1.2 TSI tunen via ZIP Tuning

Ik kreeg zojuist een mailtje van ZIP Tuning dat er een nieuw filiaal in Houten was geopend en de eerste 30 bellers 110 euro korting krijgen voor een opdracht.

Gelijk even gebeld en dus geregeld om te laten tunen, want voor €340,- vind ik het toch netjes!

Hierbij de gegevens voor de geïnteresseerden:
Kijk even op Chiptuning & Tuning | TÜV, Motorgarantie & Testbank | ZIPtuning of bel met 088-1167777 voor een afspraak :)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
Lees eerst maar eens de ervaringen met ziptuning, mijn advies, betaal wat meer bij JDengineering en je weet zeker dat je na X aantal kilometers geen vervuilde motor en/of kapotte turbo's hebt.

En kijk dan nog maar eens verder of het wel klopt wat JD zegt wat ze kunnen. Veels te duur en niet het beloofde vermogen wat ze zeggen.

Admin edit: Een mening hebben is goed, maar daarop conclusies trekken en een bedrijf zwart praten is niet oke.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lees eerst maar eens de ervaringen met ziptuning, mijn advies, betaal wat meer bij JDengineering en je weet zeker dat je na X aantal kilometers geen vervuilde motor en/of kapotte turbo's hebt.

De recensies voor mijn specifieke model zijn alleen maar lovend, en heb weinig kritieken kunnen lezen. Daarbij geven ze garantie op de motor en op de software, dus ik heb er wel vertrouwen in.

Ieder zijn eigen voorkeur, en ik ga deze uitdaging gewoon aan :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
De recensies voor mijn specifieke model zijn alleen maar lovend, en heb weinig kritieken kunnen lezen. Daarbij geven ze garantie op de motor en op de software, dus ik heb er wel vertrouwen in.

Ieder zijn eigen voorkeur, en ik ga deze uitdaging gewoon aan :)

Ik bedoel ook JD en niet zip tuning , het nadeel bij JD is gewoon ze beloven heel veel maar er klopt achteraf niks van , ik
heb zelf al meerdere verhalen gehoord / gelezen van zip en deze zijn verder voor 95% positief .

Mijn keus zou ook eerder voor zip zijn dan voor JD ook al om de prijs.
 
Mijn ervaring met JD is zéér goed...
Geen gezeik als je de tuning kwijt raakt bij de dealer door updates e.d...... ze zetten de tuning er gewoon weer in en aangepast aan de update, kosteloos!!
En de tuning zelf is perfect, anderen die in mijn 1.2TSI rijden vinden het net een GTI
 
Mijn ervaring met JD is zéér goed...
Geen gezeik als je de tuning kwijt raakt bij de dealer door updates e.d...... ze zetten de tuning er gewoon weer in en aangepast aan de update, kosteloos!!
En de tuning zelf is perfect, anderen die in mijn 1.2TSI rijden vinden het net een GTI

Dat zou ook wel zo zijn bij jou , maar wanneer je een auto kunt chippen en er dan meer als 100 pk bij komt dat bestaat niet dan zul je meer moeten aanpassen waaronder je turbo ,inlaattraject , uitlaatsysteem , injectoren en al dat soort dingen.

Bv je laat bij JD een Seat Cupra chippen en JD zegt je hebt nu 310 pk met een uitdraai maar vervolgens ga je op meerdere vermogensbanken bij verschillende bedrijven dit testen en bij al deze meetingen kom je niet boven de 270 pk uit wat is dan geloofwaardig??? Niet JD


En zulke dingen heb ik al van meerdere mensen gehoord en gezien met eigen ogen.

JD zegt mijn gti te kunnen chippen naar 260 pk plus en meer dan 400 nm het leuke is nu geen enkele chip tuner kan dit want het maximale vermogen uit de 1.8T is ongeveer 230 pk en 380 nm wil je er meer uit halen moet je alles aanpassen , vandaar dat ik zeg dat ik JD niet vertrouw met wat ze zeggen.

Als mensen zijn die mij het tegendeel kunnen bewijzen graag, ga eens bij een ander op de bank en kijk eens of het wel klopt wat JD zegt wat je aan vermogen hebt.
 
Ik bedoel ook JD en niet zip tuning , het nadeel bij JD is gewoon ze beloven heel veel maar er klopt achteraf niks van , ik
heb zelf al meerdere verhalen gehoord / gelezen van zip en deze zijn verder voor 95% positief .

Mijn keus zou ook eerder voor zip zijn dan voor JD ook al om de prijs.

Ik bedoel ook JD en niet zip tuning , het nadeel bij JD is gewoon ze beloven heel veel maar er klopt achteraf niks van , ik
heb zelf al meerdere verhalen gehoord / gelezen van zip en deze zijn verder voor 95% positief .

Mijn keus zou ook eerder voor zip zijn dan voor JD ook al om de prijs.


Wát een onzin ben jij hier aan het spammen zeg, je zult praktisch nergens een negatief verhaal over JDEngineering vinden, ik durf wel te zeggen dat 99% van de klanten van JDEngineering zeer tevreden is met zijn tuning. Dat is bij ziptuning wel anders kan ik je vertellen.

In Nederland zijn er maar een aantal bedrijven écht serieus met vag tuning bezig in mijn ogen, bedrijven die netjes met hun klanten omgaan etc. oa Hartog tuning, van vught tuning, JDEngineering etc.

Bedrijven die alle merken maar tunen klooien in veel gevallen maar wat aan, doet de auto het niet goed, dan kun je 10 maal terug gaan, maar ze verkopen je alleen maar onzin en lossen niets op.. enkele voorbeelden misschien?

ziptuningx530tdivsorg.jpg


ziptuning1820vt.jpg


ziptuning.jpg
 
Je hebt ook verschillende stages tuning, je krijgt het vol vermogen ook niet met alleen software aanpassingen.
Bij mij heeft JD niet meer vermogen beloofd dan andere tuners.
Uiteindelijk draait het er bij mij om hoe de auto rijd, niet wat er allemaal op forums geroepen wordt...
Dat zijn ook meningen van mensen, van wie je niet altijd weet wie ze zijn.... soms zelf mensen van de concurrent
 
Dat zou ook wel zo zijn bij jou , maar wanneer je een auto kunt chippen en er dan meer als 100 pk bij komt dat bestaat niet dan zul je meer moeten aanpassen waaronder je turbo ,inlaattraject , uitlaatsysteem , injectoren en al dat soort dingen.

Bv je laat bij JD een Seat Cupra chippen en JD zegt je hebt nu 310 pk met een uitdraai maar vervolgens ga je op meerdere vermogensbanken bij verschillende bedrijven dit testen en bij al deze meetingen kom je niet boven de 270 pk uit wat is dan geloofwaardig??? Niet JD


En zulke dingen heb ik al van meerdere mensen gehoord en gezien met eigen ogen.

JD zegt mijn gti te kunnen chippen naar 260 pk plus en meer dan 400 nm het leuke is nu geen enkele chip tuner kan dit want het maximale vermogen uit de 1.8T is ongeveer 230 pk en 380 nm wil je er meer uit halen moet je alles aanpassen , vandaar dat ik zeg dat ik JD niet vertrouw met wat ze zeggen.

Als mensen zijn die mij het tegendeel kunnen bewijzen graag, ga eens bij een ander op de bank en kijk eens of het wel klopt wat JD zegt wat je aan vermogen hebt.

Jij weet echt niet waar je over praat hè, totaal niet.

Een leon Cupra TFSI 240pk is dezelfde motor als de Golf 6 R20 270pk , alleen is een leon cupra voorzien van een computersoftwarepakket, die hem wat terug schroeft in de turbodruk etc.
Vandaar dat je met een cupra (net als met een R20) op 310pk komt na de tuning.

Een tuner die verschillende waardes voor de cupra en de Audi S3/ Golf 6 R20 opgeeft, heeft totaal geen benul met welke wagen hij bezig is.

JD zegt helemaal niet dat je 1.8-20vt naar 260pk en 400Nm kan zonder mechanische aanpassingen? HOE KOM JE DAARBIJ?
Zie ook gewoon de info pagina bij JD op de site van de polo GTI en ibiza FR:
http://www.jdengineering.nl/1-8-20vt-150pk-180pk-ibiza-polo/


Als je een 1.8-20vt met standaard 150-180pk naar 260pk wilt brengen, dan moet je uitlaat/intercooler/turbo/injectoren vervangen (en voor de 5 bakken ook een koppeling) plaatsen om naar 260pk te gaan.

De enige modellen die naar 260pk en 360Nm gaan is de Audi S3/Leon cupra R 210-225pk (die hebben dan ook standaard de grotere k04 turbo)
http://www.jdengineering.nl/1-8-20vt-210pk-225pk/
 
Als je een 1.8-20vt met standaard 150-180pk naar 260pk wilt brengen, dan moet je uitlaat/intercooler/turbo/injectoren vervangen (en voor de 5 bakken ook een koppeling) plaatsen om naar 260pk te gaan.

Kijk dit bedoel ik dus met een k03s zul je nooit boven de 240 pk komen, hoe komt het dan dat JD zegt wanneer je een benzinedrukregelaar uitlaat en intercooler plaats en je de chip op maat schrijft dat je met gemak de 260 pk aantikt dit is niet mogelijk !!!

Maar schijnbaar hebben jullie er meer verstand van , maar wel grappig dat iedereen alleen maar een uitdraai heeft van JD en niet van een ander van zijn eigen auto.

Daarom zei ik ook laat dan het tegendeel zien maar dat gebeurd nog niet hier beetje jammer zo.

Maar als mensen nog steeds de hoofdprijs voor chippen willen betalen ga je gang.
 
Kijk dit bedoel ik dus met een k03s zul je nooit boven de 240 pk komen, hoe komt het dan dat JD zegt wanneer je een benzinedrukregelaar uitlaat en intercooler plaats en je de chip op maat schrijft dat je met gemak de 260 pk aantikt dit is niet mogelijk !!!

Maar schijnbaar hebben jullie er meer verstand van , maar wel grappig dat iedereen alleen maar een uitdraai heeft van JD en niet van een ander van zijn eigen auto.

Daarom zei ik ook laat dan het tegendeel zien maar dat gebeurd nog niet hier beetje jammer zo.

Maar als mensen nog steeds de hoofdprijs voor chippen willen betalen ga je gang.

Dat zegt JD ook nergens, dat je met de k03s 260pk gaat behalen, alleen met een k04-001 turbo zou dat kunnen.

Uiteraard zijn er enkele k03s modellen die 260pk gehaald hebben echter dan altijd op 100 octaan benzine, 260pk zal ook nooit een opgave zijn.

Uitlaat-intercooler-4bar fpr- zou een opgave van 235 a 240pk krijgen, dat zul je ook altijd van JD horen als je ze mailt/belt (dat heb jij nooit gedaan dat is duidelijk). Meer dan dat vermogen is uitzonderlijk, dat zal dan ook zeker aangegeven worden.

Wat vind je van de ziptuning uitdraaien die ik je gaf?

Als je het hebt over een bedrijf wat te veel beloofd, dan heb je daar het beste voorbeeld.....
 
Oke nu komen we op een lijn is alleen nog een ding wat ik wil weten , hoe is het dan mogelijk dat de gti van Bosino ( niet om je aan te vallen ) dan met uitdraai 255 pk en bijna 400 nm met alleen uitlaat , intercooler , 4 bar fpr en een chip op maat?? Met de K03s?? Dat vermogen geloof ik dus niet wanneer meerdere tuners zeggen met een op maat geschreven chip en de andere opties zul je maximaal op 230-235 pk uitkomen
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!