mistlampen inbouwen (vooral de bedrading)

DeeOow

Premium lid
Is er iemand die wel eens mistlamp bedrading heeft ingebouwd.
ik ben er vandaag mee bezig geweest,
halve polo moet ervoor uit elkaar.
ben beetje 8 uur bezig geweest.
en t zit niet zoals in de gebruiksaanwijzing want dat ging niet lukken.

iemand anders ervaringen????
 
Volkswagen  Polo AW GTI 
Jup 45 minuutjes zaten ze er werkend in bij Maik :)

Bij mijn eigen Polo heb ik het ook gedaan maar dat heeft ietsje langer geduurd omdat ik een 5 aderige kabel heb gelegd zodat ik meteen 4 ander draadjes van binnen naar buiten had :)
 
Toevallig vandaag Martijn (9N3) hier vandaag mee geholpen ;) Het valt redelijk mee hoe veel er uit elkaar moet. Je moet alleen weten waar je direct moet wezen. Maar Martijn kan in elk geval genieten van zijn mistlampen :D
 
Ik ben van plan dit ook te gaan doen op mijn POLO 9N....
Heb hem namelijk gekocht met mistlampen, maar die waren nooit aangesloten. Ze hebben het blijkbaar voor de sier erop gezet!

Ik was zelf nog op zoek naar de originele bekabeling en een schakelaar. Op mijn schakelaar zit namelijk de mistlamp functie niet.
Daarnaast weet ik mijn god niet waar ik zou moeten beginnen qua aansluiting etc!

Als het iemand het kan doen voor een mooi prijsje of nog tips heeft wat er precies moet gebeuren, dan hoor ik het graag!

:D
 
Ben er ook een uurtje mee bezig geweest bij Dekker zn 9N3, units+stekkers erop, massa op de accu aansluiten en plus-bedrading kun je via de modderkuip naar een gat in je a stijl werken, daar de draag toevoegen in je nieuwe lichtschakelaar en klaar ben je!

@MessLess: de bedrading + schakelaar kun je kopen via duitse (kufatec) website; kosten zijn ong 100euro!
 
ok.
de originele manier van kufatec word die wel eens gebruikt?
binnen in de zes polige stekker rechts boven de relaisbord een stekkertje inpluggen.
Ik had half me dashboar er uit, en nog kreeg ik dat stekkertje er niet in.
uiteindelijk radicaal een gat geboord kit er tegenaan en draadje erdoor,
binnen met stekkertjes aan mekaar gemaakt.

Buiten sloop je je 2e schutbord weg en je ruitenwisser mechaniek om dan ook op de doos links onder een stekker te plaatsen.
ging ook beroerd omdat die groene hufter stop bleef iriteren.

Had ik gelijk optie b gebruikt was ik veel eerder klaar geweest.
een uur, wouw.
 
Volkswagen  Polo AW GTI 
Thanks voor jullie reacties!

Hebben mensen het toevallig niet op de originele manier gedaan?
En hoe gaat dat in zijn werk?
 
Gister heeft Maik hem inderdaad voor me door het schutbord gehaald.
Was wel wat lastiger met grote motor in het vooronder. Maar het is hem toch maar mooi gelukt!
Nogmaals hartstikke bedankt Maik!
's avonds de stekkers aangesloten op de lampen. Werkt perfect!
Zal vanavond even een foto uploaden.
 
Volkswagen  9N3 
Thanks voor jullie reacties!

Hebben mensen het toevallig niet op de originele manier gedaan?
En hoe gaat dat in zijn werk?

t gaat in zn werk zoals in me vorige reactie de kufatec style.
maar t kan veel makkelijker en sneller zoals maik johan enz al omschrijven.
weet niet welk doorvoer hun pakken,
maar ik denk net boven de pedalen. is het kortst bij.
hoef je niet je halve auto uit elkaar te halen.
voor de originele manier moeten je ruitenwissers er ook af,
die krengen zaten zo vast dat ik ze met een poelietrekker heb losgehaald.
waar een wil is is een weg,
maar na 4 uur onderdelen demonteren en nog geen stukje draad door het schutbord,
zou ik dit noooit meer op de originele manier proberen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo AW GTI 
Ja ik pak het doorvoer punt net iets boven de pendalen. Als je eenmaal weet hoe je hier doorheen moet dan is het zo gepiept. Kost alleen ff wat meer tijd bij een 1.9TDI aangezien je daar geen ruimte hebt in het motorruim
 
idd, via ebay kan je voor minder dan bij de dealer setjes bestellen.
schakelaar, kabelboom, mistlampen, bevestigings schroefjes en roosters.
t enigste wat ik er niet bij had besteld waren de lampjes.
en je hebt een zekeringetje nodig, die leveren ze ook niet bij.
voor ong 150eu ben je klaar.

aansluiten is heel eenvoudig als je het schutbord verhaal begrijpt.

draadboom bestaat uit 2 delen.
deel 1 binnen:
stekkertje in de lichtschakelaar,
nieuwe lichtschakelaar plaatsen met functei voor en achter.
2 in de zekeringkast(eventueel een zwevende zekering zou ook kunnen.)
het schutbord door(zo lang verhaal kort)
Dan heb je deel 2:
lampen aansluiten,
massa draad hang je zo aan de accu erbij.
Vrij simpel, en je hoeft niks in te leren.

vermeld het er wel even bij, ik heb het over een type 9n/3
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo AW GTI 
@DIO

Ik heb het over een 9n.. De mistlampen zaten er bij mij al in bij aankoop. Later kwam ik erachter dat mij schakelaar de functie niet had en dat de mislampen niet waren aangesloten. Dus ik moet opzoek gaan naar een schakelaar en een kabelboom....
 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!