Hallo,
Ik ben al aan het zoeken geweest maar kom nergens een echt goed antwoord tegen wat het is.
Sinds ik mijn wintervelgen en banden weer heb verwisselt voor de zomervelgen heb ik last van een trilling in mijn stuur.
Dit begon eerst bij 90km/h. Ik dacht huh wat raar er is niks aan de wielen of ophanging veranderd.
Dus naar de bandenzaak om de wielen te laten balanceren.
Er moest op elk wiel 15 gram bij.
Dus ik weer naar huis en idd rond die snelheid was het trillen over. Opgelost dacht ik.
Tot ik de andere dag over de snelweg reed en aardig het gas in trapte om in te halen.
Vanaf ongeveer 100km/h en alleen bij gas geven gaat mijn stuur trillen en hoe harder ik ga hoe erger het word.
Het lijkt wel of ik over een hobbelige weg rijd.
Zodra ik het gas los laat is het trillen helemaal over.
Ik heb een aantal dingen gecheckt maar kon zelf niks vinden.
Ik heb speling op de fusee en stuurkogels gecheckt door de auto op de garagekrik te zetten en de voorwielen van links naar rechts en van boven naar beneden te bewegen maar daar zit geen beweging in.
Ben nog naar de garage geweest om het te laten checken wat het nog meer kan zijn.
De monteur zette een breekijzer tussen mijn draagarmen en het frame in en deze kon vrij makkelijk de draagarmen bewegen.
Hij duwde met gemak de draagarmrubbers tegen het ijzer aan. (die grote ronde zeg maar)
Daar zou het aan kunnen liggen zei die.
Wat ook is opgevallen dat de centreerringen van de velgen aan de voorkant een heel klein beetje speling hebben op de naaf.
Je praat over hooguit een mm maar toch.
Daar worden alluminium ringen voor gemaakt voor de zekerheid.
Mijn vragen zijn.
Zijn die originele draagarmrubbers altijd zo slap en worden ze snel nog slapper zeker als de auto goed verlaagd is met een schroefset?
Stel dat dit het niet is wat kan het dan zijn?
Ik ben al aan het zoeken geweest maar kom nergens een echt goed antwoord tegen wat het is.
Sinds ik mijn wintervelgen en banden weer heb verwisselt voor de zomervelgen heb ik last van een trilling in mijn stuur.
Dit begon eerst bij 90km/h. Ik dacht huh wat raar er is niks aan de wielen of ophanging veranderd.
Dus naar de bandenzaak om de wielen te laten balanceren.
Er moest op elk wiel 15 gram bij.
Dus ik weer naar huis en idd rond die snelheid was het trillen over. Opgelost dacht ik.
Tot ik de andere dag over de snelweg reed en aardig het gas in trapte om in te halen.
Vanaf ongeveer 100km/h en alleen bij gas geven gaat mijn stuur trillen en hoe harder ik ga hoe erger het word.
Het lijkt wel of ik over een hobbelige weg rijd.
Zodra ik het gas los laat is het trillen helemaal over.
Ik heb een aantal dingen gecheckt maar kon zelf niks vinden.
Ik heb speling op de fusee en stuurkogels gecheckt door de auto op de garagekrik te zetten en de voorwielen van links naar rechts en van boven naar beneden te bewegen maar daar zit geen beweging in.
Ben nog naar de garage geweest om het te laten checken wat het nog meer kan zijn.
De monteur zette een breekijzer tussen mijn draagarmen en het frame in en deze kon vrij makkelijk de draagarmen bewegen.
Hij duwde met gemak de draagarmrubbers tegen het ijzer aan. (die grote ronde zeg maar)
Daar zou het aan kunnen liggen zei die.
Wat ook is opgevallen dat de centreerringen van de velgen aan de voorkant een heel klein beetje speling hebben op de naaf.
Je praat over hooguit een mm maar toch.
Daar worden alluminium ringen voor gemaakt voor de zekerheid.
Mijn vragen zijn.
Zijn die originele draagarmrubbers altijd zo slap en worden ze snel nog slapper zeker als de auto goed verlaagd is met een schroefset?
Stel dat dit het niet is wat kan het dan zijn?
Laatst bewerkt door een moderator: