Algemene informatie
Hierbij een Topic over onze Polo 9N
Mijn naam is Tim, ik ben 29 jaar en woon in de provincie Drenthe.
i.v.m. gezinsuitbreiding zijn wij opzoek gegaan naar een vervanger voor onze Seat Arosa 1.0
Hierbij is mijn oog gevallen op deze ingevoerde Polo 1.2 12v.
Via een Collega goedkoop kunnen kopen, een vriend van hem verkocht een leuke 5drs Polo 9n... alles leek goed.
totdat na +- 100 km het motorstoring lampje begon te branden, direct de Polo naar een vriend gebracht om de Polo even uit te lezen, hier kwamen 3 storing uit: 17811 Uitlaatgas terugvoering, 16804 WERKINGSGRAAD KATALYSATOR CILINDERRIJ 1, 16687 VERBRANDING CILINDER 3.
Ook de 4gas test was fout.
De bougies hebben wij gecontroleerd, deze waren vreselijk slecht 1 bougie had ontzettend veel koolaanslag.
Ook hebben wij de injectoren omgewisseld en de bobines om te kijken of de storing 16687 zich verplaatste naar een andere cilinder, dit was niet het geval.
Morgen breng ik de Polo weer weg, de EGR klep wordt dan schoongemaakt en de olie + filters worden vervangen.
als iemand de bovenstaande problemen herkend tips and tricks zijn welkom!
Zelf al een paar kleine aanpassingen gedaan aan de Polo, door mijn Renault 5 verleden ben ik nog steeds gek op gele verlichting , dus de mistlampjes beplakt met gele folie, gele H7 Lampjes gemonteerd, H1 lampjes nog in bestelling.
Het afdekkapje van de airco bediening heb ik gedemonteerd omdat ik de beschadiging van de "coating" vreselijk storend vind, deze heb ik schoongemaakt door het merendeel eraf te krabben. De rest heb ik met sticker en gom verwijderaar schoongemaakt, dit werkte ontzettend goed!
Vervolgens heb ik het kapje gespoten in een aluminium kleur. Het gehele middenpaneel ga ik demonteren en spuiten, deze is ook ontzettend beschadigd.
Ook de rand om de teller klok aan de bovenkant is erg beschadigd door jarenlang erop te tikken door voorgaande eigenaren, hoe krijg ik deze gedemonteerd?
Mijn naam is Tim, ik ben 29 jaar en woon in de provincie Drenthe.
i.v.m. gezinsuitbreiding zijn wij opzoek gegaan naar een vervanger voor onze Seat Arosa 1.0
Hierbij is mijn oog gevallen op deze ingevoerde Polo 1.2 12v.
Via een Collega goedkoop kunnen kopen, een vriend van hem verkocht een leuke 5drs Polo 9n... alles leek goed.
totdat na +- 100 km het motorstoring lampje begon te branden, direct de Polo naar een vriend gebracht om de Polo even uit te lezen, hier kwamen 3 storing uit: 17811 Uitlaatgas terugvoering, 16804 WERKINGSGRAAD KATALYSATOR CILINDERRIJ 1, 16687 VERBRANDING CILINDER 3.
Ook de 4gas test was fout.
De bougies hebben wij gecontroleerd, deze waren vreselijk slecht 1 bougie had ontzettend veel koolaanslag.
Ook hebben wij de injectoren omgewisseld en de bobines om te kijken of de storing 16687 zich verplaatste naar een andere cilinder, dit was niet het geval.
Morgen breng ik de Polo weer weg, de EGR klep wordt dan schoongemaakt en de olie + filters worden vervangen.
als iemand de bovenstaande problemen herkend tips and tricks zijn welkom!
Zelf al een paar kleine aanpassingen gedaan aan de Polo, door mijn Renault 5 verleden ben ik nog steeds gek op gele verlichting , dus de mistlampjes beplakt met gele folie, gele H7 Lampjes gemonteerd, H1 lampjes nog in bestelling.
Het afdekkapje van de airco bediening heb ik gedemonteerd omdat ik de beschadiging van de "coating" vreselijk storend vind, deze heb ik schoongemaakt door het merendeel eraf te krabben. De rest heb ik met sticker en gom verwijderaar schoongemaakt, dit werkte ontzettend goed!
Vervolgens heb ik het kapje gespoten in een aluminium kleur. Het gehele middenpaneel ga ik demonteren en spuiten, deze is ook ontzettend beschadigd.
Ook de rand om de teller klok aan de bovenkant is erg beschadigd door jarenlang erop te tikken door voorgaande eigenaren, hoe krijg ik deze gedemonteerd?