1.2 TSI 77KW Match, met panorama dak. Waarom zo goedkoop?

Hallo allemaal,

Enkele weken volg ik de threads op dit forum. Sinds kort heb ik mede daardoor besloten om zelf een VW Polo te kopen. Ik heb al vele advertenties gezien, maar er zijn me steeds wat dingen opgevallen. Zie als voorbeeld deze advertentie:
Volkswagen, Polo, 1.2 TSI 77KW COMFORTLINE auto te koop - AutoScout24

Een Polo met weinig kilometers, net een jaartje oud, vele opties. De Match-uitvoering met een panorama dak. Maar ik vraag me af wat de reden man zijn dat hij relatief goedkoop is? Zijn er bekende problemen met deze 1.2 TSI motor? Normaal gesproken is is de Match-uitvoering met meer dan 25.000 km nog steeds meer dan 15.000 euro. Of heeft het te maken met het panorama dak? Lekkage? Er zijn nog andere advertentie waarbij ik dit terug zie. Zelfs advertenties met een DSG versnellingsbak.

Willen jullie ook aub je mening geven over of ik zulke advertenties kan vetrouwen of niet?

ik hoop dat jullie mij hier meer inzicht in kunnen geven.

Groet,

Flebbes
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de informatie. Dit wist ik dus allemaal niet.
Ik heb de dealer gebeld en die heeft me het chasis nummer van de auto gegeven. Zelf zegt hij dat hij deze auto heeft ingeruild tegen 4 van zijn eigen auto's en hij gaf zelf gelijk toe dat het om een geimporteerde auto ging. Omdat hij zelf niet de reden wist van de lagere BPM, heeft hij mij verwezen naar de RDW, die mij weer naar de Belastingdienst hebben verwezen. De Belastingdienst bevestigt dat de auto een lagere BPM heeft, maar kan mij de reden daarvan niet geven omdat ze dat zelf niet weten. Lekker is dat.
 
Auto door een onafhankelijke derde laten nakijken. Mogelijk dat zij nog sporen vinden van een dergelijke schade wat de betaalde BPM in vergelijking met de gewone BPM is natuurlijk deels verontrustend. Heb al eens een korte casus voorlichting BPM gehad en in dat er minder BPM betaald wordt heeft te maken met veel factoren. Maar schade lijdt tot grotere kortingen op BPM (door lage taxatiewaarde e.d.)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!