
Waarderingen: guus6r
Vandaag bougiekabels + bobine vervangen. Probleem is opgelost!

Bedankt allemaal voor de hulp en Robin bedankt voor de uiteindelijke oplossing!
Goed dat je het hier meldt! Ik dacht het al, zelf heb ik dat ook gehad. Kabels waren bij mij het issue. Turbo zou ook heel raar zijn. Die 1.2 TSI CBZ heeft echt geen slechte turbo, ik hoor er weinig problemen over. De mijne heeft ook al 306.000km afgelegd en is muisstil!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk (Vialle LPG - LPdi) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!