1.2 tsi bluemotion occasion

Hallo beste mensen,

Ik ben een beetje aan het rondsnuffelen, zoekend naar een Polo 1.2tsi BMT 90pk occasian. Mijn budget ligt tussen de 10k en 12.5k. Ik moet zeggen ik heb nog nooit eerder een tweedehands voertuig gekocht dus heb totaal geen ervaring op dit vlak. De reden dat ik dit specifiek model wil is omdat tie theoretisch gezien 1op20 rijdt. Tenslotte ben ik een benzinerijder. Qua opties hoeft het allemaal niet zo uitgebreid naast de gebruikelijke dingen zoals elektrische ramen, Airco, cruise control. Graag wilde ik een beroep doen op jullie kennis waar ik allemaal op moet letten, wat de gebruikelijke mankementen zijn etc. Wat betreft km-stand wilde ik ook graag jullie mening horen, ik bedoel stel ik zie er een met 150.000 op de teller maar is goed onderhouden en kan dit ook aantonen verschilt het dan nog heel veel met eentje van pak m beet 20/30.000km op de teller?

In afwachting van jullie reactie,

Adios!
 
Vraag even naar evt schade-historie, rijd er een stukje in, kijk even naar de lak, check de NAP eventueel, kijk even naar roest, banden, stoeprand schade, algemene indruk bij dealer/particuliere verkoper, onderhoudshistorie.

Uiteindelijk is het een beetje persoonlijk. Koop je een auto met veel km, heb je wat meer risico op een keer wat slijtage (koppeling, remschijven/blokken, banden, olie, pakking) en wat meer kleine schadetjes (bekleding, lak etc).
Maar dat zie je vaak ook in de prijs wel terug.

De diesels hebben vaak gedoe gehad met de EGR klep, hoe dit bij de benzine broertjes zit weet ik niet.
 
Als het een riem is die vervangen moet worden vind ik het geen probleem. Kennis van me kan ze voor 5 tientjes krijgen bij zijn leverancier. Wat betreft de ketting kan ik niet oordelen. Moet ff onderzoeken.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!