1.2 easyline polo

Hallo zoals jullie inmiddels weten heb ik een polo hier wat foto's .

Inmiddels wel wat pech met de auto. Ik reed achter uit en zag dat verekte betonnen paaltje niet , conclusie bumper schade . ( had hem net 3 dagen ) Inmiddels de volgende dag opnieuw gespoten in de primer en dag erna in de kleur en je ziet er niks van ( bumper is eraf geweest geen spot repair ) kosten 175 eurie.
Afspraak bij mijn monteur gemaakt voor beurt.
Hij heeft veel vervangen olie , filters , koelvloeistof , remolie , Maar ook waren mijn remcilinders aan de beurt ze lekten een beetje. Dus vervangen. Ook was mijn ventilator die het maar op stand 4 deed kapot . ( vanochtend deed ie het nog , En was vervangen bij aankoop auto, Omdat ie het toen ook al niet deed )
Kortom was 355 euro lichter ( incl arbeids kosten ) . Met nog wat klachtjes wat er aan komt bv. kachel weerstand , Of ventilator vervangen ,
Schijfremmen ( zijn aardig ingesleten ) plus remblokken , Aandrijfhoes lekt een beetje ( apk afkeur ) en me uitlaat moet een nieuw stukje flexpijp in ( omdat er een stuk al rot en verroest en dicht gesmeerd is met guppa )
Remmen en aandrijfhoes en uitlaat gaat gebeuren met de apk over 6 maanden . kachelweerstand van de week maar onderdeel bestellen , En plaatsen.
Kortom op de beurt na wat gewoon nodig is, Toch wat min puntjes op deze auto. Btw monteur zij dat de motor wel erg mooi draaide voor een 3 cilinder , En Dat de distributie riem ook werkelijk was vervangen ( km stand 102000 )

word vervolgd


gr dennis TH362K_12_1.jpg TH362K_9_1.jpg TH362K_13_1.jpg
 

Bijlagen

  • TH362K_7_1.jpg
    TH362K_7_1.jpg
    67.2 KB · Weergaven: 16
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140PK Oryx Weiss Pearl 
Wow zoveel kosten? Heb je de auto bij een dealer gekocht of bij een particulier?
Anders wel raar om een auto zo mee te krijgen.

Foto's zijn mooi!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
Bij mij was het de kachelweerstand en kachelventilator.
Zelf vervangen. (Kachelweerstand 15euro en kachelventilator iets van 100euro (heb je ook wel goedkoper)

Zou nog wel VW naafkapjes voor je velgen zoeken ;)
 
Volkswagen  Golf 7.5 Rline  1.5 TSI 150pk 
Hallo

Zo de eerste 1000km zitten er op.
De auto is even door een zeikerd en mierenneuker en pietje precies ( mijn zoon ) door een strenge testrit onderworpen.
En had zijn oordeel al voor de aankoop al gedaan. Van moet je niet doen , en van veel km bla bla bla.
Toch gedaan , Ha ha .
Meneer had dus de auto even geleend , (Dan is de auto wel goed he ) En gelijk ff een stukje meegereden.
Zijn oordeel was nl . Hij komt niet boven de 4000 toeren , maak raar geluid , is niet snel , Ging deze auto vergelijken met een audi 1.0 tfsi van een vriend , auto trilde bij 100 km .
Kortom , slap gel.l
Over de toeren in zijn 2de versnelling haalt ie de 5000 max , maar bij zijn 3 4200 toeren max ( weet niet of dat bij dit type motortje dat normaal is )

Mijn bevindingen tot nu toe.
Tuurlijk is dit anders rijden als mijn vorige auto . ( Mercedes c320 6 cil ) Maar elke week voor 50 euro in de tank werd ik niet vrolijk van.
Ik vind zo 3 cil wel lekker rijden , Is lekker fel en tot nu gebleken ook stukker zuiniger .
En het geluid , Dat klopt zit een klein lekje in de uitlaat , waar een nieuw stukje pijp in moet worden gelast . En trillen kan ook kloppen , Mijn monteur had de banden gebalanceerd , Maar zag dat de banden een beetje slingerde , Ik wil andere velgen en banden in de toekomst .
Voor de rest heb ik bij de dealer een aanzuigbuis en filter gekocht , Omdat de oude aanzuigbuis een scheurtje had.
Nadeel van deze auto is dat als je 110 km rijd en je wilt inhalen , Dat de fut er wel uit is , En volgens fabriek opgave moet ie 157 km lopen . Dat haalt ie zeker niet .
Ik heb de eerste 1000 km wel de nodige kosten gehad , Zoals een beurt ,, Waarbij ook de remcilinders zijn vervangen omdat deze heel klein beetje lekten .En heb ik alle vloeistoffen en filters vervangen Verder zitten er nog wat kosten aan te komen zoals , Uitlaat waar een stukje aan gelast moet worden , en de aandrijfashoes lekt een beetje vet , APK afkeur . Vervangen dus en Remblokken , Waarbij ik ook maar de schijven vervang. Tevens moet ik de kachel ventilator en kachel weerstand vervangen . ( bekent polo probleem )
Verder vind ik het een leuke fijne auto waar ik nog een hoop km mee kan gaan rijden.
Kostenplaatje tot nu toe .

355 euro beurt en reparatie remcilinders
90 euro aanzuigbuis en luchtfilter , en wat klein materiaal
100 euro kachelventielator en weerstand

Op naar de volgende 1000 km Waar ik weer op terug ga komen .

gr dennis
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140PK Oryx Weiss Pearl 
  • Leuk
Waarderingen: Johan, VM407 en dov
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!