1.2 TSI tunen via ZIP Tuning

Even een kleine notite; Een mening hebben is goed, maar daarop conclusies trekken en een bedrijf zwart praten is niet oke! Ik draai ondertussen al aardig wat jaartjes mee op diverse fora en ik heb nog NOOIT een negatief punt gelezen over JD Engineering. De prijs ligt hoger dan bij een andere tuner? Dat mag toch, iedereen heeft zijn eigen prijzen en waarschijnlijk krijg je er dan ook meer voor.

Zoals Wobblekid al aangaf word er behoorlijk van de vraag die Jochemp had afgeweken. Graag ontopic! (mits RaceEend nog een reactie heeft beschouwen we dat als laatste punt)
 
Dit is het laatste wat ik er over ga zeggen overigens... daarna mag het weer on topic gaan.

Oke nu komen we op een lijn is alleen nog een ding wat ik wil weten , hoe is het dan mogelijk dat de gti van Bosino ( niet om je aan te vallen ) dan met uitdraai 255 pk en bijna 400 nm met alleen uitlaat , intercooler , 4 bar fpr en een chip op maat?? Met de K03s?? Dat vermogen geloof ik dus niet wanneer meerdere tuners zeggen met een op maat geschreven chip en de andere opties zul je maximaal op 230-235 pk uitkomen

Dus op 1 uitdraai van een forum lid met een bijzonder goede motor, weet jij direct dat alle OPGAVEN bij JDEngineering belachelijk hoog zijn? Hoezo bevooroordeeld? Lekker genuanceerd ook...

De motor van Bosino is gewoon erg goed, zijn stage 1 was ook al erg hoog (de jouwe, zeker gezien je modificaties overigens ERG laag!). Daarbij werd er 100 octaan brandstof getankt.
Daarbij haalde hij geen 260pk en 400Nm, maar 255pk en 376Nm.

Hier zijn uitdraai
2polostage2.jpg



Andere stage 2
uitdraaij.jpg


Nog een andere stage 2
3pologtistage2.jpg



Kortom het vermogen kan gewoon verschillen per motor en per setup. De ene motor zal beter presteren dan de ander.
 
Wanneer ga je bij ZIPtuning langs Jochemp?

Ik rij inmiddels zelf al een jaar rond met een box van Ventura voor de 1.2TSI, als ik de waarde's van RaceEend zo eens bekijk word het toch wel erg interessant om mijn polo eens op de bank te zetten. Ik ben overall wel tevreden met de tuning, vooral de winst in vermogen. Toegegeven, de manier waarop mijn auto soms reageert is helaas niet altijd even mooi. Inhouden bij vol gas en warme motor, 'snukken' in de file.
 
Wanneer ga je bij ZIPtuning langs Jochemp?

Ik rij inmiddels zelf al een jaar rond met een box van Ventura voor de 1.2TSI, als ik de waarde's van RaceEend zo eens bekijk word het toch wel erg interessant om mijn polo eens op de bank te zetten. Ik ben overall wel tevreden met de tuning, vooral de winst in vermogen. Toegegeven, de manier waarop mijn auto soms reageert is helaas niet altijd even mooi. Inhouden bij vol gas en warme motor, 'snukken' in de file.

De afspraak staat voor komende zaterdag gepland, maar eigenlijk zit ik nog best wel in de twijfels.

Ondanks de lovende verhalen over iedereen met extra vermogen en beter verbruik zijn er zo te lezen ook veel meningsverschillen over de tuners zelf Stick Out Tongue Verwacht niet dat ZIP erg slecht is, maar zit toch de denken aan wellicht de mankementen in de toekomst. Mijn Polo rijdt nu heerlijk, enkel wat meer vermogen in de lagere toeren zou fijn zijn. Een racer ben ik niet echt, alleen van het snel optrekken ben ik wel van.

Zit dus nog te twijfelen of ik het zal doen, want voor dat geld kan je ook andere leuke upgrades verzorgen die ook meer te zien zijn. Nog 5 dagen om over na te denken! Gedachtes zijn welkom :)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
Jochemp, heb deze discussie zoeven gelezen. Tja, zelf zit ik er ook aan te denken om naar ZIP te gaan. En heb zelf ook een 1.2 TSI (105PK). Waar ik naar op zoek ben is een betrouwbare tuner die onze polo wat meer pit kan geven. Vooral het vlot inhalen is voor mij een punt... Echt veel benzine besparen zal toch niet gebeuren, je zal toch ook je rijstijl erop aanpassen.

Vandaag ook nog even gekeken naar de tuner ABT... pfff... goedkoop is duurkoop, maar wat is deze duur! En wat als er een software update komt van de dealer? Dan moet mijn tuning niet verloren gaan; ben je daar niet bang voor?
 
Ik heb mn auto twee week geleden laten tunen bij bij JDEngineering, de 1.2 TSI heeft nu 145,5 pk en 252 Nm. Mocht de software bij de dealer eraf gehaald worden dan zetten ze de tuning bij JD er gewoon weer op! Maar hij rijdt bijna net zo lekker als een BlueGT. Hij houdt niet in zowel warm als koud of volgas. Ik ben er dan ook zeer tevreden over!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk (JD 145pk) 
Ik heb uiteindelijk besloten om het niet te doen. Ondanks de mooie prijs keek ik wat verder, en kwam ik erachter dat de twee jaar motorgarantie enkel geldt op auto's die jonger zijn dan twee jaar. Aangezien die van mij net de 3 jaar aangetikt heeft wil ik het risico niet lopen om straks met een brakke motor rond te rijden.

Daarbij ook besloten om eerst eens wat het uiterlijk te doen, dan heeft het oog tenminste ook wat ;)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!