1.2 TSI na inhouden uitgevallen (P0171), benzinelucht. Niet meer te starten Injector open blijven staan?

Zijn er hier mensen met een 1.2 TSI die zelf injectoren vervangen hebben (CBZ motor)

Ik ben vandaag met mijn Polo gestrand op de snelweg terwijl ik op benzine reed (auto heeft zo'n 3 ton op LPG afgelegd). Motor hield even in, dus ik besloot aan de kant te gaan, vervolgens viel hij uit en was niet meer te starten (STFT ging uiteindelijk naar -100, dus duidelijk dat er 1 injector niet meer wilde sluiten)

Als ik de symptomen bekijk en de foutcode die ik de laatste tijd af-en-aan kreeg duidt het op vervuilde injectoren. Ik vermoed dus dat er 1 is open blijven staan.


Tips over hoe ik aan de injector seals (witte ringetjes die hem afsluiten van de verbrandingskamer) kan komen zijn ook welkom.

Mijn plan is om de injectoren eerst ultrasoon te reinigen, voordat ik heel veel geld ga spenderen aan 4 nieuwe injectoren.


Groet,
Bart
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk (Vialle LPG - LPdi) 
Meestal als je ze laat vervangen, zetten ze er gelijk nieuwe seals op. Bedrijf bellen en vragen of dat erbij zit. Ik heb er ook naar geïnformeerd een keer en toen zaten ze er ook bij.
Ja klopt bij nieuwe injectoren zitten er nieuwe seals op, maar mijn idee is de injectoren eerst te reinigen (ik heb zelf twee rechterhanden) en dan niet die 150 euro per injector te hoeven spenderen... (600 ex arbeid bv. is nogal een serieuze kostenpost)

(zoals bv. in dit filmpje)

Maar dan wil ik wel de seals vervangen.

Iets te verliezen heb ik op het moment in elk geval niet, want rijden doet m'n auto niet meer... :tearsofjoy:


En ik heb het eerder gehad met een ander auto, zonder werk staan - was het blok stuk. Nu sta ik toevallig ook net zonder werk, ook grote pech. Lelijk toeval dus :(
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk (Vialle LPG - LPdi) 
Ja klopt bij nieuwe injectoren zitten er nieuwe seals op, maar mijn idee is de injectoren eerst te reinigen (ik heb zelf twee rechterhanden) en dan niet die 150 euro per injector te hoeven spenderen... (600 ex arbeid bv. is nogal een serieuze kostenpost)

(zoals bv. in dit filmpje)

Maar dan wil ik wel de seals vervangen.

Iets te verliezen heb ik op het moment in elk geval niet, want rijden doet m'n auto niet meer... :tearsofjoy:


En ik heb het eerder gehad met een ander auto, zonder werk staan - was het blok stuk. Nu sta ik toevallig ook net zonder werk, ook grote pech. Lelijk toeval dus :(
Sorry bedoelde bij het ultrasonen dat ze gelijk nieuwe seals er vaak bij doen, even vragen bij wie je het laat doen.
 
Ik deel het ook hier even... De auto rijdt weer! ik heb hem uiteindelijk naar de garage moeten doen. Het was een probleem met de elektra. Bij overschakelen naar benzine werd de benzinepomp niet meer ingeschakeld.

Feitelijk heb ik er dus zelf voor gezorgd (door naar benzine over te schakelen) dat ik stil kwam te staan met het effect van geen brandstof meer hebben. Dan kan je idd starten wat je wilt :tearsofjoy:

Auto rijdt weer voortreffelijk! Koud loopt de motor veel rustiger door reinigen v.d. injectoren, pakt ook een stuk lekkerder op! Reageert beter op het gas onderin.

Op naar de 4 ton! Fingers crossed :cool: Stick Out Tongue
Motorruim is iig weer een stuk schoner, de injectoren zijn weer wat vuil armer. Al bij al een winst zou ik zeggen! (vorige eigenaar had een jaar of 4 gereden terwijl dat tutje bij het kleppendeksel was afgebroken, had meerdere jaren bij de APK melding "overmatige olielekkage"- sinds ik dat ding vervangen heb geen lek meer)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk (Vialle LPG - LPdi) 
Het probleem is inmiddels opgelost. Ik had zelf de injectoren al(snog) vervangen (ik zag TR Hamza op youtube dit bij een 2.5 TFSI preventief doen namelijk, als er eentje open blijft staan en benzine erin gutst smelt de zuiger en ben je verder van huis).

Maar dat loste het probleem niet op, starten werd beter (soms startte hij na lang stil staan heel erg slecht). Vandaag ben ik bij AISB in Venlo geweest, die hebben een lektest gedaan op mijn hogedrukpomp. Die was heel erg versleten. Ik heb er zelf al bijna 75000km mee gereden, ergens in 2014 scheen die al gereviseerd te zijn. Die kan al goed 200.000 hebben afgelegd dus.

Tankpomp ook getest, die was nog perfect. Na vervangen hogedrukpomp zijn de fueltrims weer normaal (warm stationair werden deze absurd hoog). Niet vreemd, want zelfs bij 10bar lektest kwamen er al ontzettende bellen uitzetten (pomp lag in vloeistof terwijl hij onder druk stond).

Me is a happy man, het zou mooi zijn als ik er nog 300.000 bij op weet te rijden! :mrgreen: Big Grin Alles is nu in elk geval goed gecontroleerd, dus ik ken mijn auto nog een stukje beter. Super fijn om te hebben, nu kan ik weer vol vertrouwen kachelen!

Vanmiddag nog 37L getankt voor zo'n 25 euro. Das toch bijna 600km rijden :relaxed::cool:
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk (Vialle LPG - LPdi) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!