1.2 tdi bluemotion komt niet door nieuwe roetmeting APK

Vandaag contact gehad met ander APK keurstation en inderdaad precies zoals dat schema zei hij. Je keurt hem niet af omdat hij rookt maar je kijkt naar EOBD readiness waardes. Mijn oude scanner kan dit schijnbaar ook weergeven.. Op mijn polo krijg ik dit (zie bijlages)

Ik meen dat INC dus staat voor niet afgerond. Zou betekenen dat ik volgende maand ook een "roet test" krijg na de deeltjesteller toch?
 

Bijlagen

  • e1.jpeg
    e1.jpeg
    160.7 KB · Weergaven: 18
  • e2.jpeg
    e2.jpeg
    165.8 KB · Weergaven: 18
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Heb je recentelijk foutcodes gewist?
Na het wissen van foutcodes wordt de readiness ook gereset.

Sommige readiness testen Hebben meerdere rij-cyclussen nodig om af te ronden.

Inc lijkt me eerder incomplete. Als per test alle benodigde rij-cyclussen gepasseerd zijn wordt het status ok of fail.

Roetfilter moet bijvoorbeeld 1 keer volgelopen zijn en daarna een succesvolle regeneratie uitgevoerd hebben. Zelfde geldt voor de katalysator. Secondaire luchtsysteem wordt getest onder zware last bij koude motor (in de eerste 90 seconden meen ik ook). Meestal zijn alle testen na 1 tank leegrijden wel een keer voltooid onder normale omstandigheden.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4TDI Bluemotion CUSA 
Toen ik foutcodes deed wissen (die waren er niet volgens mij) stonden er nog meer dingen op inc.. en inderdaad incomplete.

Zou incomplete betekenen -> roet test? of moet er dan echt staan fail?

Mijn polo heeft gelukkig al een tijd geen problemen.. dus ik vermoed dat die incomplete dingen zo blijven staan.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Vandaag contact gehad met ander APK keurstation en inderdaad precies zoals dat schema zei hij. Je keurt hem niet af omdat hij rookt maar je kijkt naar EOBD readiness waardes. Mijn oude scanner kan dit schijnbaar ook weergeven.. Op mijn polo krijg ik dit (zie bijlages)

Ik meen dat INC dus staat voor niet afgerond. Zou betekenen dat ik volgende maand ook een "roet test" krijg na de deeltjesteller toch?
Readiness niet gereed is inderdaad roettest of wel "Reguliere uitlaatgastest" maar normaliter zal je Polo hier gewoon doorheen komen mits de rest van de auto gewoon gezond is.

Ik had afgelopen jaar ook readiness niet gereed en had toen vagtechniek gemaild omdat ik hier mijn roetfilter had laten wegschijven.
Ik kreeg het volgende terug:
"
De readiness kunnen wij helaas niet aanpassen. Dit heeft iets te maken met het moment van wegschrijven, hoe de readiness op dat moment was.

Helaas blijft dit verder iets ongrijpbaars om aan te passen.



Daarnaast begrijp ik uit uw verhaal dat ze geen daadwerkelijk roetmeting hebben uitgevoerd? Onze ervaring is dat een auto hier normaliter ook doorheen komt zonder roetfilter. Mits de auto natuurlijk verder technisch in orde is."


Mijn Polo kwam later door de roettest zonder roetfilter Big Grin

Ik hoorde wel iets van dat ze 'm in de begrenzer moeten trappen ofzo :oops:
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 140pk 
Bedankt ik weet genoeg, en nogmaals ging niet over mijn Polo die komt er wel doorheen denk ik zo. Maar ging over een Ibiza van mijn zus met dezelfde motor.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!