1.2 TSI via OBD tunen

Vandaag mijn 1.2TSI bij JD laten tunen, ben zeer tevreden. Verschil is duidelijk merkbaar m.n. onderin en in de 6e .

Gaaf! Ik heb een 90pk 1.2 TSI met DSG besteld en volgens JD kan deze ook naar 140pk (90pk en 105pk blokken zijn technisch hetzelfde, aanschafprijs is alleen 1400eu hoger voor de 105pk).

Ik ga de auto eerst 5000km inrijden.
 
Heb eind juli ook me Polo TSI 105 pk laten chippen naar ongeveer 140 pk bij een km-stand van 3000.
Volgens JD (Mark) was de Polo voldoende ingereden. Zoals Bertvm al eerder schreef, je merkt het wel degelijk.
Meer trekkracht is er onderin en met de 6de versnelling.
Aangeraden is ook om euro 98 te gaan tanken.
De auto reageert daar nog beter op. Ik ben in ieder geval tevreden.
 
Mijn TSI is van 2010 en heeft ca 20.000 km gelopen. Ik heb hem met 1 jaar dealergarantie gekocht. Daarnaast betwijfel ik of er in het geval dat er iets mis gaat met de auto men dit ontdekt. Voor mij was dit een aanvaardbaar "risico" .
Ik heb er in ieder geval veel rijplezier voor terug gekregen !
 
Allemaal wel goede verhalen dus,

Ik vind het toch te tricky met me auto van 18.000 km om via OBD te doen, elke garantie aan je motorblok vervalt gelijk. En laat die nou net niet zo betrouwbaar zijn. Als je dalijk een slappe ketting of iets krijgt sta je voor eigen kosten. Dan vind ik zo'n externe toch safer. Je trekt hem voor elke beurt eruit en je bent klaar. Dit gaan ze altijd zien zodra ze de computer eraan hangen in de werkplaats.
 
Na het lezen van dit bericht ben ik ook aan het nadenken of chiptuning wat is voor mij. Mijn Polo is 3 jaar oud en heeft er 45k kilometers opzitten, maar volgens mij is het dan alsnog het waard om er wat aan te doen. Helemaal als je brandstofverbruik er ook (lichtelijk) lichtelijk op vooruit gaat? Ben niet van plan om op korte termijn een andere auto te komen dus waarom niet hierin investeren? :)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
de 105pk en 90pk TSI is hetzelfde blok, enige verschil is de ECU/engine management. De 90pk kan dus ook naar 140pk gechipt worden

Ik weet dat het blok gelijk is maar ik zie bij ABT geen tuning van de 90 pk aangeboden worden.
Ik kan begrijpen dat vw dat niet wil omdat de prijs van een getunde 90 gelijk is aan een standaard 105 pk. Enige verschil is dan de bak.
 
de remmen van de 105 pk versie zijn in 2012 model slagje groter gemaakt, de 90pk versie heeft de 'oude' variant.. niks mis mee overigens! Ik heb er geen klachten over
 
Oke, duidelijk. Ik vind de remmen ook niet slecht aanvoelen. Alhoewel ik nog geen 1500 km op de teller heb staan en ze ook nog niet echt aan de tand heb gevoeld. Ik zou mijn 90 pk ook wel willen chippen maar het liefst met garantie en dan kom je bijna automatisch bij ABT uit. Ik lees vaker dat mensen het niets vinden maar ik heb nog nooit een argument gezien. Is er iemand die persoonlijk slechte ervaring heeft met ABT?
 
Ik weet dat het blok gelijk is maar ik zie bij ABT geen tuning van de 90 pk aangeboden worden.
Ik kan begrijpen dat vw dat niet wil omdat de prijs van een getunde 90 gelijk is aan een standaard 105 pk. Enige verschil is dan de bak.

ABT doet de 90pk idd niet, maar JDengineering wel, hij neemt tevens garantie over. Staat ook wel bekend als "de" vag chiptuner van Nederland.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!